is roken nu echt zo slecht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mir5555, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

Dan ben ik denk kippig want ik lees het niet zo zwart-wit!

2. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    hahahaha ben een zwart wit denkend mens :D laten we het daar op houden.

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Mensen zijn allemaal anders en vatten de dingen ook allemaal anders op dus dat geeft ook niet!

Zolang we er maar om blijven lachen en elkaar niet gaan uitschelden ;)

4. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    nee dat doen we niet .

gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens. ik wou dat ik een week of 8 verder was hahaha ;)

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Zal ik het dan ook eens heel zwart-wit neer zetten?

Ja, roken is slecht! (daarom staat het ook op de verpakking!)
    Kan het leiden tot verminderde vruchtbaarheid of afwijkingen bij de baby die direct, maar soms ook pas op latere leeftijd zijn vast te stellen?
    Antwoord: Ja

Kun je zeggen dat het aan het roken ligt als er een afwijking is of het zwanger worden niet lukt?
    Antwoord: Nee, dit weet je immers niet zeker.

Moet iedereen zelf kiezen of ze doorroken als ze zwanger zijn of willen worden?
    Antwoord: Ja

Als je 100% zeker wilt zijn dat je geen problemen met vruchtbaarheid door roken of afwijkingen aan je kindje krijgt door roken, dan is de enige oplossing........... tromgeroffel.................
    Niet roken..

Zo klaar... Einde discussie :p ;)

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Dankjewel! Jij ook nog van harte! De tijd vliegt, let maar op, voor je het weet zijn die weekjes voorbij! Normaal was ik nooit zo bezig met de weken bij houden en vond ik de tijd al snel gaan, nu sta ik soms te knipperen met mijn ogen als ik mijn banner zie :D

7. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    vosje =D> :whistle: vosje =D> :whistle: vosje =D> :whistle: vosje. =D> :whistle:

:oops: solly kon het niet laten. vond het wel grappig hoe je het neer zette.

delilah uiteindelijk ben ik er van overtuigt dat ik dat over een paar weken ook ga zeggen :D maar dat zie ik nu nog niet he ;)

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    \:D/

:)

9. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    :-#

10. Trees

Trees Niet meer actief

Whahahahaha humor :)

11. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Nou , ik ben gestopt omdat ik zwanger wilde worden ....
    Dit is 2.5 half jaar geleden .
    Na anderhalf jaar nog steeds geen zwangerschap , ondanks niet roken en niet drinken enz ...
    Sinds een jaar weer flink aan het roken (15 per dag ongeveer , filter sigaretten) en ben toch echt niet van plan om te stoppen voor ik weet dat ik zwanger ben !
    Momenteel bezig met allerlei onderzoeken en ze hebben wel afwijkingen gevonden in mijn bm .
    Maar volgens de laatste gyn die ik sprak ( academisch zh , dus steeds een ander :( ) zou dit niet direct gevolgen hebben op het zwanger worden .
    Wel ga ik er aan geopereerd worden om de kans iets te vergroten (lidtekenweefsel in bm weghalen) .
    Tegen de tijd dat alles in orde is zijn we weer een half jaar verder en zijn we 3 jaar bezig .
    Voor de rest schijnt alles goed te zijn .
    Mooie regelmatige cyclus , goede eisprong , samenlevingstest positief , bm slijmvlies goede dikte , hormonen in orde en ga zo maar verder ...

Wat ik hier mee wil zeggen is dat er wel makkelijk gesproken wordt over het al dan niet stoppen met roken voor een kindje ....
    Als ik wist dat ik daar mee sneller zwanger zou worden , zou ik het direct doen .
    Maar dat weet je dus niet en voor je het weet ben je al 3 verder !

Tuurlijk is roken ongezond voor jezelf en voor je omgeving ....
    Maar of het ook invloed heeft op zwanger worden weet ik nog zo net niet .

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Het KAN invloed hierop hebben.
    Dat is wetenschappelijk bewezen en daarom staat het ook op de verpakking dat het de vruchtbaarheid e.d. kan aantasten.
    Of het daar in jou geval (of in dat van iemand anders) ook echt aan ligt weet je nooit 100% zeker, want het kan ook door andere zaken veroorzaakt worden.
    Zoals ik al zei... Als je dat uit wil sluiten moet je gewoon stoppen..

En sneller zwanger worden? Tja dat valt natuurlijk helemaal nooit te bewijzen. Zwanger worden blijft immers een natuurlijk proces wat afhankelijk is van duizenden factoren.
    Roken is in ieder geval niet bevorderlijk, dat weet toch iedereen?

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Mijn GYN heeft gisteren verteld dat het onwijs slecht is voor jezelf en voor je ongeboren baby om te roken.
    Ik rook zelf ook.....heb dat gisteren ook eerlijk gezegd.
    Ik rook gemiddeld 15 tot 20 sigaretten per dag.
    Ik ben 22 maar mijn baarmoeder is in de staat van iemand van 32 waardoor mijn kansen minder zijn om zwanger te raken.
    Ik ben nu 22 rook al bijna 13 jaar en ben nu sinds gisteren (direct na het bzoek aan de GYN gestopt met roken)
    Wie wil haar kindje niet een goede start geven?
    Doordat ik aan dat denk hou ik het vol en ik ga het volhouden zeker te weten!
    Mensen die uitvluchten zoeken met ja maar kijk eens naar die en kijk eens naar die, die hebben het besef nog niet hoe slecht het daadwerkelijk is voor je kindje.

Meiden met zijn alle stoppen met die rommel hoe moeilijk het ook is....het gaat niet alleen om jou leven maar ook om die van je ongeboren kindje!

Succes meiden!
    Groetjes Debby

14. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ga niet zeggen dat het goed is om te roken, maar mijn man en ik rookten beiden, ik dronk nog wel eens een wijntje op zijn tijd en om nou te zeggen dat we zo sportief waren? Nou nee. Ik heb een klein beetje overgewicht (jeetje, gaat het hier eigenlijk wel goed? :() en het meest onverwachte gebeurde; wij werden zwanger in de 1e ronde.

Ik denk wel dat roken en gezond leven invloed heeft op zwanger worden, maar HET HOEFT NIET.

Succes allemaal met zwanger worden :)

15. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Sorry hoor maar dat hier uberhaubt over gediscusseerd wordt..?

Natuurlijk is roken slecht!

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    lastig hoor. Tuurlijk, er zijn voorbeelden dat het goed gaat, er zijn voorbeelden dat het duidelijk niet goed gaat.....

Iedereen kan voor zichzelf wel de afweging maken of ze willen blijven roken of niet.
    Wel vind ik het raar een dikke buik in een rookwolk te zien...maar ook die vrouw mag haar eigen keus maken.

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Roken is nooit gezond natuurlijk, dus ook niet voor de spermakwaliteit ;)
    Maarrr gisteren heb ik deel 1 van de documentaire "Make me a baby" gezien (gaat over 100 koppels die zwanger willen worden en dan kijken ze bij hoeveel van die koppels het lukt) en bij de spermatelling was dé nr 1 (met maar liefst 406miljoen spermacellen per ml) een vent die jaren alcoholieker was én nu minimum 2 pakjes sigaretten/dag rookt!

Daar schrok ik wel even van!

Het koppel was ook al na de eerste ronde zwanger!

Het zal dus niet gezond zijn maar toch kan het ;)

18. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    @edithdeb:
    Iedereen mag zijn eigen keuzes maken in alles. Ouders beslissen alles voor hun kinderen en als ze iets beslissen wat niet echt goed is voor dat kind, dan is dat pech voor het kind. Ik zal geen enkele ouder vertellen dat ik denk dat ze het verkeerd doen, want ik weet dat dat geen nut heeft. Ik vond alleen dat ik op dit forum wel even kon vermelden wat ik er echt van vind.
    Ik betwijfel niet of het moeilijk is om te stoppen. Ik denk alleen wel dat als je zeker weet dat je kind er iets van krijgt, dat er veel meer mensen de wilskracht zouden kunnen opbrengen om te stoppen. Daarom vind ik het niet goed om te zeggen dat het heus niet zoveel kwaad kan, want daardoor voelen bepaalde mensen zich al helemaal niet meer genoodzaakt om te stoppen. Zo van; zie nou wel, ze zeggen dat het niet erg is. waarom zou ik stoppen?

Nou zal ik ophouden met zeuren voordat er mensen depressief worden. :oops:

Meiden ik wens jullie allemaal succes en ik hoop voor jullie allemaal (rokers en niet-rokers) dat jullie snel zwanger zijn! ;)

Deel Deze Pagina