Doen wij het verkeerd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door stef, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Dames,

Onze zoon is best druk en luisterd vaak echt slecht als die heel druk is. En helaas is die dat best vaak!

Soms moet ik echt 5x vragen of die wil luisteren en als die dan voorbij rent grijp ik hem in het voorbij gaan normaal vast en geef hem dan echt een laaste waarschuwing!!
    Maar hij is altijd bang krimt in elkaar of ik hem wil slaan maar we slaan hem nooit!!
    Ik snap niet goed waar dit vandaan komt? Soms ben ik wel eens gobaal grof als ik het echt zat ben maar slaan of pijn doen zeker niet!

Maar nu komt het probleem hij slaat kindjes op school??? :$:(
    Afgelopen donderdag nog even na school laten spelen op plein en daar zag ik ineens dat hij een kindje slaat hele dikke waarschuwing gegeven! Maar helaas 2e keer zag ik ook gebeuren snel naar huis gegaan en flink straf gegeven.
    Maar goed nu zei hij.. Mama? Juf Anne heeft klacht over me gekregen dat ik kindjes sla :(
    Nou kon ik vandaag de juf niet spreken maar morgen zal ik dat zeker doen en ik zou zelf ook vragen na donderdag of die dat wel vaker doet.

Wat doen we mis? Onze 2 andere kids nemen dit gedrag over?? Helpp straks heb ik een pest kind op school en dat wil ik echt niet!!!!
    Als ik vraag waarom die het doet kan die geen antwoord op geven hij wordt zelf niet geslagen/gepest dus ik snap zijn gedrag ook niet.

Meiden hebben jullie idee oplossing?

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    is hij misschien ooit is geslagen door iemand waarvan jij niks weet?

zou zeker een gesprek aan gaan met zijn juf.
    ik heb hier verder geen ervaring in , mijn dochter slaat niet en gaat ook nog niet naar school.

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hier ook een mannetje wat slaat of duwt. Vind het heel vervelend en hoop echt dat het overgaat. We blijven natuurlijk corrigeren, maar voorlopig nog geen effect helaas....
    Hier dus geen tip, alleen herkenning.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk dat je iig bij het geven van opdrachten/dingen waarvan je wilt dat hij je hoort, moet zorgen dat hij direct de info goed binnenkrijgt. Dat betekent dus dat je hem op een rustige manier bij je haalt of naar hem toeloopt en hem vertelt wat hij moet weten als je oogcontact met hem hebt. Niet als hij aan de andere kant van de kamer zit dus en al helemaal niet als hij een andere kant opkijkt.
    Ik ben er natuurlijk niet bij, maar wat je beschrijft, vind ik toch wel wat heftig klinken, helemaal omdat je aangeeft dat je soms verbaal wel wat grof bent. Zorg dat je dat niet doet: het roept spanning op bij een kind, hij kan er niets mee en zal dit afreageren.
    Ik kan me zo voorstellen dat zijn slaan daarmee te maken heeft, (vanwege het feit dat je aangeeft dat hij in elkaar krimpt als je hem vastpakt).
    Mogelijk dat het slaan hier ook helemaal los van staat hoor. Maar daarover zou ik ook met de juf in gesprek gaan: misschien heeft zij ideeen waar zijn gedrag vandaan komt?

5. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Mijn dochter zit op een MKD, en daar zitten veel kindjes met autisme. En die doen dat ook, maar die kunnen er dus niks aan doen. Wil niet zeggen dat ze dat mogen natuurlijk, ze worden daar ook gestraft! Maar ze blijven het gewoon doen, zonder reden.

Ik hoop dat het snel minder word bij jullie succes

6. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik weet niet zo goed wat je aan het slaan kan doen maar ik lees ook dat je zoon erg druk is, heb je er al aan gedacht hem mischien te laten sporten zodat hij zijn energie kwijd kan bijvoorbeeld Judo dan leerd hij meteen dat je bepaalde dingen niet op straat mag doen maar alleen op de judomat mischien dat hij als hij zijn energie daar in kwijd kan hij ook mindser gaat slaan op school (bij mij hielp dat vroeger namelijk ook)

7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja heb ik inderdaad naar gekeken maar hier kan dat vanaf 5 jaar!
    En hij is net 4,5 dus dan zou ik echt even moeten wachten.

Hij weet zelf helemaal niet wat sport/judo is dus dan moeten we hem er heen sturen en laten ervaren of die het leuk vind.
    Nou bedankt voor juliie idee!
    Het viel opzich wel mee zei de juf maar soms als die erg druk gaat die slaan misschien omdat die niet weet wat die met zijn energie moet?

8. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    vaak is slaan bij kinderen en teken van onmacht. Ze willen graag iets meer weten niet hoe e dat voor elkaar moeten krijgen. Het beste kun je ze dus helpen door voor te te benoemen wat ze op dat moment graag willen. Bijv. jouw zoontje wil graag op de fiets, maar het kindje wat op de fiets zit zegt dat het niet mag. Jouw zoontje baalt hiervan en geeft een tik. Je verwoordt dan voor je zoontje zijn emoties en rijkt hem tegelijktijd tips aan wat hij beter kan doen dan slaan. Bijv. Je wordt er boos van dat je niet op de fiets mag, dat snap ik maar slaan dat helpt niet, kom we gaan aan het kindje vragen of jij over 5 minuten mag.

Verder zou het in elkaar kunnen krimpen van je zoontje kunnen beteken dat hij zo in spel zit of zo in zichzelf gekeerd is en dus gewoon echt schrikt van jouw tussenkomst. Je schrijft dat hij erg druk, misschien helpt het hem door hem regelmatig even tot rust te laten komen door hem iets anders aan te bieden. Bijv even een spelletje aan tafel. Het slechte luisteren zou kunnen komen doordat hij zo druk is het jouw waarschuwingen gewoon niet binnen komen. Wat iem. anders ook al schreef. Wanneer je iets van je zoontje vraagt loop naar hem, maak oogcontact en geef dan een korte maar duidelijke boodschap.
    Groetjes joyce

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meid, doe het eens rustig!

Roep je zoontje bij je, ga door je knieen, zorg dat hij naar je kijkt en leg hem rustig uit, waarbij je zachtjes praat, dat dit geen gewenst gedrag is.

Deel Deze Pagina