Drang om te plassen, bij beweging kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Hoi,

    beetje een rare vraag hoor :cool: Maar hebben meer mensen het gevoel dat ze moeten plassen als hun kindje beweegt? Ik heb het niet altijd, maar soms voelt het alsof er in mijn blaas wordt geduwd waardoor ik dan ineens heel nodig moet plassen.

    Ik ben vandaag al zeker 10x naar de wc gerend. Ik ben ook pas 19 weken zwanger dus vond het nogal een apart verschijnsel. Of niet?
     
  2. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik heb dat ook regelmatig. Toevallig ook op de dag van onze eerste pret-echo (was toen ruim 16 weken). En wat bleek? Ze lag met haar beentjes tegen m'n blaas te trappelen. Sja, verklaart een hoop ;)
     
  3. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Waarschijnlijk zit de beeb dan idd lekker op je blaas te duwen en dan krijg je dus het gevoel dat je moet plassen. Heel vervelend, maar weinig aan te doen ben ik bang.
     
  4. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Mijn zoontje ligt in stuit en heb er van die dagen bij zitten dat hij het op mijn blaas heeft gemunt... Ik hoef er niet voor naar de wc te rennen alleen is het zo'n gevaarlijke trap dat ik wel denk ow dat ging maar net goed ;)
     
  5. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Nou zie je, dan is dat de verklaring. Ik weet wel dat ze bij beweging je organen kunnen raken, maar ik wist niet dat ze bij zo'n korte zwangerschapsduur al zo'n invloed konden hebben op je blaas.

    Ik heb vandaag het gevoel dat ze er de hele tijd bovenop ligt.
     
  6. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Hier was dat ook al rond die tijd....Maar gelukkig niet elke dag ofzo...
     
  7. typje

    typje Fanatiek lid

    14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Vanaf 16 wkn al er last van, maar nu 32 weken en wel 3x zo erg.
    Kan niet eens voor 1 uurtje weg, en hup moet alweer naar het toilet pfffff....

    Snachts ook idd met draaien 2 dgn terug heb ik wel geteld 6x moeten plassen snachts erg vervelend dus.

    En met zitten valt het mee, maar zodra je gaat staan moet je weer:)

    Ach ja alles voor de kleine natuurlijk...maar vervelend is het zkr.
     
  8. luna

    luna Lid

    14 jun 2010
    78
    0
    0
    NULL
    gelderland
    heeeeeel herkenbaar!! ben bijna 33 weken en wordt er soms knettergek van. Net wat typje zegt, om de haverklap na de wc en ophouden lukt echt niet!
     
  9. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb dat iedere dag wel ze ligt heel laag ik verlies ook af en toe wat urine heel vervelend
     
  10. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    gelukkig ben ik zeker niet de enige. Je leest overal dat de drang om te plassen na 12-14 weken waarschijnlijk weer afneemt. Tuurlijk ;) Maar niet bij iedereen dus.
     
  11. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Ik heb er ook soms last van. Eens kijken of ze bij de 20 weken echo woensdag iets zinnigs over de ligging kunnen zeggen.
     
  12. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    ik heb er ook vaak last van. Vooral als ik bijvoorbeeld ga fietsen heb ik de hele tijd aandrang om te gaan plassen. Snachts ook wel 3 keer eruit om te plassen, en meestal zijn het maar kleine plasjes terwijl ze groot aanvoelen. (verwacht een 2 ling)
    Ik verlies geen urine.
     
  13. masu

    masu VIP lid

    5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Oh, dit is zooo herkenbaar!
    En het is bij mij alleen maar erger geworden naarmate mijn zwangerschap vordert...haha, dus dat beloofd wat!
    De ene dag verschilt wel met de andere dag, maar ik heb van die dagen....als ik dan een boodschap moet doen in 't dorp check ik eerst waar de dichtsbijzijnde wc is....;)
     
  14. Yotsuba

    Yotsuba Fanatiek lid

    22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Jep! hier ook een op mijn blaas springend meisje haha
    Moet echt om de haveklap naar de wc.. ben echt bang dat ik t binnenkort nog eens in mijn broek doe als ze flink trapt als ik moet :$
     
  15. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik heb er erg veel last van op het moment, Omdat mijn zoontje aan het indalen is, soms moet ik echt RENNEN!:p
     
  16. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier ook een bekend verhaal, ik had er ook al vrij vroeg last van. Dan leek het wel alsof ze met vlagen een dansje op m'n blaas deed, kon ik weer rennen!

    Nu is het bijna elke dag, zal wel komen omdat het allemaal wat meer in de verdrukking komt ofzo?
    In elk geval, mijn toiletbezoekjes slaan nergens op :p Voorheen kon ik het makkelijk een paar uur ophouden, dat hoef ik nu echt niet te proberen. Als ik moet, dan moet ik en wel direct! Over de hoeveelheid zal ik het dan maar niet hebben... het slaat gewoon echt nergens op :D
     
  17. Chai

    Chai Niet meer actief

    Bij mij was het ook al vrij snel, alsof ze lekker me blaas zat te masseren altijd. Nu is het echt soms alsof ik in me broek ga plassen als ze goed tekeer gaat.. :p
    Bij mij ligt ze trouwens ook heel laag, dat vond ze meteen al een fijn plekje..
     
  18. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    heb het ook als ik mijn buik van boven naar beneden 'duw' grappig he!

    Als ik net naar het toilet geweest ben, ga ik niet dan zakt het gevoel ook wel weer, als ik zeker weet dat de blaas leeg is en het alleen door mijn kindje geprikkeld wordt.
     
  19. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hier ook heel herkenbaar! Soms heb ik het idee dat ik heel nodig moet plassen en dan komt er alleen een drupje, ligt de kleine er dus lekker in te duwen :p..
     
  20. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    oh dat heb ik dus ook , maar de baby zat toen met de 16 weken echo heel diep leunend op mijn blaas , dus vandaar want eigenlijk hoef ik nooit naar de wc want drink al zo weinig komt maar beetje uit hihii
     

Deel Deze Pagina