Goede morgen dames! Moet even mijn hartje luchten..... Kom net van de huisarts af omdat ik in 8 maanden tijd 2 keer een eisprong heb gehad en ellenlange cyclussen heb( nu al weer 53 dagen en nog geen eisprong) Op basis van de informatie die ik aanleverde ( mijn temp kaartjes bijv van de afgelopen 5 maanden) vond hij het nu al een goed idee om de gynaecoloog in te schakelen, omdat ik volgens hem heel duidelijk een probleem had..... Bij gewoon dooroefenen hadden we misschien een kans om ergens over 5 jaar zwanger te zijn.......... Mijn luteale fase was te kort 9-10 dagen en ik had veel te lange cycli De huisarts dacht ook al dat ik aan de clomid zou koken.... Ik ga morgen dus maar een eerste afspraak plannen in het ziekenhuis! Heb thuis wel even een potje zitten Kon er niets aan doen, moest er even uit! Wie herkent dit ook? Bedankt en dikke knuf aan iedereen
Meid wat jammer voor je! Je hoopt toch dat je goed nieuws krijgt... Maar probeer het zo te zien: Als je bijv Clomid krijgt, dan worden je kansen om zwanger te raken wel veel en veel groter! Ik hoop voor je dat je snel terecht kunt, want hoe sneller ze weten wat er precies aan de hand is, hoe sneller je toch zwanger kunt raken! Succes!
Is dit je 4e ronde in 8 maanden tijd? Gelukkig dat de HA, je serieus neemt en je naar de gyn kan. Nu zal je vast een eisprong krijgen en beter in de gaten gehouden worden zodat je kansen op een zwangerschap groter zijn. Succes !
toevallig. ik kom ook net bij de huisarts vandaan ook hetzelfde verhaal. ik mag dus ook naar de gyneacoloog. Allen 1 verschil mijn baarmoeder is vergroot.
Ben aan de ene kant ook wel blij dat ik al zo snel serieus genomen wordt want de huisarts vertelde ook dat hij normaal vrouwen pas na 1-1,5 jaar doorstuurt maar dat mijn temp kaartjes zo duidelijk waren dat hij inzag dat langer wachten geen zin had........... Hij vroeg ook of dit probleem met lange cyclussen in de familie voorkwam: ik weet alleen dat mijn tante na 6 jr en hormonen in verwachting was van een 3-ling ( helaas misgegaan met 6 maanden zw.) Maar ja het probleem moet altijd ergens in een familie beginnen he
IkDus: dit is de 5 de ronde na stoppen met de pil. Eerste cylus was er een van 25 dagen.... die heb ik er niet bij gezet, daarna is het 1 grote chaos geworden!
Oké pfff lekker hoor, zulke cyclussen ! Ben heel blij voor je dat je zo snel geholpen kan worden, hopelijk word je hierdoor snel zwanger !
Hoi Kelly, Fijn dat je zo'n begripvolle huisarts hebt die je eerder door wil sturen. Ik heb een jaar moeten wachten en moet nu wachten tot begin mei. Ik denk inderdaad dat je PCO/PCOS hebt en aan de clomid moet. In ieder geval succes meid. Liefs Zora
niet echt fijn he zulke cyclussen! Weet nog van voor de pil dat ik ook niet regelmatig ongesteld was, dus nog meer reden om richting gyn. te gaan...
Zora: ik heb nog aan de huisarts gevraagd of ik PCO kon hebben: Hij dacht van niet omdat hij geen tekenen van overbeharing zag, ik heb wel een eisprong alleen niet vaak, en ik weeg 53 kilo met een lengte van 1.64 m. Toen heb ik nog gevraagd of je niet in een lichte vorm PCO kunt hebben...toen moest ie lachen
Ik ben erg blij met mijn cyclus als ik denk aan mijn cyclus van voor de pil, er zaten gewoon maanden tussen. Dan loop je als kleine meid van net 13 opeens met een rode broek. Gelukkig had ik altijd een lange jas aan !