Is paardrijden wel een sport?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Heb mn man 4 jr terug op mn paard gezet om m te laten zien en voelen hoe t voelt hij heeft 4 rondes gestapt en 4 dagen geklaagd haha..

2. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga deze discussie al niet eens meer aan.. Vind het altijd zulk dom gezeur.. Ieder zijn ding, laat mij lekker paardrijden, dan ga jij lekker achter een voetbal aanrennen om hem vervolgens weer weg te trappen ;)

Net als de vraag of je tijdens het paardrijden ook klaarkomt... Hoe vaak ik die al niet heb gehoord..;)

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Oooo man! Die heb ik ook al 1000 keer gehoord trouwens. Wat een walgelijke vraag is dat zeg.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Laat hem een uurtje op een paard zitten (ok echt rijden, niet alleen zitten) en dan praten we verder ;). Na een goede intensieve les was ik altijd kapot!

5. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoek maar filmpje op YouTube van een goeie reining pattern dan zijn ze meestal overtuigd hihi.
    Of idd zelf op een paard uurtje laten lessen. Kan ie daarna 3 snipperdagen nemen!

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    scheelt mij weer een lap tekst. dank daarvoor!:D
    dat is dus ook waarom veel mensen denken dat (stijl)dansen geen sport is omdat het wordt beoordeeld door een jury, dus persoonlijke mening.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Eerlijk gezegd nooit geweten dat paardrijden zo'n intensieve sport was.
    Ik denk dat ik het ook altijd heb onderschat als ik jullie zo hoor, mijn excuses daarvoor! :)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ga binnenkort sinds jaaaaren weer paardrijden. Ik durf alleen niet goed want zie nu al op tegen de spierpijn die ik ga krijgen..:)

9. josa90

josa90 Actief lid

24 feb 2013
    383
    25
    28
    pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf
    Ik heb paardrijden ook altijd onderschat als ik heel eerlijk ben, tot ik een keer met een vriendin van me ben mee geweest om te rijden, zelden zon spierpijn gehad.

Zo vond mijn ex mijn werk geen echt werk (kinderopvang), tja soms weten mensen gewoon niet beter laten we maar zeggen....

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Whahaha geniaal! Volgens mij zit hij je gewoon te zieken :D

11. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Nou als ik een uur flink gereden heb ben ik bekaf! Dus echt wel !

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Toen ik rijles had en daarna nog les voor mijn ruiterbewijs (3 uur per week was dat toen) verloor ik 6 kg in een paar weken tijd. terwijl ik altijd super stabiel in gewicht was daarvoor.

Hij denkt zeker dat je doodstil op dat paard zit.... dat je helemaal niets doet. Maar je bent continu bezig met je hele lijf. Sturen met je benen, evenwicht continu bewaren, enz....

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dat zei mijn stief vader ook.... Na een uurtje rijden en 3 dagen niet normaal kunnen lopen van de spierpijn was hij genezen!

14. Metire

Metire Niet meer actief

ja ik vind het wel een sport, vooral als je meerdere dagen per week traint met je paard. :)

15. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Darten is een kroegsport:p Maar ik en man doen allebei aan darten in competitieverband (Bullshooter Nederland)...Ik noem het ook geen sport, das vrijetijdsbesteding :D

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je er (flink) calorieën mee verbrand en er spierpijn van kunt krijgen, is het een sport. Dus paardrijden wel. Darten en schaken bijvoorbeeld niet. Dat zijn spellen. (schaken officieel een 'denksport' maar dat vind ik persoonlijk maar onzin.)

17. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Sorry ben geen man, maar een echte intensieve sport vind ik het niet. Correctie...ja voor het paard is het zeker intensief.

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Jij heb dus nog nooit op een paard gezeten.

19. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Jawel hoor.

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Idd, om te zien oogt het makkelijk en lui maar je doet zoveel dingen tegelijk. Zeker als je intensief bezig bent. Je hebt constant je spanning op je bovenbenen en kuiten, je rug constant in recht houding. Je hele lijf heeft continue spierspanning. Nou ik kwam toch bijna altijd, ook in de winter, bezweet en met een rode kop van het paard af. Dus zeker te weten van wel.

Deel Deze Pagina