Ik geef alleen aan dat ik het geen sport vind. Opmerkingen of ik het dan wel goed heb gedaan, daar vraag ik volgens mij niet om.
Ik vind dat het paard het meeste doet. Jij zit erop en zorgt dat het beest loopt. Tja je wipt wat op en neer. Pfff zwaar idd.
Nogmaals. Dan heb je je best niet gedaan. Of je kletst uit je nek dat je gereden heb. Dat kan ook. Maar vind het geen onderbouwen wat je doet.
Hahah partyrocker ik klets niet uit mijn nek. Ik ben het in deze eens met je man. Sorry maar dit is mijn mening. En nee ga het verder niet "onderbouwen".
Dan kan ik je mening helaas alles behalve serieus nemen. Gelukkig neemt het olympisch comité het wel serieus.
jij verward waarschijnlijk je ritje op je hobbelpaard met die van een echt paard Een hobbelpaard is inderdaad wat heen en weer wippen en daar voel je weinig van. Sorry, maar het is echt geen kwestie van zitten en wat op en neer wippen. Arm paard. Ik hoop echt dat je dat niet bij een echt paard gedaan hebt. Dat zal die dan aardig gevoeld hebben.... Het paard dus. Jij blijkbaar niet. Maar als jij denkt dan paardrijden zitten en meewippen is dan kan ik me voorstellen dat je daar inderdaad niks van gevoeld hebt... dat is namelijk geen paardrijden
Ik heb al jaren een paard en het is wel degelijk een sport. Ik ben elke keer kapot als ik met paard terug kom na een ritje van 2uur in het bos. Toen ik de eerste keer op een paard les kreeg, heb ik de dagen daarna amper kunnen lopen. Ik merk het nu ook aan mn lichaam nu ik een tijd niet gereden heb. Ben weer langzaam aan begonnen met rijde en ik begin nu ineens af te vallen. Spieren worden weer steviger en heb het de eerste week, echt goed in mn lichaam gevoeld. Voelde spieren op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik ze had conditie word weer beter enz. Mn vader dacht ook altijd dat het een kwestie was van zitten en meehobbelen. Nou, die heeft het geweten en heeft het ook terug genomen.
arm dier als je alleen wat op en neer wipt. Als jij dat gedaan hebt zo heb ik medelijden et het paard waar je op zat, beest zou een complete rughernia krijgen man.. Bij paardrijden gebruik je behoorlijk wat spieren in je lichaam. Plus (zeker als je wat hoger in de dressuur/spring/endurance/etc sport zit) vergt dat veel ven je lichaam om op een paard te zitten. bijv hogere dressuur. De jury ziet graag dat je zo stil mogelijk zit, met de kleinste en fijnste hulpen. DAt vergt veel beheersing etc over je spieren en na een uur trainen ben je dan ook erg kapot. Of een springparcourtje. En het ene paard is luier dan het andere paard dus moet jij als ruiter ook meer werken om hem goed actief voorwaarts te houden. Paardrijden is wel degelijk een sport! Het staat ook bekend als een van de SPORTEN waar de ergere ongelukken bij gebeuren. kan dan anders ook zeggen dat autoracen (formule 1 etc) geen sport is. Dan zit je toch ook alleen maar in je auto, gaspedaal in en jagen maar. De auto doet hetwerk? pff
Voor het paard is het de grootste inspanning. Geestelijk en lichaamlijk. De rijder bestuurd hem! Net zoals met autorijden en stofzuigen. Het aparaat in dit geval het paard doet het werk en de bediener bestuurd hem! Dar vergt iinspanning zeker wel! Maar of t een sport is? Dan is stofzuigen dat misschien ook wel!
dan zeg ik dan is autocross ook geen sport.. of mountanbiken of wielrennen, want de fiets doet het werk, jij trapt m alleen aan en stuurt.. zo kan ik nog wel ff doorgaan.. mensen die zeggen dat paardrijden geen sport is moeten zelf eens een uur echt intensief priveles nemen.. dan kom je er wel achter.
grappig dat je mijn mening niet serieus kan nemen. Gelukkig ben ik niet de enige die deze mening deelt
Heb van geen enkele sport zoveel spierpijn gehad als van paardrijden. Van deze SPORT ontdek je dat je spieren hebt waarvan je niet wist dat je ze had!
Na een flinke endurance training of wedstrijd voel ik me de dag erna vreselijk. Echt al mijn spieren doen zeer. Als dat geen sporten is. En het paard doet het meeste, dat klopt maar voor de ruiter is het zeker een sport.
Paardrijden is wel degelijk een sport, mensen die roepen van niet, hebben of niet ECHT paardgereden, er hooguit een keer opgezeten, of zijn erg kortzichtig, het vergelijken met stofzuigen, absurt. naja ik heb altijd fanaktiek paardgereden, tot 4.5 jaar terug, en geloof me ik mis het nog altijd vandaag de dag, en geloof me sinds ik niet meer paardrij heb ik veel meer pijn, het paardrijden hield mijn spieren sterk waardoor ik minder last had van bepaalde chronische aandoeningen.