schema baby ruim 7 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door koter, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Elke keer zit ik weer te hannesen met het schema... hij wordt natuurlijk ook steeds ouder, dus het schema wijzigt steeds.
    Willen jullie eens meekijken naar mijn schema en vragen?
    Hij eet echt prima, krijg er alles in, met veel gemak.

630/700 180 ml+6 fles voeding
    ca 930 fruithapje zo'n 200gram
    1200 boterham zonder korst met appelstroop/ smeerkaas/ jam
    daarna fles 180+6
    14-1600 tussen die tijd soms wat appelsap verdund, maar dit vind hij nog moeilijk te drinken uit tuitbekers.. meestal ook 1/2 potje fruit
    evt nog soepstengel of rijstewafeltje
    1730-1800 avondeten, groente/vlees/aardapppels of rijst oid. 200 gram
    1900 laatste fles 180+6

Vragen mbt schema:
    - is dit schema zo goed of ' teveel ' voor hem?
    - kan ik de fles na de boterham weglaten? vaak duwt hij hem nu zelf aal weg
    - dien ik al boter op zijn boterham te smeren?
    - Wat kan ik nog meer op zijn boterham al doen? (hij heeft nog geen tandjes)
    - wat vinden jullie vd tijden?
    - hoe gaan jullie om met toetjes zoals kwarkolino, mini danoontje etc? Mijn vriendin geeft die elke dag aan haar dochtertje, bij ons alleen 2x in het weekend , na het avondeten

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou dit voorstellen:

7.30 uur: een goed ontbijt. Dus ofwel een boterham met een flesje melk, ofwel een bordje pap.

Als hij aangeeft niet te willen drinken bij de lunch, dan kun je die fles er inderdaad afhalen of kleiner maken.

Toetje: gewone volle yoghurt is een prima toetje en ook gezond. Ik zou zelf nooit speciale babytoetjes geven, daar zitten vaak suikers en smaakjes aan. Behalve dat hij dan aan een zoete smaak gaat wennen, zijn al die toegevoegde stoffen ook niet zo gezond.

3. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    sorry,had het verkeerd opgeschreven. hij krijgt rond 630/700 bord pap met zevengranen van bambix erin.
    Later kan niet, want dit red hij niet qua tijd en bovendien moeten we 2 dagen per week hem om 705 wegbrengen met de auto naar de oppas..

Gewone yoghurt vind hij echt heel smerig.. had magere yoghurt maar kreeg het erniet in?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met het ontbijt zit je goed dan, ik dacht dat hij alleen een fles kreeg. De tijd is ok, als jullie zo laat ontbijten, is dat zo.

Magere yoghurt is ook niet zo lekker en ook niet geschikt voor baby's. Uit volle producten halen ze voedingsstoffen die heel belangrijk zijn voor hun ontwikkeling.

Probeer eens Griekse of Turkse yoghurt. Lekker vol en stevig (meer kwarkachtig) en ook heel zacht van smaak.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb laatst eens staan vergelijken met die toetjes. Die baby toetjes (kwarkolino enzo) zijn op zich beter dan al die danone achtige toetjes maar nog beter is gewoon yoghurt of griekse yoghurt (is makkelijker omdat het dikker is).

Je schema lijkt mij verder goed. Onze kleine zit ongeveer op het zelfde schema. Alleen drinkt hij zn fles na de boterham meestal grif leeg. Maar de boterham gaat er ook niet altijd helemaal in.... als je kleine de fles weg duwt dan denk ik dat hij hem zelf af aan het bouwen is. Misschien kanje nog een klein flesje aan bieden of als hij dat niet meer wil dan gewoon iets anders te drinken.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh ja en over die tuitbeker: ik heb ook zo een ding maar snap t nut niet zo goed... Ik bied het drinkenngewoon aan in een normale fles (difrax) en ik oefen regelmatig met die speciale oefen beker vannavent zodat hij zo langzaam leert om echt te drinken uit een beker. Vind die tuitbekers een beetje onzin als ik eerlijk ben. Waarom daaruit leren drinken als je meteen kan leren uit een "gewone" beker??? En om hem dan echt drinken binnen te laten krijgen geef ik de gewone fles. In mijn optiek leert hij zo langzaam aan van fles naar gewone bekrer....

Deel Deze Pagina