Is paardrijden wel een sport?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dan heb je niet je best gedaan.

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dit vind ik ook.

3. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik geef alleen aan dat ik het geen sport vind. Opmerkingen of ik het dan wel goed heb gedaan, daar vraag ik volgens mij niet om.

4. Partyrocker

Onderbouw het dan.

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wou net het zelfde vragen.

Mijn idee van sport is dat je je lichamelijk inspant.

6. mamaSuusenTessa

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik vind dat het paard het meeste doet. Jij zit erop en zorgt dat het beest loopt. Tja je wipt wat op en neer. Pfff zwaar idd.

7. Partyrocker

Nogmaals. Dan heb je je best niet gedaan.
    Of je kletst uit je nek dat je gereden heb. Dat kan ook.
    Maar vind het geen onderbouwen wat je doet.

8. mamaSuusenTessa

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hahah partyrocker ik klets niet uit mijn nek. Ik ben het in deze eens met je man. Sorry maar dit is mijn mening. En nee ga het verder niet "onderbouwen".

9. Partyrocker

Dan kan ik je mening helaas alles behalve serieus nemen.
    Gelukkig neemt het olympisch comité het wel serieus.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    #50 Damay77, 12 jan 2014
    Laatst bewerkt: 12 jan 2014
    jij verward waarschijnlijk je ritje op je hobbelpaard met die van een echt paard;)
    Een hobbelpaard is inderdaad wat heen en weer wippen en daar voel je weinig van.
    Sorry, maar het is echt geen kwestie van zitten en wat op en neer wippen. Arm paard. Ik hoop echt dat je dat niet bij een echt paard gedaan hebt. Dat zal die dan aardig gevoeld hebben....
    Het paard dus.
    Jij blijkbaar niet. Maar als jij denkt dan paardrijden zitten en meewippen is dan kan ik me voorstellen dat je daar inderdaad niks van gevoeld hebt... dat is namelijk geen paardrijden

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik heb al jaren een paard en het is wel degelijk een sport. Ik ben elke keer kapot als ik met paard terug kom na een ritje van 2uur in het bos. Toen ik de eerste keer op een paard les kreeg, heb ik de dagen daarna amper kunnen lopen. Ik merk het nu ook aan mn lichaam nu ik een tijd niet gereden heb. Ben weer langzaam aan begonnen met rijde en ik begin nu ineens af te vallen. Spieren worden weer steviger en heb het de eerste week, echt goed in mn lichaam gevoeld. Voelde spieren op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik ze had:$ conditie word weer beter enz.

Mn vader dacht ook altijd dat het een kwestie was van zitten en meehobbelen. Nou, die heeft het geweten en heeft het ook terug genomen.:)

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36

arm dier als je alleen wat op en neer wipt. Als jij dat gedaan hebt zo heb ik medelijden et het paard waar je op zat, beest zou een complete rughernia krijgen man..

Bij paardrijden gebruik je behoorlijk wat spieren in je lichaam. Plus (zeker als je wat hoger in de dressuur/spring/endurance/etc sport zit) vergt dat veel ven je lichaam om op een paard te zitten. bijv hogere dressuur. De jury ziet graag dat je zo stil mogelijk zit, met de kleinste en fijnste hulpen. DAt vergt veel beheersing etc over je spieren en na een uur trainen ben je dan ook erg kapot. Of een springparcourtje. En het ene paard is luier dan het andere paard dus moet jij als ruiter ook meer werken om hem goed actief voorwaarts te houden. Paardrijden is wel degelijk een sport! Het staat ook bekend als een van de SPORTEN waar de ergere ongelukken bij gebeuren.

kan dan anders ook zeggen dat autoracen (formule 1 etc) geen sport is. Dan zit je toch ook alleen maar in je auto, gaspedaal in en jagen maar. De auto doet hetwerk? pff

13. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Voor het paard is het de grootste inspanning. Geestelijk en lichaamlijk. De rijder bestuurd hem! Net zoals met autorijden en stofzuigen. Het aparaat in dit geval het paard doet het werk en de bediener bestuurd hem! Dar vergt iinspanning zeker wel! Maar of t een sport is? Dan is stofzuigen dat misschien ook wel!

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Whahahaha vergelijk jij nou een paard met een stofzuiger:(

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    dan zeg ik dan is autocross ook geen sport.. of mountanbiken of wielrennen, want de fiets doet het werk, jij trapt m alleen aan en stuurt.. zo kan ik nog wel ff doorgaan.. mensen die zeggen dat paardrijden geen sport is moeten zelf eens een uur echt intensief priveles nemen.. dan kom je er wel achter.

16. mamaSuusenTessa

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven

grappig dat je mijn mening niet serieus kan nemen. Gelukkig ben ik niet de enige die deze mening deelt :p

17. Partyrocker

Hahahahaha. Tsja hiee van leer ik wel hoe mijn vent denkt.
    Fout dus.

18. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Heb van geen enkele sport zoveel spierpijn gehad als van paardrijden. Van deze SPORT ontdek je dat je spieren hebt waarvan je niet wist dat je ze had!

19. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Na een flinke endurance training of wedstrijd voel ik me de dag erna vreselijk. Echt al mijn spieren doen zeer. Als dat geen sporten is. En het paard doet het meeste, dat klopt maar voor de ruiter is het zeker een sport.

20. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Paardrijden is wel degelijk een sport, mensen die roepen van niet, hebben of niet ECHT paardgereden, er hooguit een keer opgezeten, of zijn erg kortzichtig, het vergelijken met stofzuigen, absurt.
    naja ik heb altijd fanaktiek paardgereden, tot 4.5 jaar terug, en geloof me ik mis het nog altijd vandaag de dag, en geloof me sinds ik niet meer paardrij heb ik veel meer pijn, het paardrijden hield mijn spieren sterk waardoor ik minder last had van bepaalde chronische aandoeningen.

Deel Deze Pagina