Is pap nou nodig?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lovess, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 7maanden heeft een beetje een vast voedingsschema dit werkt prima, maar daar zit geen pap (of papfles) bij. Op het cb zijn ze hierover begonnen, maar hij eet wel met gemak een broodje op! Is pap dan echt nodig?

Dit is zijn schema nu:

8:00 fles 180
    9:30 fruithap
    12:00 brood met diksap
    15:00 fles 180
    18:00 avondeten
    20:00 fles 180

2. adi

adi Niet meer actief

Nee hoor, granen zijn granen. Als hij volkoren brood eet is pap nergens voor nodig.

3. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Volkorenbrood mag pas vanaf 1 jaar.
    Dus voor nu tarwe brood.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Lijkt me ook niet nodig hoor!

Hier krijgt ze in de ochtend pap omdat ze geen rust heeft voor een boterham ;) dus dan maar pap

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Nee hoor, is niet nodig. Hij eet toch al brood?

Wij hebben onze dochter ook nooit pap gegeven, ze eet een paar boterhammen op een dag. Zo krijgt ze de granen wel binnen.

6. adi

adi Niet meer actief

Nee hoor, een baby mag best volkoren brood eten. Veel instanties raden aan om te starten met tarwe zodat de darmpjes kunnen wennen, maar dat is alleen de eerste weken.

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Volkorenbrood mag wel eerder inderdaad. Ik kijk altijd naar het voedselintroductieschema van Kleintjes. Dat is een heel rustige manier van vaste voeding introduceren, en daarin staat volkorenbrood vanaf 7 maanden.

8. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Top! Dan laat ik het zo :D

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik geef pap, omdat ik in Duitsland woon en daar is pap het advies, brood komt later.

Ik heb een fijne middenweg voor mezelf gevonden. Kan ik eerst gierst geven, glutenvrij. Nu gaat ze over op havermout, dan spelt en daarna gaat ze brood krijgen. Ik doe het omdat tarwe heftig is voor de darmen. Ik pak de middenweg van beide landen. :)

Onze oudste krijgt nog steeds 's ochtends havermout- of speltpap en 's middags brood. Ook in het kader van afwisselend eten, want 2 x per dag brood is geen afwisselend eetpatroon natuurlijk.

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Jos is nu bijna 8 maanden, maar ik merkte dat hij niet voldoende meer had in de ochtend. Een fles van 210 ging hij van spugen.

Als je zoontje tevreden is zou ik het zo laten. Wij zijn nu sinds gisteren gestart met in de ochtend een papfles, dit zal op den duur waarschijnlijk een bordje pap worden. Maar dit is nog even makkelijk zo.

Je kunt er dus ook voor kiezen om 's ochtends een boterham en een fles te geven als hij niet meer genoeg heeft aan een fles. Maar vaak vinden ze pap wel lekker en gaat het net even wat sneller naar binnen als een boterham :)

11. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nee hoor. Mijn dochter is bijna twee jaar en heeft nog nooit pap gegeten ;)

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier nog nooit pap gegeven, niet in de avond en niet als ontbijt. Vanaf een maand of tien s morgens een broodje, gaat prima.

13. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hier ook nog nooit geen pap gegeven. Geef nog steeds borstvoeding en dan is pap niet zo handig. Mijn dochter vind een broodje echt heerlijk.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zoon van vier: idem.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn oudste nooit pap gegeven en de jongste nu ook niet, ze zijn allebei dol op brood... Oudste krijgt voor de afwisseling weleens muesli en yoghurt s morgens

16. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Brood en melk wordt in je buik ook pap....

17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier krijgt hij 's morgens op mijn werkdagen een bordje pap, meer omdat dat sneller gaat dan een boterham 😉.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Nee joh, als je kindje maar granen en melk binnenkrijgt is t wel best! Vanwege de bv ook hier in t eerste jaar nauwelijks melkpap, sinds ze gewone koemelk krijgt (11 mnd, nog tot 20 mnd daarnaast bv) lust ze graag een bordje Brinta. Wel maakte ik in het eerste jaar vaak een papje van geraspt zacht fruit, zoals peer of meloen, met babypapgranen. Viel erg in de smaak!

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier na een jaar weleens Brinta, simpelweg omdat wij dat ook deden. (Lees: Eens in de maand). O ja en toen ze mond-hand-voetziekte had ;)

Verder nooit pap gegeven. Ik gaf Bv en deed vanaf een maand of 7 oefenen met brood. Ook al was dat niet veel in het begin, ze eten vanzelf meer.

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Neuh , zoontje wilde het niet die at gewoon vanaf zes maanden mee met ons brood in de ochtend. Lust nu nog geen pap trouwens, dochter juist omgekeerd hihi.

Deel Deze Pagina