Is racisme dan werkelijk zo 'normaal'?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Berte, 15 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Iedereen wordt gediscrimineerd, inderdaad, maar geloof jij nou echt dat jij net zo vaak te maken hebt met discriminatie als ieder andere groep in nl maar dat ze zich puur 'aanstellen'?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb het idee dat het racisme, met name door de pietendiscussie, alleen maar meer word aangewakkerd.
    Heel zorgelijk.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Donkere mensen, allochtonen, homo's, joden, moslims bijv

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Umm een paar maanden geleden gingen er foto's rond van volle vrouwen in zwemkleding, de reacties die daar onder stonden waren afschuwelijk.
    Maar kwam dat op het nieuws?
    Nu gaat die foto van het Nederlands voetbalteam rondt, en mensen raken er niet over uitgepraat.
    Begrijp me niet verkeerd, de reacties die hier bij stonden waren ook afschuwelijk!
    Maar er zit dan toch geen verschil tussen deze discriminatie?
    De ene "groep" heeft er toch niet zwaarder onder te "lijden" dan de andere groep?
    Iedereen heeft te maken met discriminatie en voor iedereen is dit net zo erg.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb die foto niet gezien maar vind ik oprecht net zo erg. Natuurlijk is alle discriminatie even erg.

7. Als we het allemaal zo erg vinden, waarom laten we dan niet gewoon een tegengeluid horen ipv hier de hele tijd met elkaar te discussieren. Het maakt toch niks uit wie het meest gediscrimineerd wordt, alle discriminatie is teveel!! Of het nou tegen homo's, moslims, "kaaskoppen" etc. is!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Heb je daar nooit moeite mee dan. Ik zeg eerlijk dat ik het moeilijk vind mijn dochter van 6 bepaalde dingen uit te leggen, vooral omdat het haar ook treft. Haar eerst uit te leggen dat ze respect moet hebben voor alle mensen en dan regelmatig mee te maken dat anderen dit niet zo belangrijk vinden. Ik wil geen denkbeelden in haar hoofd stoppen, maar ze wilt weten hoe het zit, en dan is 'kutmoslims' wel wat lastiger uitleggen dan 'vetzak'.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens raken bepaalde dingen meer. Een voetbalteam in deze tijden van oproer vergelijken met apen ed is gewoon uitlokking en maakt het allemaal wat zwaarder. Iemand die mij uitschelt voor 'kutmoslim' zal dit vast niet op het moment zelf bedacht hebben. Met al het gedoe van afgelopen jaren krijg ik het idee met deze figuren (IS, 9/11 en weet ik het) in verband gebracht te worden en voel me hier extra door geraakt. Er zit een hele lading achter zo'n scheldwoord, frustratie over anderen die op mij en mijn kinderen geprojecteerd moet worden.

Wanneer iemand mij een lelijkerd, vetzak of dom wijf of iets wil noemen boeit me dat bijna niks.

10. Niekepiek

Maar umm, dat wil niet zeggen dat als iemand mij een vetzak noemt dat het mij niets boeit.
    Ik snap je punt, maar zo is voor iedereen iets anders gevoelig.
    Als ze jouw kind een aap noemen dan doet dat jou heel zeer, als ze mijn kind een aap noemen dan moet ik er om lachen, bij wijze van spreken.
    Maar als ze mijn kind vetzak noemen, dan heb ik daar verdriet van want dat ligt voor mij gevoelig.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik kreeg net een link door gestuurd van een fb pagina van de pvv en ik wou dat ik het niet gelezen had, ben er misselijk van wat daar momenteel allemaal gezegd word omtrent de pieten discussie.
    Men zit elkaar gewoon op te jutten om groepen te vormen om samen buitenlanders te pakken Te walgelijk gewoon.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dat begrijp ik ook heel goed, en wanneer ze mij of mijn kinderen met bepaalde uiterlijke kenmerken (mijn jongste dochtertje heeft aardig uitstaande oortjes) zouden bespotten zou me dat oprecht wel raken.

Maar toch vind ik dat nog vrij 'makkelijk' schelden. Ik vind dan iemand als racist bestempelen (waar je zelf mee kwam bijv) nog een stuk zwaarder, vooral wanneer bijv Wilders groot in het nieuws zou zijn en iemand met een buitenlandse achtergrond roept dat naar je. En nu ben je natuurlijk nog gewoon in Nederland en in een meerderheidspositie wat weer scheelt. Je bent natuurlijk geen racist, en hoe klote is het wanneer iemand jou zo noemt? Het liefste wil je duidelijk maken dat diegene fout zit .

Ik hoop dat ik het een beetje kan uitleggen.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Die mensen zijn dom, ik lees die zooi ook niet, de voorpagina van de Telegraaf staat er bol van (of zoals mijn man dat noemt: het PVV partijblad). "Henk en Ingrid" komen doorgaans uit een bepaald soort milieu. maar goed, die mensen moeten ook een platform hebben, mijn ervaring is dat tussen verkiezingen door, de PVV hoogtij viert, maar op het moment suprême valt het altijd dik tegen.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja en weet je, zo zag ik vanochtend een filmpje van een jonge puber die ook van alles roept, Wilders met de dood bedreigt etc.

Er lopen gewoon een heleboel debielen rond, overal. Discriminatie en racisme is echt niet iets van deze tijd, helaas bestaat het al zolang de mensheid er is.

15. Niekepiek

Ik begrijp je laatste stukje niet zo goed.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Jawel, zeker wel. Niet naar mij gericht maar zulke dingen vind ik verschrikkelijk en dat hoort je dochter ook zeker niet mee te maken!!! Dit is gewoon hersenloos gedrag.
    Verder stop ik nu met typen. Ben nu op mijn werk maar zal vanavond/morgen bijlezen

17. tuc

tuc Niet meer actief

joh die hele partij is walgelijk

18. tuc

tuc Niet meer actief

moehahaha:D:D:D

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Laat ik het erop houden dat ik me in Nederland als moslim in een minderheidspositie bevind die al heel wat jaren niet zo goed in het nieuws komt. Ik wil met deze negatieve zaken absoluut niet in verband gebracht worden maar toch vinden mensen het nodig mij hiermee regelmatig om de oren te slaan. Deze mensen roepen vaak wat en zijn weer weg dus in gesprek gaan lukt niet.

Wanneer Wilders groot in het nieuws is en een persoon met buitenlandse origine beticht jou uit het niks een racist te zijn in gezelschap van je kinderen is dat een soortgelijke situatie. Vooral wanneer je kinderen willen weten wat die man bedoelde .

20. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina

Is het zeker. En ook degenen die zich normaal niet zo zouden uitlaten, laten hun ware aard nu ook zien. Alsof ze vrij spel hebben nu met deze pietendiscussie, om alles te kunnen zeggen (op een haat zaaiend manier) wat ze al die tijd dachten, en denken.

Kwam een tijdje terug een reactie tegen van iemand (een bekende) op de pvv fb site. Dacht even kijken wat daar allemaal wordt gezegd, had ik nooit moeten doen.

Had nooit gedacht dat zij zo was... Damn, wat kan een gewoon mens ineens eng zijn.

Deel Deze Pagina