Ik heb een vraagje over ovulatietesten: zijn deze altijd betrouwbaar? Ik ben namelijk gisteren naar het ziekenhuis geweest en mijn "ei" was 21,22 mm. Ze zei dus dat hij op springen stond. Ik ben de ovulatietesten al vanaf zaterdag aan het gebruiken maar geeft slechts een hele lichte 2e streep aan. Ik heb gisteravond veel steken in mijn linkerzij gevoeld(nu nog gevoelig) en bij de ovulatietest van vandaag was nog minder te zien Ik heb wel de goedkopere testen besteld via internet, weet niet of het daar aan ligt. Heb het ziekenhuis gebeld en ze gaan dan volgende week bloed prikken om te kijken of ik toch een goede eisprong heb gehad, vorige maand had ik een progesteronwaarde van 55, dus een goede eisprong. Nog een vraagje: als je zo'n pijn voelt in je zij en lies, vindt dan de eisprong plaats of kan het ook later plaatsvinden en ben je dan al te laat met gemeenschap of toch nog op tijd? je hoort zoveel tegenstrijdige berichten hierover. Groetjes Alex
hej Alex, vanaf zaterdag slechts een hele lichte 2de streep WE steken a me zij,dus ik ben nu ook in de waar Voor de zekerheid vanavond,morgenavond klussen? Hoe lang duurt je cyclus? Groetjes, Beata
Hello, Ik heb een vrij regelmatige cyclus van 28, 29 dagen. Alleen wat heel vervelend is, dat ik altijd een paar dagen vantevoren altijd heel erg pijn in mijn buik en rug krijg, en dan wat bruinverlies, dan een dag niks en dan begint het. Maar ik ben nog nooit overtijd geweest en dat is wel prettig want dan hoef je je ook niet af te vragen of je zwanger bent. Is altijd wel een teleurstelling moet ik zeggen..... Aan het "ei" te zien op de echo zou ik vandaag moeten klussen maar volgens mij ben ik dan al te laat omdat ik gisteren tegen de avond die steken al heb gekregen.... Maar ja, als volgende maand de samenlevingstest niet goed is, moeten we zowiezo overstappen op IUI. Groetjes Alex
Ohh oke,en wanneer heb je voor het laatst sex gehad?want voor je eisprong ben je ook vruchtbaar,vergeet dat niet!mensen denken dat je alleen maar een dag voor je ei zwanger kan raken maar het is niet waar,vorige keer ben ik zwanger geraakt 4 dagen voor mijn ei Ik wens je succes met zwanger worden! Misschien een tip;ik leg wel een kussen onder mijn kont en blijf nog 15 min in bed. Beata
Hoi Beata, Ik heb zondagavond voor het laatst sex gehad en blijf altijd nog een kwartiertje liggen. Heeft tot nu toe geen effect gehad.....Volgens de arts hoef je niet te blijven liggen, maar ik heb toch zoiets van: als je gelijk opstaat loopt toch ook weer het grootste gedeelte er gelijk uit Hoop ook dat het niet zo lang meer duurt en jij ook heel veel succes met zwanger worden. Groetjes Sandra
ik gebruik clearblue digitaal maar al 2 dagen steken in mijn buik maar nog geen positieve ovulatietest, ik vraag me wel af of de urine 'savonds sterk genoeg is ik test al 2 keer per dag dat moet toch genoeg zijn?
Ik heb mijn arts opgebeld en gevraagd hoe het kan dat ik volgens de echo binnen 1-2 dagene en eisprong zou moeten krijgen en de testen die dus niet aangaven. Ze heeft me geadviseerd niet meer te testen, en er wordt weer bloedgeprikt volgende week om te kijken of ik toch een eisprong heb gehad, dan weet ik zeker of de testen bij mij niet werken of wel. Ik had wel de goedkopere testen op het internet besteld, misschien ligt het daaraan? had ook 2 keer getest per dag en dat moet inderdaad voldoende zijn. Groetjes Alex
ik ben op zich wel positief over de testen van deze site! heb afgelopen week 4 positieve testen gehad! waarbij ik ook 2 x per dag heb getest! heb je wel 4 uur je urine op gehouden en niet teveel gedronken? dat is denk ik wel belangrijk voordat je de test doet! succes
Hoi Alex de een heeft meer LH dan de ander. De goedkope testen werkten altijd prima bij mij (zie album) De een heeft een hele korte LH piek, de ander wat langer. Dus het kan maar zo zijn dat je op die dag met een lichte streep 's avonds een donkererde streep had gehad. Succes met zwanger worden!
Ik heb gisteren bloedgeprikt om te kijken of ik toch een goede eisprong heb gehad omdat die ovulatietesten alleen een vaag streepje aangaven. De uitslag is 49, (vorige maand had ik 55) wat duidt op een goede eisprong. Dus die testen werken niet bij iedereen. Ik word volgende week getest op LH en FSH gehalte. Ben toch eens benieuwd wat daar de waardes van zijn vooral van dat FSH gehalte. Ik heb me laten vertellen als dat te hoog is dat de kwaliteit van je eicel niet goed is. Groetjes Alex