Zoals de titel al zegt; Iemand hier ervaring mee? Vanuit eigen ervaring; hoe en door wie ben je geholpen? En ook bij ervaring met anderen; wat hielp? Deze vraag stel ik omdat ik er totaal onverwachts vanuit mijn werk mee te maken heb. Ik zou graag weten wat ik wel of juist niet moet doen of zeggen, omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb. T.richotillomanie is het dwangmatig uittrekken van haar met (gedeeltelijke) kaalheid tot gevolg.
Ja mijnvader heeft t en n meisje uit mn klas. Bij mn vader is het nooit echt minder geweest. Eerst waten t zijn wenkbrauwen en wimpers. Nu al jaren gelukkig gewoon haartjes van zijn baard. Dat ziet er wat normaler uit... Vaak weten deze mensen wel dag ze het doen maar ze kunnen niet stoppen. Gewoon boos worden helpt niet. De routine, de gewoonte moet doorbroken worden. Meestal met professionele hulp.
ik had vroeger een meisje in de klas die dat had...en ze had van dat prachtige lange haar... het is te lang geleden en ik was nog te jong om te weten wat ze er toen mee gedaan hebben...
Ik heb het, ik ga niet naar therapie etc. Er is wel therapie voor. Ik doe het als ik gespannen ben. Mijn man noemt gewoon mijn naam als ik aan mijn haren zit, meer zegt hij niet. Ik moet zorgen dat ik iets in mijn handen heb met tv kijken of een boek lezen etc. Het is begonnen toen ik 15/16 jaar was. Ik trek alleen mijn hoofdharen, niet aan armen en benen.