Is paardrijden wel een sport?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ag je kan maar gesteund worden in je onwetendheid toch?

2. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Onwetendheid? Geloof dat het hier om een mening ging? Jij hebt blijkbaar erg veel moeite met mijn mening. Is maar goed dat ik niet op al jouw topics heb gereageerd, over onwetendheid gesproken.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ochja bij een stofzuiger moet je ook echt je benen klemmen je kuitspieren verlengen en je rug/biekspieren aanspannen want hey wie weet val je anders wel als je met een bloedgang door je kamer heen sjeest met je stofzuiger af..

Serieus de lompste vergelijking ooit!!!

*piest in broek van t lachen*

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn man vind paardrijden alleen een sport voor het paard en niet voor de ruiter. Ook het olympische sport-argument kan tegen zoveel mannenlogica niet op...
    'de ruiter zit er alleen maar op, het paard doet al het werk'. Ohh zo graag zou ik hem een uur laten werken op een paard, maar dat gaat niet gebeuren gok ik!

5. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Oke misschien gaan ze me aanvallen...

Ik vind paardrijden (echt alleen stappen) geen sport, het zelfde als darten, en een rondje fietsen, rustig wandelen...

Het intensief paardrijden vind ik dan weer wel! Een sport.

Net als wielrennen, horde lopen enzovoort.

Genoeg onderbouwt?:)

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar ik ken geen enkele ruiter die ff een uurtje gaat stappen..

Daar begin je mee als kind van 6/7 als je nog nooit op een paard gezeten hebt en het je eerste les(sen) is/zijn.

7. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Om goed te kunnen paardrijden, heb je een zeer goede rompbalans nodig, je moet heel lichaamsbewust zijn, alle onderdelen van je lijf moet je onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen (een beweging van een been mag totaal geen invloed hebben op je lichaamshouding bijv.) je basisconditie moet goed zijn.
    Verder moet je een teamplayer zijn in een individuele sport. Je doet het immers samen met je paard.
    Als je het 'lichamelijke kunstje' eenmaal onder de knie hebt, komt het verstandelijke gedeelte. Geen paard en geen opleiding van een paard is hetzelfde. Iedere keer weer een nieuwe uitdaging waar je voor komt te staan, omdat je met een een levend wezen samenwerkt.
    Voor hetzelfde probleem tien verschillende oplossingen voor tien verschillende paarden.
    Je moet blijven denken, blijven voelen, open blijven staan voor nieuwe inzichten. Dat maakt het rijden ook juist zo mooi en interessant.
    Ja, best een sport dus ja :)

Als je alleen maar hoefde te sturen en mee hoeft te hobbelen zou het mij al gauw te saai zijn. Alhoewel het me wel een berg spierpijn zou schelen, dus ik zie de pluspunten!

8. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Paardrijden is wel degelijk een sport. Een recreatieruimten die op zijn of haar gemak hobbelt in het bos zal minder hard sporten dan een ruiter die hoger op dressuur niveau en of springniveau rijdt.

Diegene die hier zeggen dat rijden geen sport is nodig ik bij deze uit om te komen rijden onder de voorwaarde dat ik les geef. De dagen daarna zal de mening snel bijdraaien dat het wel degelijk een sport is.........

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ja zeker.
    Maar ik zou het pas echt een sport vinden als ze de paarden met een gewoon trensbit op Z niveau kunnen rijden.
    Niet dat het nu lichamelijk gezien geen sport is maar bedoel meer dat ze naar mijn inziens te veel hulpmiddelen nog gebruiken (wat overigrns voor meer sporten geld)

10. Allesofniets

Ik zie er hier genoeg rondjes in het bos lopen hoor.

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    o ja hoor er zijn er meer als genoeg die een rondje bos doen, maar dat wil niet zeggen dat je dan je spieren niet gebruikt.

maar er zijn inderdaad ook genoeg hobbyruiters, maar ook dan is het nog altijd een sport, wellicht niet fanatiek maar wel een sport.

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik ben tegenwoordig ook meer hobbyruiter ja, en kan rustig een uurtje of 2 een rustig ritje maken in het bos. Maar ik draaf en galoppeer wel stukjes want een uur/2 uur lang stappen krijg ik pijn aan mijn kont :)

ook is het paard wat ik nu rij niet echt dressuurmatig geschikt (train m wel wisselend dressuur of bos) ivm blessure aan zn voet die hij gehad heeft. Mijn vorige paard trainde ik wel flink dressuur mee, en kwam na een uur lessen ook wel met spierpijn er van af..

(bovendien als je jonge paarden inrijdt die niet de makkelijkste zijn ;) en je af en toe proberen te lanceren, nou dan heb je wel al je spieren nodig om te blijven zitten... ;)

13. Allesofniets

Klopt, maar om nu alles een sport te noemen waarvoor ik mijn spieren gebruik?!??

Mijn mening hoeft niet aan te sluiten op de rest.
    En daarvoor hoeft iemand die er anders over denkt ook niet af gesnauwd te worden.

Ik ben van mening dat een rondje lopen, fietsen, paardrijden(stappen) geen sport is. Net zoals het huishouden doen, en daar verbrand ik veel meer mee, en gebruik ik meer spieren als een stukje fietsen.

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36

+ 1

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Maar dat is dus wel degelijk zo. Paardrijden is met zwemmen samen 1 van de weinige sporten waar je AL je spiergroepen bij traint.

16. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    En daarom zwem ik.

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    en daarom rijden wij paard!

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    momenteel zwem ik wekelijks en geloof me van paardrijden had ik meer spierpijn als van zwemmen, zwemmen is overgens ook een leuke sport en doe dat nu met veel plezier. Beide sporten worde vele spieren gebruikt, volgens de revalidatie moet ik 1 van de 2 doen ivm met mijn chornische problemen, dus tja als je zwemmen wel als sport ziet en paardrijden niet, dan ben je krom aan het denken.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Niet? Ok, nu ken je er wel 1. Ik ben damay, aangenaam:D
    Flinke verzakking en bekkenklachten over gehouden aan de bevalling van mn kids. Helaas kan ik vaak dus niet meer doen dan stappen. Helaas.

Maar hier staan er een aantal op stal die dus gerust een uur in het bos gaan stappen hoor:)

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Whahaha:D:D

Oké oké ik ken er een paar maar niet veel maar komt ook omdat ik nog behoorlijk in de jonge net ingereden paarden zat/zit.

Maar vaak gebeurd het niet of omdat de ruiter niet alleen wilt stappen of omdat het paard meer beweging nodig heeft.

Deel Deze Pagina