Ben nog maar amper zwanger, en zit nu al aan het ontzwangeren te denken, hihi! Ik vraag me oprecht af of ontzwangeren pijnlijk is...? Uiteindelijk heeft er voor een lange tijd iets heel groots in je buik gezeten, en dan plots is dat er uit. Aangezien we nu regelmatig met bandenpijn te maken krijgen, kan ik me wel voorstellen dat wanneer alles terug op zijn plaats valt, dit ook enig ongemak met zich meebrengt?
Nee hoor. Ontzwangeren houdt meer in dat al die stomme hormonen je lichaam verlaten... en ook wel gewoon de vetjes die je hebt opgebouwd. Het slinken van je buik of wat dan ook voel je niet. In het begin heb je vaak nog een flubberbuik of gewoon nog een zwangere buik. Dit slinkt vanzelf en wordt meestal wel weer strakker (bij veel niet zoals het was). Ik leek na de bevalling nog hoogzwanger hoor voor een paar dagen. Maar je buik slinkt toch vrij snel!
Nee hoor, nergens last van gehad... Het enige wat ik wel merkte is dat mijn haar heel erg uitviel maar dat doet geen zeer....;-p
Toch vreemd eigenlijk hé. Plots is die baby eruit en dat je dan niets 'voelt'? Ik kon me al zo voorstellen dat maag, blaas en darmen in 1 keer terug zouden springen naar waar ze zaten pre baby!
Nou , ik had toch serieus last van naweeen Dikke week echt pijn van gehad, al was dit nrtje 4 .. werd bij elke bevalling pijnlijker Rot naweeen, ik kon soms niet uit bed door de krampen, vooral tijdens de eerste weken borstvoeding :-D Maar had het er heel erg graag voorover hoor
Veel missen dan ook dat gevoel van toen de baby er nog wel in zat. Ikzelf heb daar niet zoveel last van gehad, ondanks dat ik fijne zwangerschappen heb. Ik ben blij als alles weer op zijn plek zit en ik weer lekker mijn kleding aan kan en kan shoppen etc etc etc...
Ja, daar kun je flink last van hebben. Bij mij is dat meestal maar een dag of twee. Vooral tijdens het voeden. Het verdere ontzwangeren valt verder wel mee vind ik. Wel heb ik dan best vaak hoofdpijn. Hoort er voor mij helaas bij
naweeën mja... is toch anders dan echte weeën. valt verder mee, vooral emotioneel en de bedpret weer oppakken zijn dingen die wat 'zwaar zijn'. Verder heb ik wel veel pijn, maar dat ligt meer aan mijn erg hypermobiele rug die daarvoor al bagger was
Wel veel naweeën gehad, maar het ontzwangeren duurt maanden en dat voel je niet echt. Je gaat je gewoon steeds een stukje beter voelen, minder moe, minder brak en meer gewend aan het moeder zijn.
Pijnlijk? Nee, zo ervaar ik het niet. Het is wel wennen; weg is het handige bijzettafeltje (buik), weg de schopjes en draaitjes die eerst exclusief voor mij waren, maar ook hallo megaborsten en huilbuien
De eerste 2 weken toch wel wat fysieke ongemakken gehad. Eerst idd naweeën (vooral bij nr 2 vre-se-lijk, na bevalling nog 24 uur moeten puffen ), moeite met plassen (pijnlijk en slappe bekkenbodem) en poepen, darmen die traag zijn, veel zweten, moe, in mijn geval ook bekkeninstabiliteit waarvan ik heb moeten herstellen. Maar daarna idd vooral steeds een beetje minder brak, moe en emotioneel. Een periode met haar uitval gehad (volstrekt normaal) en ook het zweten heeft bij mij nog een tijdje geduurd. De bekkeninstabiliteit heeft ook wat langer nodig gehad en nu bij de jongste is het (na ruim 2 jaar) nog steeds niet helemaal over, heb er mee (moeten) leren leven.
De eerste paar dagen vond ik het aan de binnenkant van mijn buik een beetje eng aanvoelen... alles moet weer even het juiste plekje vinden.
Ik vond ontzwangeren niet pijnlijk maar wel heftig. Ik had erge last van mijn hormonen (tijdens de zwangerschap ook!). Alleen waar mensen tijdens de zwangerschap rekening met je houden en begrip hebben word er na de bevalling toch wel verwacht dat je weer gewoon je rationele zelf bent. Ik ben dat geloof ik nooit meer geworden Al is het nu wel minder erg dan de eerste maanden maar ik ben nog steeds erg emotioneel soms
Ik dacht, nee eigenlijk niet behalve wat darmissues en kraamtranen maar toen zag ik het woord naweeën... Helemaal vergeten (ongelofelijk want ze ik ben een aantal keer bijna flauwgevallen) De eerste 2 dagen tijdens het aan de borst leggen..got in den himmel Ik heb er nog een extra morfinespuit voor gekregen.. Maar verder, niet echt hele boeiende dingen denk ik zo. Je vergeet ze toch allemaal weer
Dit ja. Ik lijk wel zo'n gare af en toe met die emoties. Reclames van IFAW of de Mama's Zuid-Afrika gaan bij mij standaard de kranen open Hier ook na m'n zwangerschap veel meer gaan zweten.. Echt veeeeul meer. Hebben er meer daar last van?
Ja, ik ook! Vroeger kon het me niet warm genoeg zijn, ik vond het heerlijk! Maar nu.... Ik bouw elke keer een feestje als de tempraturen weer onder de 25 graden komen
Nope, geen last van gehad. Enkel van de ruggeprik, dat wel. Week lang met migraine gelopen. Maar ontzwangeren weet ik niets van.
Hier ook alleen maar last gehad van erge haaruitval. Dacht echt dat ik geen haar meer over zou houden.
Hi, Hier ook flinke naweeën en m'n darmen hadden echt moeite met hun plekje weer te vinden. Ik had gewoon regelmatig steken in m'n buik. Diarree wisselde keiharde keutels af. Was flinke zooi in m'n buik vond ik maar er zijn absoluut ergere dingen! Die hormonen die nog door je lijf gieren en je z'n emotioneel jank beest maken vond ik veeeel irritanter 😅 Ik had dat in iedergeval! Maar maak je daar maar niet druk om hoor! Lekker rustig aan doen jij! Fijne zwangerschap! Liefs