Onze eerste sliep door met 8 weken, de tweede met 2 jaar. En als die wakker werd was het gelijk gillen, dus dan ging ik toch even kijken hoor. Maar ik zat de post van adi te lezen, onze dochter heeft ook last van veel oorsmeer. Hmmm, zet me aan het denken.
Dennis slaapt steeds vaker een nacht helemaal door (en dan van 19.30 tot 07.00/07.30 zoiets) maar wordt ook nog vaak 1 of 2 keer wakker, soms nog vaker. Maar even beter instoppen, wat beter neerleggen, speentje of knuffeltje geven is dan genoeg. Af en toe ligt hij bijna overdwars in bed, logisch dat je dan op een gegeven moment wakker wordt. Ook spelen tandjes / kiezen op soms en aangezien hij ook 's ochtends vroeg vaak poept zal hij wellicht wakker worden van wat buikkrampjes soms. Ik hoor meteen aan de manier van huilen of het serieus is of niet, hij is ook een paar keer ziek geweest en dan wordt hij anders huilend wakker. Zelf word ik ook al jaaaaren een paar keer per nacht wakker, moet dan even naar de wc of zo en slaap daarna rustig weer verder. Ik zie het dan met Dennis ook niet echt als een probleem vooral omdat het nu wel steeds beter gaat. Voorheen was meneer geheid tussen 5.00 / 5.30 klaarwakker (zonder te huilen trouwens, gewoon zingend en brabbelend in bed ) dàt was wat mij betreft veel meer een probleem! Ik vind het allang prima zo dus, en haal mijn uurtjes slaap wel, al is het af en toe met korte pauzes ertussen. Misschien lastig, maar het beste is denk ik om accepteren dat je kindje 'gewoon' een lichte slaper is misschien of af en toe even een aai over de bol wil voelen 's nachts.
hier ook nog steeds genoeg gebroken nachten!! Bij mn oudste is het veel erger geweest dan bij mn jongste nu. Totdat mn oudste 2,5 jr was het slapen vaak drama's. Gillend wakker worden, hard op dromen, heel onrustig in bed zijn ect ect. Vlak na de geboorte van mn jongste zijn we bij een osteopaat geweest voor de jongste. Door de hele intake daar en alle gesprekken zette het me aan het denken over het slaap gedrag van de oudste. Toen ik dit vertelde aan de osteopaat vertelde hij dat hij wel degelijk kon helpen bij slaapproblemen. Dus ik er heen met mn oudste. Wat bleek, (had ik nog nooit gezien) mn dochter hield de ene schouder hoger dan de ander. Echt een soort scheefstand. Hij heeft dit alles los gemasseerd. En ook de toevoer van de zenuwen via het ruggemerg naar de hersenen losser gemasseerd, zodat ze de prikkels van overdag 's nachts beter zou kunnen verwerken. Klinkt vaag misschien, maar na 2 behandelingen en vier weken later sliep en slaapt onze dochter nu als een roosje!! Voorbij de drama nachten!! Klopt ook wel, mn oudste dochter beleeft de dingen om haar heen zo intens, ze zuigt als het ware alles in zich op. Dit moet ze natuurlijk verwerken, grotendeels in haar slaap.
Hier altijd dorst rond half 5. Geeft niet, ik spring eruit en hij slaapt wel weer door. Maar met periodes is het om de haverklap raak of is 's nachts uren wakker. Ik heb me er maar overheen gezet en slaapwandel naar zijn kamer als er weer wat is, als ik me er druk in ga maken wordt het niet beter.
vriendin van me heeft kindje van 1,5 die wordt elk uur gillend wakker, ontroostbaar en kan niet alleen in slaap vallen. alles al bekeken arts, osteopaat, angstem, zweverige dingen, kamer veranderd. verzin t maar! Ze is soms echt helemaal stuk en heb t echt met der te doen! Maarja wat moet je...
hier ook een "moeilijke slaper". Op goeie nachten wordt ze 2 keer wakker, op slechte 6 keer. En dan wil ze ook echt 6 keer borst, anders kan ze niet slapen. Aantal keer geprobeerd te stoppen met nachtvoedingen, maar niks heeft gewerkt (en daardoor denk ik dat het nu juist erger is geworden :/) Ze slaapt ook heel licht en heel "actief": veel mimiek, hardop praten, huilen in haar droom etc. Doen de andere moeilijke slapers dat ook? Edit: lees nu pas de post van Mirjam. Dat klinkt inderdaad als mijn dochter. Die beleeft ook alles heel intens. Vanaf haar geboorte zeggen mensen al dat ze zo'n wijze, doordringende blik heeft. Ze zuigt alles als een sponsje op, en misschien dus wel te veel. Hmmm, ook maar eens naar een osteopaat dan...