Slecht eten...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minyaweth, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik eet zo ontzettend slecht de laatste tijd. Moet mezelf gewoon dwingen om wat naar binnen te stouwen :(
    'S ochtend het ontbijt: Absoluut geen zin in!
    'S middags iets eten: Dacht het niet!
    'S avonds: Avondeten? Gatver... Heb helemaal geen zin om te koken en heb nergens zin in :-k

Het is niet zo dat ik misselijk ben ofzo, maar kan het bijna niet opbrengen om regelmatig te eten. Voor mijn zwangerschap at ik ook haast niks (vaak alleen avondeten) Ik probeer wel zo veel mogelijk naar binnen te krijgen maar als je leest wat je als zwangere vrouw eigenlijk binnen zou moéten krijgen kom ik daar bij lange na niet aan!
    Maak me hier toch wel een beetje ongerust over....

Wie herkent dit misschien en heeft er (een aantal) tips!?

Liefs!

2. Niet meer actief

hoi minyaweth,

Ik herken dit helemaal. Ik moet mijnzelf ook echt dwingen om te eten.

Ik probeer nu gewoon wat kleine dingen te eten(zoals cracker stukje fruit, yogurth mijn man kookt dus dat scheelt ook enorm), want ons kleintje heeft natuurlijk wel een gezonde voeding nodig.

Veel sterkte ermee!

liefs Nathasja

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Je baby die neemt wel wat die nodig heeft dus die komt niet snel tekort. Maar het is ook belangrijk om op jezelf te letten. Ik weet niet of je "dun" of "dik" bent maar als je wat aan de dunne kant bent zal je jezelf op den duur steeds slechter gaan voelen. Drink je wel genoeg? Want anders heb je wel kans op uitdrogen.
    Ik had in het begin van deze zwangerschap ook totaal geen eetlust. Maar ik ben niet echt dun dus de baby kreeg wel genoeg binnen. Uiteindelijk komt het vanzelf weer goed!

Gr Otje

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, dun wil ik mezelf absoluut niet noemen! Weeg wel een paar kilootjes veel te veel :) ! Ik heb genoeg reserves ;)
    Toch baal ik hier enorm van, want ik wil natuurlijk goed voor mijn baby en mezelf zorgen :(
    Zou ik met deze vraag bij de VK terecht kunnen? Misschien dat zij een soort van eetschema hebben ofzo?
    Drinken zou ik ook wel meer moeten doen...

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik herken het ook helemaal, kan eigenlijk alleen s'middags eten en het denken bij bami nasi of andere chineze variant word ik al misselijk...heel raar haha

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Als jij zelf al aangeeft dat je er wel een beetje hulp bij kan gebruiken van je vk, dan voel je je er blijkbaar niet goed bij en vaak is dat gevoel terecht, een zwangerschap vergt veel van je lijf en je moet nog een heel eind en een bevalling, lijkt me idd niet gek om het aan te kaarten bij je ha of vk!

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Zo te horen is je maag ook niet gewend aan regelmatig eten, ik heb dat ook lange tijd gehad dat ik niet ontbeet en nauwelijks lunchte. Toen ik op een gegeven moment wat gezonder wilde leven en wilde gaan otnbijten ging dit de eerste tijd echt heel moeilijk. Je moet het langzaam opbouwen. Misschien sóchtends beginnen met een stukje fruit, een beschuitje of crackertje? En dan langzaam aan meer gaan eten. Je krijgt nu niet alleen te weinig voedingsstoffen binnen maar ook vitamines (of je moet gravitamon of iets dergelijks slikken) en dat kan je kindje echt niet uit vetreserves halen. Ik denk dat het heel verstandig is om het eens aan je VK voor te leggen, deze vraag zal ze vast meer hebben gehad en misschien heeft ze wel hele goede en makkelijke tips voor je.

(voor sávonds kan je ook eens een kant en klaar sla bak van de AH nemen, bijv. de italiaanse salade is erg lekker. Kan je met gemak met 2 personen van eten, met een stukje brood of iets dergelijks erbij heb je toch een gezonde maaltijd)

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ontbijt en lunch dat gaat wel. Ik eet 's ochtends 2 crackers of beschuitjes en 's middags 2-3 bruine boterhammen en 2-3 stuks fruit. Alleen dat avondeten.... Kan er niet echt zin in krijgen om aardappels, groente en vlees te eten. En om nou elke dag een pizza te laten komen vind ik ook niet zo'n goed idee. Maar gelukkig heb ik voldoende spek, daar kan dus best wat af!

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb dit ook heel erg gehad, ik slik (nog steeds) de zwangerschapsvitaminen van het Kruidvat zodat ik in ieder geval vitaminen genoeg binnen krijg.

Drinken is echt het meest belangrijk, drink veel water, en desnoods een glaasje cola oid.
    Kan je niet proberen om 'smiddags je groente al te eten?
    ik heb ook echt weken niet aan vlees moeten denken, en bij twee hapjes had ik alweer genoeg. Dat is allemaal niet erg. Je kan echt beter pizza eten dan niets, mocht je dat wel naar binnen krijgen. Maar ja... dan heb je weer kans dat je extra aankomt, en dat wil je volgens mij ook niet.

Je kindje is net een parasiet, en die pakt alle gezonde dingen uit jouw lichaam. Dus wat Otje ook al zij, die kleine komt niets tekort. Maar jij uiteindelijk wel. En daardoor ga je je rot voelen.
    Misschien krijg je soep naar binnen? Dan krijg je ook wat zout binnen (dat mag nu nog wel waarschijnlijk), maar zelf lekker groente soepje (15 min werk).
    Eet wat je lekker vindt!

En de tip van de dag (zei ze met een lach) ga je aanwennen om te ontbijten, ook voor na de bevalling als je je kilo'tjes kwijt wilt... door het ontbijt gaat je motor werken en ga je harder verbranden. Het ontbijt is echt de belangrijkste maaltijd van de dag!

En ik krijg nu nog geen fruit naar binnen hoor!

groetjes Daphne

10. lovelygirl

lovelygirl Actief lid

29 jun 2006
    144
    0
    0
    Amersfoort
    probeer maar kleine portie's per dag te eten,zodat je wel zin in avondeten krijgt,ik had er ook absoluut geen trek in maar nu na 2 weken kan ik weer goed eten,alleen zit ik wel heel snel vol,dat had ik voorheen niet,maar als je je zorgen maakt,ik heb ook moeite met goed eten,heb namelijk een eetstoornis en eet heel onregelmatig,ga gravitamon slikken,het is een duur potje vitamine's maar wel goed voor je kindje.
    Hij is 18 euro bij de kruidvat,en bij mij helpt het goed.

11. linda83

linda83 Actief lid

Ik deed eerst ook nooit ontbijten maar bij mij werkt (vruchten)yogurt eventueel met wat musli wel..brood krijg ik smorgens niet naar binnen..

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjewel voor de tips meiden!
    Ik zal dit 'probleem' zeker even bij de VK voorleggen volgende week.
    Ondertussen ga ik toh maar mijn best doen om wat pitamientjes naar binnen te krijgen... En geloof het of niet: ik heb NU honger! :)

Mijn lichaam is vreemd.... :(

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zou toch zeker proberen 3 maal daags om wat te eten. het is wel zo dat je kindje zijn voeding pakt. maar ik heb ook gelezen dat wanneer je afvalt, dat er dan gifstoffen vrijkomen, die niet goed zijn voor je kindje.
    en je hebt natuurlijk ijzer nodig.

Deel Deze Pagina