Eetschema baby 5 maanden..

Discussie in 'Voeding' gestart door mmimmi, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmimmi

mmimmi Nieuw lid

21 sep 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baby 5 maanden
    wat is jullie voedingspatroon en slaappatroon van jullie kleintje??

mijn kleintje is net 5 maanden althans nog een weekje.. ik geef hem tussen 8 en 9 een flesje van 180, rond 11 uur half 12 een halve pot fruithapje ( helemaal krijgt hij het nog niet op) half 2, 2 uur flesje van 180. 5 uur half 6 flesje 180 + een halve potje groente. en dan zijn laatste flesje half 9- 9 uur 180/6 met extra 2 lepeltjes bambix. wie herkent zich hierin??? is dit voldoende en doe ik er juist aan? want ik ga namelijk op mijn gevoel af en niet perse wat de cb zegt. zouden jullie je schema's van jullie kleintjes willen delen zodat ik een vergelijking kan zien.

2. Maha

Maha Lid

23 jan 2013
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Lastig hè?

Onze dochter is ook 5 maand en ons schema is nu zo:

Wij beginnen 's morgens tussen 7 en 8 met een fles 7+210, die drinkt ze soms wel, soms niet op.
    Volgende fles tussen 11 en 12, zelfde als de 1e fles, dan ong 2 uur na de fles groentehapje, 3 grote theelepels.
    Tussen 16 en 17 fles, 2 uur later weer groent, laatste fles rond 20u.

We bieden dus 4x fles van 7+210 aan, drinkt ze meestal niet helemaal leeg, soms wel. Groente zijn we 2 weken geleden mee begonnen, moest ze eerst niets van hebben, brullen als ze wat proefde, zo vies :) nu vind ze het heerlijk! Dit wil ik dus ook gaan uitbouwen. Fruit beginnen we deze week mee.

Pap geven we niet, op het bureau gaven ze aan dat dit niet nodig was omdat ze goed drinkt en groeit.

Ben ook benieuwd naar andere schema's!

3. mmimmi

mmimmi Nieuw lid

21 sep 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh fijn...ik geef bambix omdat zijn laatste fles rond 9 uur is en hij slaapt goed door...k wil namelijk dat ie goed vol zit...hoe laat is jullie laatste fles

4. Maha

Maha Lid

23 jan 2013
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Rond 20u, dan is ze ook echt moe en slaapt ze zo tot de volgende ochtend 7-8u

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Keurig schema toch? Wij zaten met 5 maanden nog op 5 flessen, maar wij hadden dan ook een hongerlapje;) Wij deden ook rijstebloem in de laatste fles. Zijn we met 6 maanden mee gestopt toen we 's ochtends een papfles gingen geven. Juist vanaf dat moment ging onze zoon doorslapen haha.

6. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    haihai...

voor mijn gevoel zou ik die half2 2 uur fles iets eerder geven dan is het echt lunch zeg maar....en potje en melk achter elkaar? Tis echt puzzelen en zoeken wat je kindje fijn vind..mijn dochter is ook 5 maanden zal haar schema eens opgeschrijven..
    7.45 fles 180cc
    9uur fruithap
    12-13uur fles
    15.30-16.30 fles
    18uur groenten
    19.00 uur-19-30 uur fles

Het is hier vooral met 2 oudere kids en slaaptijden wel zoeken maar hier komen we wel ongveer op uit...ben blij als ik met 6 maanden die middagfles er af kan halen...ze drinkt al goed sap en dan word het minder geprop en kan haar groenten iets eerder gegeven worden...succes er mee!

7. mmimmi

mmimmi Nieuw lid

21 sep 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    echt puzzellen is het idd heb al paar x verschillende schemas geprobeerd en heb nog steeds geen ritme pfff

Deel Deze Pagina