Wat dubbel/ nieuw kopen voor tweede kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Druif78, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ben wel benieuwd wat jullie erbij hebben gekocht voor je tweede kindje.
    We hebben destijds bij de eerste de grote aankopen neutraal gekocht ( zwart/ wit) en voor mn zoontje wat groene accessoires erbij met de gedachte dat dit ook leuk kan zijn bij een tweede. Nu ik een meisje verwacht merk ik dat we het wel erg leuk vinden om roze te kopen :)
    Kan ook leuk met zwart/ wit!! Natuurlijk ook wat setjes kleren gekocht. Maar daarbuiten...????
    Het ledikantje met matras wordt gerecycled ( altijd uitwasbare aerosleep erop gehad), evenals kledingkast en commode. Ik koop alleen een extra aankleedkussen aangezien ik niet verwacht dat ons zoontje dan al ( volledig) zindelijk is), buggy, badje, babyfoon, combikinderwagen hebben we nog..
    Wat koop ik wel nieuw? Flessenset, wat roze accesoires ;) voor de kamer, en verder...??
    Is het handig om zo'n meerijplankje voor op de kinderwagen te kopen? Ons zoontje is dan 2,5 jaar oud.
    Zijn er verder nog handige dingen om dubbel te hebben?? Of extra aan te schaffen?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb op dit moment niets dubbel. fynn van ons is straks ook 2,5

ja hij krijgt een grote slaapkam enzo maar de rest heb ik allemaal nog.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb destijds wel een meerijdplankje gekocht, maar zou er nu niet meer voor kiezen.
    Zou eerder e baby in een draagdoek doen en de oudste in de kinderwagen.
    Ik heb wat nieuwe hydrofieldoeken gekocht, wat extra hoezen voor het aankleedkussen en toen mijn dochter werd geboren(wij hadden geen geslachtsbepaling gedaan) ben ik nog een beetje "los" gegaan op het roze:D

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Waarom geen meerijdplankje als ik vragen mag? Niet handig? Het is best een uitgave en aangezien ik straks ook de winter weet tegemoet ga en wrs helemaal niet zo vaak er alleen op uit zal gaan met de kinderwagen twijfel ik nogal over de aanschaf...
    Hydrofieldoeken had ik er al veeeel te veeeel van dus die koop ik niet meer. Slabbers en spuugdoekjes idem dito...

Verder nog spul??

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon was 2 jaar 3 maand toen mijn dochter werd geboren. Ik vond hem ook niet goedkoop en achteraf gezien heb ik hem gewoon niet zo vaak gebruikt.
    Vond het ook niet echt handig lopen achter zon plankje.
    Het is jammer dat ze die stoeltjes die je op de kinderwagenbak kan zetten zoals ze vroeger hadden niet meer verkopen. Dat vind ik nl wel handig.
    Voor de rest inderdaad een nieuw flessensetje, ik had vast nieuwe schelpen voor mijn kolfapparaat en dat soort dingen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier geen meerijdplankje... maar da's meer omdat ik een "off-road" wagen heb :D en vooral veel in het bos en zo rondhobbel.... dan is het meerijdplankje niet echt praktisch.

Hier eigenlijk niet echt veel dingen bijgekocht. Moet straks wel nog nieuwe flessen en spenen gaan bijhalen. Maar ik ga voor eerst BV geven, dus dat komt wel. En ja... heb een dochter en meisje nr 2 is onderweg, dus qua kleding hoeft er niet zo gek veel bij.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hier wel een plankje
    Wat kleertjes (oké veel ;) )
    Nieuwe flessen
    Van die badcape ( gebreuken we nog steeds voor onze oudste )
    Grotere verzorgings tas
    Aan kleding kamer

Dat was het wel eigelijk niet echt veel

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Een nieuwe kamer voor de oudste
    Kleertjes
    Flessen
    Meerijdplankje
    Wat aankleding voor de babykamer
    Een nieuwe bekledingset voor de bugaboo (niet omdat het nodig is, maar omdat ik een roze kinderwagen wilde)

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    O ja dat heb ik ook een nieuwe kap
    En we willen voor de winter een nieuwe aanvulling en wagen zak

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Inderdaad een grotere luiertas!
    Als je ineens voor 2 moet gaan inpakken wil je wel wat ruimte!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier eigenlijk ook zo goed als niets ( qua grote dingen dan )
    Kamer is idd wel veranderd van lime groen/winnie the poeh in een schattig meisjeskamertje. Blauwe en groene ledikant dekens zijn via marktplaats verkocht en heb ik roze voor terug gekocht etc. Ook flessen etc heb ik allemaal nog goed ( en gedeeltelijk zelfs nieuwe ) op zolder liggen.

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Wat ik tot nu toe nieuw gekocht heb:

- setjes kleding (ook al verwachten we weer een meisje)
    - meerijdplankje
    - parasolletje voor op de kinderwagen
    - aankleding babykamer
    - aankleedkussen + hoezen
    - een aantal nieuwe hydrofiele luiers + washandjes
    - slabbetjes

Ik wil ook nog een grotere luiertas kopen en nieuw badcapes. Flessen koop ik sowieso nieuw, als ik ze ga gebruiken. Ik wil borstvoeding gaan geen.
    Ik vind het wel zo leuk als ons tweede meisje niet alles hetzelfde heeft als onze oudste dochter destijds.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Noukje, zie dat je dochtertje uit dezelfde maand komt als Levi. Lekker wijs zijn ze al he :)

Heb ook wel zitten nadenken over een meerijdplankje,maar Levi gaat nu eigenlijk altijd lopend of op zijn loopfietsje mee dus twijfel een beetje.vind het zonde om er één te kopen en die vervolgens misschien niet te gebruiken

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik heb een kidsit gekocht (meerijdplankje waarop je ook kan zitten) en ik vind m ideaal. Ik heb mn geld er al dik uitgehaald. Maar mijn zoontje wilde al vanaf dat ie kon lopen niet meer in de buggy zitten, maar kon natuurlijk nog geen grote afstanden afleggen, vandaar dat ik daarvoor heb gekozen. Draagdoek heb ik ook wel, maar niet veel gebruikt, aangezien meneer echt niet in de buggy wilde zitten.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Verder heb ik veel kleertjes gekocht (ja ook roze, terwijl ik dat van te voren echt niet had gedacht van mezelf) en mijn zoontje heeft een complete peuterkamer gekregen. Verder wat klein spul, maar niet echt grote dingen.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo'n kidsit lijkt me dan ook makkelijker zo te lezen. Waar heb je die vandaan? Heb ze nog nergens gezien. Ik vraag me sowieso af bij zo'n meerijdplankje of hij erop wil blijven staan ( ik heb echt zo'n weglopertje) en ben zelf niet zo lang en of ik er dan nog wel fatsoenlijk achter kan lopen...
    Verder dus eigenlijk niet zo veel anders als wat ik al bedacht heb...
    Lekker wel he?!
    Grotere luiertas lees ik ook wel terug hier. Nog niet bedacht! Maar op zich hoef je toch alleen wat extra luiers mee te nemen? Doekjes, luierzakjes en billenzalf hoef je toch niet dubbel? Ik neem zelf hooguit nog een fopspeen, wat drinken/ eten erin mee voor mn zoontje en daar past vast ook nog wel een flesje bij... meer ruimte heb je toch niet nodig?

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Heb 'm besteld via internet. ff googlen op kid-sit en dan kijken waar je m het goedkoopst kan bestellen (of marktplaats kan ook voor een tweedehands natuurlijk) . Tis wel een uitgave, maar ik maak er dagelijks gebruik van dus dan brengt ie zn geld wel op.

Luiertas heb ik ook geen grotere gekocht hoor, alles past er hier in, maar misschien heb ik al een grote tas ;).

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hij kan trouwens niet op alle wagens (wel heel veel), moet je even kijken of jouw wagen erbij staat.

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ik google op kid-sit dan kom ik alleen op die meerijplankjes/ zitjes voor achter de kinderwagen. Enige zitje voor OP de kinderwagen heet iets van kid2sit, maar dat ziet er best een beetje eng uit? Niet alsof ze stevig erop zitten plus je ziet je baby nauwelijks nog?! :$

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja hij zit ook achter de wagen. Hetzelfde als een meerijdplankje, maar dan ook met een zitje. Ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb dan ;)

Je hebt ook wel van die zitjes trouwens die je naast de kinderwagen bevestigt, een soort van duowagen creeer je dan. Maar ik weet niet hoe dat heet.

Deel Deze Pagina