Is paardrijden wel een sport?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee dat was bij ons 50 euro extra per maand, en ik betaalde al 175 euro per maand voor volpension (omdat ik door mijn rug ook niet kan mesten enzo) dus dat werd een beetje te gortig.

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    das behoorlijk wat extra zeg.

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Dames,

Er zijn een aantal berichten verwijderd. Maak een discussie niet persoonlijk en geef de ander de ruimte om er anders over te denken dan jij doet zonder te oordelen.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hahaha, ja dat is waar:D

Ik snap overigens best dat als je zelf nooit (goed!) hebt paardgereden het lijkt alsof je al ruiter niks doet. Tenslotte zie je het paard rennen en de ruiter zitten, hoezo sport?:D
    Maar goed, een beetje ruiter weet wel dat dat niet zo is;)
    Zou er niet eens meer over discussiëren.. als je ooit hebt paardgereden en je hebt je niet ingespannen, gezweet, spieren flink gebruikt, samengewerkt met je paard en moe maar voldaan van het paard gestapt dan is er iets niet helemaal goed gegaan..

5. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

pffff... als ik hier sommige reacties lees komt mijn haar er van rechtstaan... Maar goed, wie ben ik om de 'onwetendheid' van anderen te beoordelen? ;)

Mensen die zeggen dat je er alleen maar opzit en het paard doet de rest...
    Ik denk niet dat er één paard is die tijdens een wedstrijd zijn parcourtje zelf aflegt... Zowel paard als mens werken samen in harmonie en dat is wat het een sport maakt.

Er zijn veel facetten in de paardensport. Elk met hun eigen karakteristieken, of het nu om een ritje door het bos gaat of om een galoprace... Het kan zowel recreatief zijn als je broodwinning... Maar op welke manier dan ook is en blijft het toch een sport... Een heel edele sport.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is nou net het kenmerk van een goede ruiter...dat het er natuurlijk en moeiteloos uitziet.

Ik kan het niet, zie er uit als een hobbezak op een paard, echt geen gezicht - ik voel altijd hoe erg het een sport is;). Maar kan genietend en trots naar mijn dochter kijken als ze rijdt!

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik heb nooit paardgereden, maar het lijkt me dat het een teamsport is!
    Met z'n tweeën, paard en jij, ben je toch druk bezig om het mooi en soepel eruit te laten zien?
    Maar of het volgens de regeltjes een sport is weet ik niet! Doet het mee aan het Olympische Spelen?

8. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Huiboobee.
    Ja paardrijden is een olympische sport!

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0

Klopt helemaal:)
    Zo simpel is het niet maar als je het goed doet lijkt het wel zo.

Wat leuk dat je dochter ook rijdt, prachtig om te zien hè? Mijn dochter geniet ook volop van haar voltige-lessen.
    Hoe oud is je dochter?

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dan is het duidelijk, dan is paardrijden een sport!

11. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Is auto rijden een sport?

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ehm.. Ik snap de vergelijking niet?:)

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    Ik maakte gister dezelfde bedenking. Was al joggend aan het sakkeren en zweten terwijl ik langs een manège liep. Bedacht me dat het zoveel gemakkelijker zou zijn om "gewoon" op een paard te gaan zitten en me te laten voeren.
    En toen ging ik ook verder nadenken over gemotoriseerde sporten à la motocross of F1. Maar moest dan toch toegeven dat die sporters ook véél tijd doorbrengen om conditie en spieren in shape te houden.
    Al blijf ik bv lopen, atletiek en zwemmen "echtere" sporten vinden: het is enkel en alleen het lichaam dat bijdraagt aan betere prestaties en niet bv inhoud of aerodynamica van een voertuig... (of toch maar minimaal)

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    waarom is hardlopen meer sport dan een rustig rondje wandelen?
    je doet in principe hetzelfde, verbrand bij rustig wandelen ook calorieen,alleen je gaat wat minder hard.

15. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Omdat ik een rondje lopen geen sporten vind.
    Anders ben ik 24/7 aan het sporten. Dus in mijn ogen is dat geen sporten.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is 11 en mag een paar keer per jaar bij een rijschool waar ze aan natural horsemanship doen. Dat is zo leuk! Ik hoop voor de zomer een goed kamp te vinden voor haar.

Deel Deze Pagina