is rugpijn normaal als je 5 weken zwanger bent?

Discussie in 'Miskraam' gestart door acissej, 17 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo Allemaal

Hierbij mijn verhaal en mijn onzekerheden.
    Ik ben nu 1,5 jaar ongeveer bezig en heb vorige maand een HEG(ik geloof dat het zo heet een baarmoederfoto met contrastvloeistof) gehad en ben met de eisprong 4 dagen na de foto zwanger geworden> We zijn vorige week dinsdag naar de huisarts geweest en die schrok dat we zo snel na de foto zwanger waren geworden. Ze begon mijn man uit te leggen wat hij moest doen bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap als ik het niet meer kan allemaal en ik ben zo geschrokken van haar reactie en sinds dien denk ik steeds dit moet dus mislukken dit is niet gezond. Ik heb de gynaecoloog nog gebeld en die zei dat dit heel vaak voor komt en dat er dus niks een de hand is maar nu heb ik sonds afgelopen donderdag steeds rugpijn laag in mijn rug. En ik vraag me dus af hoort dit bij een miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
    Ik ben zo bang dat dit fout gaat terwijl ik er wel een goed gevoel ij heb ik maak mezelf alleen gewoon bang door alle verhalen te lezen van mensen met een miskraam en wat hun voelde en ik voel me steeds beroerder over het gesprek van de huisarts ik hoor haar het steeds zeggen en ik zie haar steeds schrikken. Ik kijk elke keer bij de wc of ik iets roods zie. Ik word gek van mezelf.
    Help.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hallo,

Na een HSG mag je gewoon zwanger raken. Je hebt dan niet meer risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik vind het een beetje vreemd dat de huisarts je de stuipen op het lijf heeft gejaagd, want volgens mij was dat helemaal niet nodig. Of rugpijn erbij hoort weet ik niet, ik heb het zelf niet gehad. Maar ik heb dan ook heel weinig last van symptomen.
    Als ik jou was, zou ik morgen contact opnemen met de gyn, en voorleggen wat de huisarts verteld heeft. Ook vertel je dan dat je je nu grote zorgen maakt, omdat je rugpijn hebt.
    Ik hoop dat je snel gerustgesteld bent, en dan je dan kan gaan genieten van je zwangerschap.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36

Deel Deze Pagina