Ik heb hierover al wat rond gezocht op het forum, en kon niet echt wat vinden.... Ik ben op dit moment 15 weken zwanger, en heb verschrikkelijke last van hoofdpijn. De hoofdpijn is altijd aanwezig, en neemt toe wanneer ik mij inspan. Mijn bloeddruk en bloed zijn in orde, en volgens de Gyneacoloog moet ik maar 3x per dag 2 paracetamol nemen.. Dat heb ik dus de afgelopen week netjes opgevolgd, en het resultaat is er niet/nauwelijks.. nu vind ik het idee ook niet helemaal lekker om zo veel paracetamol te nemen, omdat het toch het kindje bereikt. Ik doe 24 uur per week kantoorwerk, dus kan gewoon op mijn gemak zitten, maar merk dat mijn hoofdpijn na een half uurtje achter de computer toe neemt. In overleg met de ARBO arts ben ik vanaf 12 weken 50% gaan werken. Veel verlichting geeft dit niet, ik werk mijn 4 uur per dag, en vervolgens lig ik heel de middag/avond op bed, kom ik eruit om te eten (manlief kookt) ga ik na het eten even op de bank "hangen" en vervolgens ga ik om 9 uur naar bed omdat mijn hoofd uit elkaar barst. Op de dagen dat ik vrij ben, slaap ik veel, en heb ik het idee dat ik na de eerste vrije dag een beetje bij kom.. Vervolgens is de hoofdpijn de dagen erna wel aanwezig, maar is er mee te leven.. En wanneer ik weer aan het werk ga, begint het weer van voor af aan.. Voor mijn zwangerschap had ik overigens bijna nooit hoofdpijn, heel soms 1 dagje tijdens mijn menstruatie, maar dat was het dan. Nu ben ik vandaag bij de ARBO arts geweest, en heb ik aangegeven dat het nog niet heel erg veel verlichting geeft. Hij gaf nu dus aan, dat hij niets voor mij kan betekenen omdat ik "ALLEEN" maar hoofdpijn heb. Hij heeft het idee dat het spanningshoofdpijn is, terwijl ik geen last van mijn nek heb, en mij nergens zorgen om maak. Wat ik mij dus afvraag is of er nog meer mensen hier zijn die dezelfde of soort gelijke klachten hebben. Natuurlijk wil ik gewoon wat uurtjes blijven werken, omdat het hartstikke gezellig is op mijn werk, en ik het leuk vind om onder de mensen te blijven. Echter vind ik het zo vervelend dat ik dan vervolgens de rest van mijn tijd niets meer kan... voor mijn gevoel kan ik nog steeds niet echt genieten van de zwangerschap op deze manier... Iedereen heeft het erover dat het na de eerste 3 maanden wel minder wordt, daar wil ik graag vanuit gaan, maar heb mijn hoop er niet op gevestigd... Voor het zelfde geldt hou ik hier tot aan mijn bevalling last van... Dus heeft iemand wat tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan, dingen die ik kan proberen waardoor de hoofdpijn wordt verlicht of verdwijnt, of hoe ik hier met mijn werkgever mee om kan gaan, omdat het 50% werken ook niet echt verlichting geeft... Hopelijk kan iemand mijn helpen...
Spanningshoofdpijn heeft niets maar dan ook niets te maken met zorgen maken om iets. Het is juist meer een kwestie van verkeerde spierspanning. Ik heb helaas jaren last gehad van spanningshoofdpijn, gelukkig is het mbv fysiotherapie en andere lichaamshouding een stuk beter geworden en moet zeggen dat ik de laatste jaren vrij weinig "last" heb. Drink je wel voldoende vocht? Dat kan nl ook een reden zijn voor je hoofdpijn. EN ik begrijp je punt mbt de pcm, maar je mag het gewoon nemen.
Ik drink meer dan voldoende, met als nadeel dat ik ook vaak naar het toilet moet... Ik drnk misschien wel te veel omdat ik vrij veel dorst heb, dat had ik voor mijn zwangerschap ook al, en omdat ik ook een verhoogd risico heb op zwangerschapssuiker, wordt mijn bloedsuikerspiegel structureel gecontroleerd... Wat betreft de spanningshoofdpijn waar de ARBO arts aan dacht, hij gaf zelf aan dat het misschien komt omdat ik mij zorgen maak o.i.d. Het gekke is dat ik tot 5-6 weken terug, eigenlijk nooit hoofdpijn had en geen last heb van mijn nek of iets anders... Ik kan het allicht eens na laten kijken bij een fysiotherapeut, daar had ik zelf nog niet aan gedacht
Het kan ook aan je "houding" liggen, dat je onbewust anders bent gaan zitten of staan op je werk, dat je daardoor ineens wel "spanning" opbouwt. Laat ook anders op je werk even een ergo-therapeut oid naar je werkplek kijken... dat heeft bij mij goed geholpen.
Hoi hoi, Ook ik kan me helemaal aansluiten bij je verhaal helaas. Ook ik had hiervoor weinig last van hoofdpijn, alleen zo af en toe eens. Vooral op werkdagen, na het werken van 4-6 uren begon het en werd het alleen maar erger. Uiteindelijk ben ik via de huisarts in week 18 naar de fysio doorverwezen met spanningshoofdpijn. Ik had ook niet het gevoel dat ik 'spanningen' heb, maar wat de huisarts + fysio aangaven is dat waarschijnlijk door de zwangerschap je houding/ lichaam zich aanpast aan de veranderende omstandigheden en hierdoor komt er spanning op bijvoorbeeld je nek te staan met als gevolg hoofdpijn. De fysio heeft mij goed geholpen met oefeningen en het proberen te verbeteren van mijn houding. Het is absoluut nog niet weg, maar wordt wel langzaamaan beter. Ik ben nu 26 weken zwanger en ga waarschijnlijk ook minder (kortere dagen) werken en hopelijk zullen dan de klachten nog verder afnemen. Dus ik zou je zeker aanraden om contact op te nemen met de fysio om je te helpen met je hoofdpijn en deze hopelijk te laten verdwijnen. Heel veel succes!
Helaas kan ik je de hand schudden. Ik heb al een aantal jaar last van hoofdpijn. De afgelopen 2 weken had ik het ineens constant, van 's morgens bij het opstaan tot 's avonds. na een kleine test bij de VK bleek dat mijn hb te laag was. Ik heb nu staaltabletten en Roosvicee Ferro en ik heb nergens last meer van.. Ben je ook erg moe? en slaap je wel goed? Kan zijn dat het misschien ook daar van komt. Of misschien eens naar de opticien? Misschien heb je een bril of lenzen nodig? Iig heel veel beterschap en sterkte..!!
Ik ben gisteren dus nogmaals bij de huisarts geweest, omdat ik maandag en dindag na mijn werk op bed ben gaan liggen, en bij elke beweging meer pijn mijn hoofd kreeg. Hij heeft nog even gekeken, en volgens hem is de kans klein dat het spanningshoofdpijn is, aangezien mijn spieren in mijn nek soepel zijn en er geen blokkades te vinden zijn.. Afgesproken om 2 weken lang een hoofdpijn dagboek bij te houden. Volgens de huisarts moet ik gewoon rustig aan doen, omdat het bij inspanning erger wordt. Ben benieuwd wat er na die 2 weken uit komt.. Mijn bloedwaardes waren 2 weken geleden prima in orde, en ook mijn bloeddruk is keurig. Ik heb sinds maart een nieuwe bril, dus ook daar kan het niet aan liggen... Hopelijk geeft dit een duidelijker beeld,en kan ik met wat aanpassingen of medicijnen mijn hoofdpijn dragelijk houden... Toch stom want voor mijn zwangerschap had ik er nooit zo erg last van, heel af en toe eens hoofdpijn, maar lang niet zo heftig als nu....
Ik heb het ook eens met nieuwe lenzen gehad, bleek de ene sterkte niet helemaal te kloppen. Dus je zou je bril en ogen nog even na kunnen laten meten voor de zekerheid. Veel mensen schijnen ook veel baat te hebben bij een osteopaat. Misschien eens kijken wat hij er van zegt.
Vanmorgen voor mijn onderrug bij de Chiropractor geweest, en gevraagd of zij even naar mijn nek wilde kijken.. ook zij kan geen aanwijsbare problemen vinden in mijn nek/schouders die mijn hoofdpijn veroorzaken... Mijn bril is wel in orde.. Ik heb deze klachten pas sinds eind Mei, en begin Maart de bril gehaald.. Mijn oude bril was niet meer goed, mijn ogen waren erg achteruit gegaan.. Ik kan nu ook weer goed lezen.. Echt een aanwijsbare verklaring is er niet voor mijn klachten... Heel vervelend.. Hopelijk trekt het snel weg.. Net zoals mijn vermoeidheid spontaan is verdwenen een paar weken geleden...
Hoi Het zo ook een vorm van migraine kunnen zijn?Dat is vaak hormoongevoelig. ik heenloopt last van migraine gehad, tot 3 maanden na de geboorte van mijn dochter. Sindsdien heb ik al 1,5 jaar iedere dag hoofdpijn. Ik loop hiervoor bij een neuroloog. ik had gehoopt bij nu weer zwanger te zijn, dan het door de hormonen weg zou gaan, maar helaas niet. Dus ik weet wat je doormaakt ...iedere dag hoofdpijn, in die mate is verschrikkelijk! Je kunt nu niet veel met medicijnen, maar misschien kun je het wel uitzoeken, zodat je een antwoord hebt ...... veel sterkte joh!
- Niet elke dag pijnstilling nemen (medicatie geinduceerde hoofdpijn). - Ogen na laten kijken (aangezien je met name last achter computer hebt). - eventueel beeldscherm na laten kijken. - Fysio consult om te kijken of daar wat te verbeteren is - Even goed naar je werkplek kijken. Staat alles op de juiste hoogte en afstand? - Kun je thuis wel achter de computer zitten zonder last? Soms helpt het om een dagboek bij te houden om er achter te komen wat de klachten erger maakt. Je kan vaak een hoofdpijndagboek halen bij HA of neuroloog. Succes !
hoi! ik heb altijd veel last van migraine gehad. de eerste 3 mnd van mijn zwangerschap was het echt heel erg. vanwege de hormonen denk ik, daarna juist helemaal geen hoofdpijn meer gehad. euhm, waar ik nog aan dacht. tijdens je zwangerschap veranderd er iets in de druk van je ogen en gaat je lens anders staan door vocht ofzo. dit is bekend bij zwangere. daarom wil een opticien nooit tijdens je zwangerschap een nieuwe bril aanmeten. maar nu kan het dus in je nadeel werken. net nieuwe bril/lenzen. nu zwanger. dus misschien is juist nu de sterkte niet goed. dus overleg toch even met een optiecien (of google even op dit onderwerp!) succes!!!!!
Dat van mijn bril wist ik niet, maar zou kunnen dat door mijn zwangerschap iets anders is geworden aan de stand van mij ogen ofzo... Anders probeert ik weer een paar dagen mijn oude bril kijken of dat verschil geeft... en anders toch naar even de opticien
ik had het ook tijdens me zwangerschap en ik mocht dus niet meer werken,.. met 16 weken in de ziektewet er doorgeraakt... bij mij werd het migraine,.. had het ook alleen na inspanning of met bukken,.. mijn vk zei toen dat het kwam door verandering in je bloedsomloop
Als ik een dagje thuis ben, en rustig aan doe, heb ik er ook nagenoeg geen last van.. Heb ik mij een dag ingespand op mijn werk, of gewoon een te drukke dag gehad met de boodschappen, verjaardag enz. dan heb ik er ook last van... Echter is mijn werkgever het er niet mee eens dat hij iets kan doen waardoor mijn hoofdpijn klachten minder worden... Terwijl ik al vaker heb aangegeven dat ik er door het werken meer last van krijg.. Ik moet namelijk ook een uur heen en een uur terug in de auto naar mijn werk, en ik werk in overleg met de ARBO arts nu dus wel 3 - 4 uur per dag... Wat inhoudt dat ik bijna net zoveel aan het reizen ben als dat ik aanwezig ben... Ik heb ook het idee dat het erger wordt, en op deze manier kan ik ook niet meer genieten van mijn zwangerschap.. Klikt misschien een beetje vreemd, maar zit er een beetje doorheen denk ik...