Herkend iemand dit? Onze zoon weigert al 3 weken zijn avondeten, maximaal 3 happen en dan is het klaar. Maakt niet uit of het zijn favoriete eten is of niet. Brood en fruit gaat nog wel, minder als normaal maar we krijgen wel wat binnen. Is dit een fase ofzo? Meneer drinkt wel goed, is vrolijk, actief, ontdekt uiteraard veel, en slaapt nog steeds goed.
Hier precies hetzelfde! En dat wil wat zeggen want hij is gek op eten! Brood overdag gaat nog prima dus doe wat kipfilet met komkommer erop en tussendoor wat tomaatjes zodat er wat groente ingaat. Verder maar besloten er zo min mogelijk aandacht aan te besteden. Hij slaapt er prima op dus heeft er toch genoeg aan denk ik.
Gebeurd vaker. Hier bij beide kinderen ook in fases en om mij heen ook. Sowieso tussen de 12 en zeg 18 maanden hebben veel kinderen het. Onze jongste heeft vandaag niets aan avond eten op. Geen groente, vlees of aardappel, maar ook geen toetje (zijn keuze). Morgen ochtend is er weer ontbijt. Hier is het; aanbieden wat de pot schaft, eet je niet? Dan niet, maar je krijgt niets anders. Wel krijgen ze een toetje.
Oké mooi, dus het is weereens 1 van die fases Hier normaal gesproken ook een eetwolf. Ik bied hem zijn eten aan, wil hij niet prima, hij krijgt dan hooguit nog een stuk fruit aangeboden. Wil hij die ook niet, ook prima. Zolang meneertje goed drinkt zal het wel goed wezen..
Haha ja, fase! Hier eet ze avond eten heel selectief ; pasta, komkommer, frietjes, gerookte kip, rijst-achtige dingen wel.. De rest amper
Klinkt heel bekend, wat wij allemaal niet geprobeerd hebben... Haha! Uiteindelijk dacht ik, als je honger hebt, kom je vanzelf! Het was hier echt weigeren om het weigeren, niet omdat hij het niet lekker vond!
Hier lag op die leeftijd de oorzaak bij doorkomende kiezen... Vier tegelijk! Toen die na twee maanden allemaal goed door waren ging het weer beter.
Haha grappig, dit toevallig vanmorgen aan den lijve ondervonden. Ik ben vrij strikt maar werd mijn gedachte daarover even door meneer aan het wankelen gebracht...Zoon kreeg z'n boterham en die belandde linea recta op de grond. Stukje 2,3,4 en vijf ook. Heel even dacht ik: zal hij de roomboter niet meer lekker / te saai vinden? Zal ik er jam op smeren? Toen dacht ik nee dat is niet de bedoeling! Heb hem toen niks gegeven en heb hem met niks in z'n eetstoel laten zitten en hem genegeerd. Na 5 min begin hij te mekkeren. Broodje gegeven en zijn twee sneetjes zijn schoon op gegaan haha