Ik lees overal dat de kleintjes van 7 maanden nog maar 2 of 3 flessen op een dag krijgen en ik las ook ergens dat ik het op google opzocht dat ze maar max 500 cc opvolgmelk mogen. Nu hebben wij een dame die tot aan 4 weken terug te licht was en onder de onderste lijn zat en waarbij de groei stagneerd. Nu ben ik overgestapt van bv naar fv en nu begint ze te groeien. Ze is van 6100 gram in 3,5 week tijd naar 6620 gram gegaan. Nu krijgt ze dus nog zo'n 5 a 6 flessen op een dag. Haar schema (wisselt wel de tijden, want het hangt ervan af wanneer ze wakker wordt) rond 7 uur een fles bied aan 150+5. hier drinkt ze tussen de 100 en 120 cc van 9.30 fruithap 1 banaan of peer 11.00 fles 150+5 hier drinkt ze zo'n 120cc van op 14.00-15.00 150cc+5 17.30 groente/ fruit of soms yoghurt 18.45 fles 150+5 en ook hier drinkt ze meestal 120cc van op Ik zelf vind het vrij weinig wat ze drinkt en maak haar daarom ook wakker om 23.00 en dan drinkt ze tussen de 70-100cc Als ik het niet doe komt ze ook 's nachts voor een fles en anders slaapt ze vaak door. Mag ik haar als ze wel 's nachts wakker wordt evengoed een fles geven als ik haar echt niet stil krijg? gepureerd fruit gaat goed, maar stukjes fruit, brood en zo en zo gepureerde groente of stukjes moet ze niet en is echt een gevecht. De ka heeft aangegeven het gevecht niet aan te gaan met haar (dit ivm overprikkeling en een druk en onrustig kindje is mijn idee, dat hij daarom zoiets heeft van het komt wel) Maar doe ik het dan zo goed met de voedingen. Ik vind het wel vervelend dat ik niet verder kom met bijvoeding maar ze wil gewoon niet, het is echt brullen en hoofd afwenden en mond dicht houden als ze 1 hap gehad heeft van de groente of brood. Vandaag heeft ze wel zo'n 200 gram fruit op ( 's morgens en 's avonds, allebei 100gram) Is mijn schema goed of wat kan ik veranderen en wat kan ik doen om haar toch groenten te laten eten, we hebben het dus al in stukjes in haar hand aangeboden en gepureerd.
Beste Oxbow, Het geven van vaste voeding gaat niet altijd even makkelijk. Zolang jouw kindje alleen nog maar fruit eet, zou ik gewoon het schema aanhouden wat je nu hebt. Blijf in ieder geval wel vaste voeding aanbieden en maak er bijvoorbeeld een spelletje van zoals een stukje brood dat een vliegtuig is dat in de mond gaat vliegen. Maar blijf er inderdaad gewoon ontspannen onder, ook al is het moeilijk. Dan zul je zien dat je je kindje waarschijnlijk mondjes maat steeds meer gaat eten en kun je steeds meer flessen laten vallen uit het schema. groet, Anne