Dat vind ik echt kul, wanneer je het niet eens bent met bepaalde zaken waar de meeste het wel mee eens zijn moet je maar vertrekken?! Omdat ze zwarte piet kwetsend vinden zijn ze niet aangepast? Lekker makkelijk. Straks moeten andere landen nog vluchtelingenkampen opzetten.
Zullen we hier allebei maar blijven wonen dan? Waarom zou ik niet anders mogen denken en daar voor uitkomen? Ik vind al die arrogante teksten over hoe goed wij als land zijn walgelijk. Wees blij dat je hier geboren bent is zo'n rijk land, ipv een 8 jaar durende asielzoekersprocedure vol onzekerheid moeten doorlopen en ondertussen in een cel te moeten zitten.wat dan zogenaamd een opvangcentrum is. phoe phoe, wat ben ik trots dat we 100 asielzoekers uit syrie hebben opgevangen. Noorwegen vangt er 10000 op. Ik vind het heel erg dat kinderen worden gediscrimineerd met hun kleur. Dat gaat voor mij verder dan pesten om een haarkleur of een bril. En voor kinderen is het altijd persoonlijk! Daar kan een kind nog niet boven staan. Discriminatie en racisme komt veel te veel voor. En het komt niet van kinderen zelf, dus ik vraag me dan oprecht af met welke mensen je kind in aanraking komt.
Natuurlijk! Iedereen heeft te maken met discriminatie. Dit is nu precies wat ik bedoel met je snel benadeeld voelen.
+1 maar afkomst heeft niet veel met ras te maken, polen kunnen bijvoorbeeld gediscrimineerd worden door nederlanders op basis van afkomst maar dat is geen rascisme.
Iedereen kan te maken krijgen met discriminatie, daarvoor hoef je niet tot een minderheid te behoren. Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen "ach meisje buig jijj mooie hoofdje daar maar niet over, laat dat maar aan de mannen over" of "wat weet jij daar nou van, je bent een vrouw". En volgens mij zijn vrouwen geen minderheid.
Sorry, maar eerlijk gezegd interesseert het me geen reetveter of iets discriminatie of racisme heet. Beide is in mijn ogen niet ok. En in de volksmond wordt er toch vaak hetzelfde mee bedoelt. Ik vind het echt heel erg dat ik nu moet gaan nadenken over hoe ik bepaalde mensen noem. Medelanders, getint, donker, zwart, enz?? Het is voor mij eigenlijk gewoon een non-issue waar ik helemaal niet mee bezig wil zijn. Voor mij zijn het gewoon Nederlanders. En ik vind het zó erg om te lezen dat sommige mensen in dit topic ervaring hebben met discriminatie. Misschien leef ik in een roze bubbel ofzo, ik had dit echt niet verwacht.
ik ben van antilliaanse afkomst , en ik ben trots van me afkomst! ik zelf ben opgegroeid met zwarte piet , ik vondt het altijd leuk , en nog steeds leuk voor de kinderen , ik ben zelf ooit gedriscimineerd, ik liep langs een vrouw die zij tegen mij weg met all die zwarte , ik draaide me om en ik vroeg ik hoop niet dat het was met mij? het was een nederlandse jongen die zij laat haar, ze weet niet wat ze zegt, pfff opdat moment zij ik tegen me zelf wat doe ik hier? , was ik maar nooit hier gekomen , ik voelde me zo slecht , als je nooit ben gedescrimineerd weet je nooit hoe het voelt
Er zit toch een wezenlijk groot verschil tussen die twee. Racisme is discriminatie maar discriminatie hoeft geen racisme te zijn. En daarbij iedereen discrimineert of heeft wel eens iemand gediscrimineerd, ook jij.
Nee hoor als je zwarte piet niks vind hoef je nergens heen. Maar als je gaat strijden om iets ten onrechte te veranderen, gaat demonstreren, onrust gaat stoken... Ja... Ga dan lekker weg en laat een land met hun mensen in hun waarde!
Ik voel me wel benadeeld, en zie dat ook bij mijn man (al weet hij niet beter en heeft het niet door) Ik ben tot wat jaren terug door het leven gegaan als een 'doorsnee' Hollandse vrouw. Ik ben bekeerd tot de Islam en merk sinds het aanpassen van mijn kleding zulke grote verschillen in het dagelijks leven, op straat, behandeling in winkels (heel erg). Ik ben nog steeds de open vrouw die ik was, doe vrijwilligerswerk, klets met iedereen maar voel me hier minder thuis. Mensen stoppen amper als ik ergens wil oversteken, ik moet altijd wat harder mn best doen. Stond met een machtiging voor het vergoeden van de voeding van mn dochter van de kinderarts bij de apotheek en kreeg een soort kruisverhoor. Mensen die er wat discrimerends uitgooien om geen enkele reden. Het is echt niet allemaal toeval, het is misschien geen discriminatie maar wel een hele manier van omgang die mij schokt en verdrietig maakt. Gelukkig is het overgrote deel gewoon heel lief hoor, maar merk soms van mezelf dat ik me meer uitsloof en leuker voordoe omdat ik bang ben dat mensen een verkeerd beeld van me hebben.
Nou dat ligt er aan. Zwarte piet aanpassen is gewoon een aantasting van een geweldig feest. En hoeveel procent heeft er nou echt een probleem mee? Zooooo weinig... Als ik ergens een probleem mee heb dan gaan ze het me ook niet naar de zin maken hoor. Als je hier mee begint, wat volgt dan?
Ik herken mezelf helaas wel in de post van umm. Er zijn natuurlijk altijd mensen die je normaal behandelen maar ik word ook vaak genoeg nageroepen/uitgescholden... Tja dan zullen er wel weer mensen zijn die vinden dat ik mezelf een slachtofferrol aanpraat, maar het is nou eenmaal zo dat dit gebeurt. En verder maakt het me ook niet heel veel uit, zolang mijn veiligheid en vooral die van mijn kinderen niet in het geding komt. Vind het alleen wel jammer. Ik behandel mensen nl. ook zoals ik zelf behaneld zou willen worden, helaas denkt niet iedereen zo.
Maar waarom zit je steeds te zeuren over sprookjes dan? Als er geen sprookjes waren "verzonnen" zoals jij het ziet bestond dat hele sinterklaasfeest niet.