beste eveline, mijn zoontje van bijna 4 weken heeft de afgelopen week veel last van darmkrampjes en heeft moeite met zijn ontlasting kwijt te raken. hij krijgt flesvoeding van nutrilon hypo allergeen ivm dat ik vroeger koemelk allergie heb gehad. hij krijgt 7 x per dag 90 water met 3 schepjes poeder op advies cb. je leest veel op internet over middelen die helpen bij krampjes en de stoelgang van de baby`s. zoals infacol en venkelthee. en voor de moeizame ontlasting er meer water bij de voeding toevoegen. maar dan lees je ook weer negatieve berichten erover. wat zou u aanraden tegen de darmkrampjes en die moeizame stoelgang. alvast bedankt voor u reactie. gr linda
Hallo Linda, Krampjes en een moeilijke stoelgang zijn erg vervelend. Wat je altijd mag doen is een klein beetje extra water geven per flesje. Van de rest van de middeltjes weet ik niet goed wat ze doen. Omdat de darmpjes van je kindje nog zo onrijp zijn komen krampjes en obstipatie helaas veel voor, na de leeftijd van 3 maanden gaat het vaak veel beter. Groeten eveline