Toch maar gewoon even vragen, want met zoeken kom ik zoveel over iui tegen... Deze maand was het dus raak, bij de 1ste iui poging in de natuurlijke cyclus. Alleen ging het neit goed... Nu mogen we gewoon door naar de 2de poging... Ik ben daar erg bang voor, niet voor de behandeling hoor, voor de verwachting van mijzelf. Hoe groot is de kans dat de 2de poging ook mag slagen? Tuurlijk gewoon 20% zoals met elke poging, maar gaan we eens kans berekkenen, dan lijkt mij dat de jackpot nooit 2x achter elkaar valt toch? Door deze zeer snelle positieve uitslag, ben je toch geneigd om dan meer hoop te leggen in de volgende iui poging, maar is dit wel echt reeel? Snappen jullie mijn angst? ( volgens mij is het heel verwarrend geschreven, maar zo voel ik mij ook even sorry)
Hallo nieuw begin, Allereerst, sterkte met het feit dat het is misgegaan. Je vroeg naar de kansen. Tsja, ik herken dat je zekerheid wil. Heb je het er al met de gyn. over gehad? Die 20% is volgens mij wel een gemiddelde. En hoe cru ook, je hebt bewezen dat het kan. Het zou dus kunnen zijn dat het voor jou wat gunstiger is. Ik weet dat mij is uitgelegd dat dit alleen maar kansverhogend zou kunnen zijn als het al eens gelukt is om zwanger te worden. Niettemin heel vervelend, ik herken het, maar garanties heb je volgens mij nooit. Veel sterkte en toch fijne dagen gewenst. Hoop dat je hoop blijft houden. Groetjes, Hope
de kans is eigenlijk maar 10 % (kan wat hoger uitvallen door jullie leeftijd, zaadkwaliteit enz) Maar een kans is een kans.. dus het kan gewoon weer raak zijn natuurlijk.
maar 10% in 10 behandelingen? Mijn fertiliteitsarts gaf aan dat er sprake is van een cumulatieve curve. Optellen dus. Echter, deze curve blijft niet stijgen, maar vlakt na 6 keer sterk af. M.a.w. in de eerste paar keren zou je de meeste kans hebben, als het dan niet is gelukt, wordt de kans voor het slagen na 6 keer snel kleiner. Maar mss heb ik het echt verkeerd begrepen. Moet ik me dan toch ook nog eens laten uitleggen, maar ik meen echt dat hij het zo zei... Blijft gewoon lastig. Dat gedoe over kansen. Je wil zoooo graag de zekerheid dat het wel gaat lukken en je probeert je dan ergens aan vast te houden. Ik vraag me wel eens af of mensen die dit niet meemaken en in 1 keer 'prijs hebben' zich kunnen voorstellen hoe die onzekerheid voelt...
Heb mijn boekje er nog even bij gepakt van het ziekenhuis, maar zo staat het er in. 10 % per behandeling. (wordt gestoord van al die verschillende dingen in verschillende ziekenhuizen, allemaal een eigen idee erover grr)
Volgens mijn gyn. is er 10 % kans per poging....Dus 1 op de 10 stellen die maandelijks een IUI doen raakt zwanger. Succes!
Succes Nieuwbegin! Ik heb geen verstand van IUI en de kansen per keer, maar zag je berichtje en wilde je even heel veel sterkte wensen! Groetjes Jelske
Thanks allemaal, mijn partner heeft via de americaanse google eens gezocht in echte medice tijdschriften.. Vermindering van kans dmv leeftijd is normaal. Succes kansen liggen tussen de 6 en de 35% maar door de bank genomen ligt het op 15% bij vrouw tussen de 30 en 40 jaar.Uiteraard is hierbij de kwalitiet van de zwemmers belangrijk Hiermee is alleen mijn onzekerheid nog niet echt afgenomen, er staat nergens iets beschreven namelijk over een geslaagde poging die afgebroken werd en of dit dan de kansen verhoogt, verlaagd of gelijk blijft. En dat is juist mijn vraag...
Tja maar wat heb je aan die berekening? niks toch eigenlijk? Want het blijft een loterij. Ik hoop en duim dat het snel weer raak ik. Ik snap je onzekerheid wel, maar kan je er geen echt antwoord op geven.
En dat is wat ik mijn partner nu ook de hele dag wijs probeer te maken, je hebt neits aan kans berekeingen. Ik wilde eignelijk alleen weten of er iets bekend is over of een zwangerschaps de pogingen beinvloed zeg maar... En daar is verders niets over te vinden, dus conclusie naar mijn mening gebeurd het niet of niet vaak dat iemand 2x zwanger word in de 6 pogingen die je vergoed krigjt...
Ik heb in juni 2006 een positieve test gehad, zonder IUI, was snel over helaas na 2 dagen, maar daarna duurde het dus een jaar voor ik weer zwanger was. Geen idee of dat een beetje hetzelfde is, maar hier gold dus niet dat ik sneller zwanger was erna ofzo, maar ja het ook zo wel weer raak kunnen zijn, dat weet je niet. Moeilijk he? Knuff
Thanks, voor je antwoord... Het is zo moeilijk juist ook voor partner, die legt nu best hoge verwachtingen neer en dat vind ik moeilijk... Zelf heb ik het idee dat het een lucky shot was en dat we wederom een moeilijk jaar te gemoet gaan. Maar partner haalt juist positieve dingen uit wat er nu gebeurd is... ( ik ook wel, het kan dus wel maar hij is wel over positief..)