Is Sem te licht voor zijn leeftijd....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ramona001, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Denk ook dat je kindje niet te licht is hoor!
    Als hij gewoon verder goed doet moet je helemaal geen zorgen maken.
    Mijn vriendin haar kindje is nu 9 maand, maar weegt 7,5 kilo maar volgens de CB toch gewoon binnen de curve,s.
    Ze is zelf ook zo,n super dun ding dus tja kan ook zijn dat ze de aanleg hebben van moeder of vader.
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Danischa geboren bij 30 weken en 6 dgen woog 1 kilo...Woog bij 5 maanden ....5295gram.

    Het zegt niet zoveel. Als jou kindje een goede indruk geeft, vrolijk opgewekt en voldaan is na het eten, maak je dan niet druk meid.
    Groot worden doet ie toch wel :)
     
  3. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Maak je geen zorgen, Chenoa woog ook rond de 6500 gram toen ze 5 maanden was. En zij was 3930 gram bij de geboorte.
    Iedere baby heeft een ander postuur; Chenoa heeft mijn bouw. Lang en slank :D
     
  4. kristel

    kristel Niet meer actief

    Silke is nu 5 en halve maand en weegt 5500 gram. Dat is pas licht.
     
  5. Noebie

    Noebie Actief lid

    21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Alicia is nu 6 maanden en 1 week oud en weegt nog maar 6020gram! Ze zit ook qua lengte (66cm) en gewicht onder de onderste groeicurve.
    Volgens het cb kon het geen kwaad want ze is heel vrolijk en levendig maar als ik hier zo de antwoorden lees begin ik toch wel een beetje onzeker te worden :(.
     
  6. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Finn woog bij ze 6 maanden en woog 10 kilo en was 72 cm bij de geboorte was hij 2800 en 46 cm.

    Hij ligt met beide dingen aan de maxi grens. Zou me dus niet zorgen maken als ze mooi binnen de lijnen blijft. Mijn kind moet nu door een fout van de CB arts op dieet. (de CBarts zei dat ik meer mocht geven en de wijkverpleegkundige zegt nu achteraf het had nooit gemogen tja weet ik veel als de arts zegt dat het goed is ga ik er vanuit dat ze weet waarover ze het heeft.)

    voor mij is het de zoveelste stomme fout die de cbarts maakt.
     
  7. ik denk dat het wel goed zit hoor.

    luca was 3030 gram emt geboorte en is snel een grote vent geworden.

    met 4 maanden 7.5 kilo
    6maanden 8.94 kilo
    9 maanden 10.55 en lieft 78 cm!
    hij was zelfs te licht voor lengte,hahah je moet die bovenbenen zien.

    groetjes
     
  8. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Je moet niet alleen naar het gewicht kijken en dat vergelijken met anderen van dezelfde leeftijd.
    Je moet het gewicht afzetten tegen de lengte. En als dat in verhouding is en er is groei dan is het goed.
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Kijk eens in het groene boekje wat je hebt gekregen na de geboorte, als hij netjes tussen de lijntjes zit en een stijgende lijn in zijn gewicht laat zien, dan is er niets aan de hand.

    Om nu toch te vergelijken:
    Ilse bij geboorte 4095 bij 3 maand 6475 bij 5 maand 7330
    Leo bij geboorte 3905 bij 3 maand 7260 bij 5 maand 8150
    Zowel Ilse als Leo hebben de eerste 5 maand volledig BV gehad.

    Groet van Kiki
     
  10. kristel

    kristel Niet meer actief

    He, eindelijk een soortgenootje. Bij jou is het cb dus nog positief. Bij mij dus niet. Is die van jou ook zo beweeglijk? Mijn dochtertje tijgert nu een aantal weekjes en vandaag zag ik een beweging komen die er op ging lijken dat ze zich omhoog wilde trekken om te staan (als ik haar neer zet blijft ze staan). Ik maak me dus niet veel zorgen.
     
  11. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Het is niet minimaal maar gemiddeld. Wel een groot verschil.

    Wat betreft gewicht. Jaime woog bij haar geboorte 3065. Kreeg eerst bv, lukte niet daarna na 3 weken fles. Nu heb ik gehoord dat ze als ze bv krijgen ze in het begin een groeispurt krijgen en met fv is dat wat later.
    Heb even voor je gekeken wat Jaime woog toen ze 5 maanden was en dat is met 4,5 maand was ze 6050gr en met 6,5 mnd 7100.

    En dan nog maak je geen zorgen, ieder kind heeft zijn/haar eigen groei. Misschien maakt hij straks ineens een ontzettende spurt.

    Liefs sens
     

Deel Deze Pagina