Afgelopen zaterdag test gedaan... deze bleek positief te zijn mega in shock aangezien ik aan de pil was en dat ik na mij weten niet ziek ben geweest en altijd op tijd geslikt heb. vanmorgen naar de huisarts geweest die heeft nog een keer getest en die was ook positief dus net verloskundige gebeld en volgende week donderdag heb een echo om te kijken hoe ver ik ben en of alles goed is... echter ben zo onzeker en bang... de huisarts en verloskundige gaven allebei aan laat het lost je kan er niks aan veranderen maar het zit mijn dwars... en kan met niemand over hebben dus dan maar hier mijn hart luchten... ik heb echt alles wat niet mag gedaan aangezien ik niet bezig was om zwanger te raken.. denk hier aan drinken en eten wat echt niet mag en ik rookte tot ik positieve uitslag zag meteen gestopt... ik had het heel anders voorgesteld... ik zou heel bewust gezonder gaan leven al voordat we zouden gaan proberen om zwanger te raken... nu kan ik dit echt niet los laten stel nou dat niet goed is omdat ik alles gedaan heb wat slecht is.... vanaf vorig week woensdag heb ik ook zo mega buikpijn elke keer in vlagen vooral snachts word er gewoon wakker van en kan er daardoor dus niet slapen... dus we zijn hier nog lichtelijk in shock maar wel klein beetje blij al maar vooral ik kan echt mega piekeren over dit soort dingen en onzeker van worden... ik hoop zo dat die buikpijn gewoon er bij hoort en dat volgende week uit de echo blijkt dat alles goed zit.
Hoi hoi, Allereerst gefeliciteerd. Kan me voorstellen dat je heel erg schrikt, zeker als het nog niet gepland is. Dat je alles hebt gedaan wat niet mag valt niet meer terug te draaien. Ik weet dat jij daar niks aan hebt, maar ik denk dat er velen op dezelfde manier onverwacht zwanger zijn geraakt. Je doet er nu goed aan om gezond te gaan leven, meer kan je niet doen. Het heeft niet zoveel zin om je energie in " wat als, stel dat" te steken. Ik begrijp je onrust maar gebeurd is gebeurd. Wat betreft de buikpijn, buikpijn hoort er wel bij. Alles groeit al snel in de zwangerschap en daar kan je flink last van hebben. Als je de buikpijn niet vertrouwd zou ik eerder contact opnemen met de verloskundigen en mss kun je dan eerder voor een echo. En echt meis, wat de doc en vk ook zeggen, laat het los, richt je energie op je zwangerschap en probeer ondanks de stress ook te genieten. Succes bij de echo!
dankjewel ik probeer ook als ik weer in zon piekerbui kom om tegen mezelf te zeggen dat geen nut heeft aangezien ik het niet meer kan veranderen... naja vanmorgen is mijn verteld zolang je buikpijn heb maar geen bloedverlies hoef je geen extra zorgen te maken aangezien het dan er gewoon bij hoort. ik hou mij daar maar aan vast maar zo het is een tijd geleden dat echt zoveel pijn in mijn buik heb gehad zeg hahaha... hopen dat snel volgende week donderdag is dan heb ik wat meer duidelijkheid...
hoi hoi, Als het je een beetje gerust stelt: de eerste +/- 6 weken heb je nog geen bloedband met je kleintje. Vanaf dan wordt pas de placenta aangemaakt. Dus wat je hebt gedaan voor die tijd heeft je kleintje niet beïnvloed. Natuurlijk is gezond leven beter, maar ja je wist het gewoonweg niet en je was er ook helemaal niet voor bezig. Buikpijn hoort er inderdaad bij, maar wel even opletten dat het niet te erg wordt. Voor nu, van harte gefeliciteerd meid. Probeer vanaf nu dan gewoon zo goed/gezond mogelijk te leven. Succes met je echo!!
dat is wel een geruststelling! de buikpijn is ook echt een periodes... lijkt echt of ik mijn periode krijg zeg maar... denk dat ik tot 13de wel onzeker blijf... probeer nu gewoon lekker afleiding te zoeken en gezond te leven... en dan hopen dat ze de 13de duidelijkheid kunnen geven hoever ik ben en of alles tot nu toe goed zit...
Misschien hier nog een gerustelend verhaal voor je : Ik ontdekte precies op mijn NOD dat ik zwanger was van ons wondertje. Vanaf dag 1, tot aan week 10 heb ik veel buikpijn gehad. Die buikpijn ging zelfs tezamen met bloedverlies. Week in, week uit. Toen ik de 10 weken gepasseerd was verdween het bloedverlies, en had ik nog maar sporadisch buikpijn. De buikpijn was nog wel aanwezig, maar met vlagen. Dit heeft geduurd tot aan mijn bevalling met 41 weken en 3 dagen. Dus wat ik wil zeggen is : buikpijn, of een menstruatie achtige buikpijn zegt NIET altijd iets. Dus daar zou ik me zowiezo niet druk om maken. Wat betreft de dingen die je hebt gegeten, en het roken, maak je daar ook niet te druk om. Sterker nog : IK heb mijn hele zwangerschap door gerookt, en dat was zelfs op advies van 3 gyneacologen !! Alle 3 de gyneacologen zeiden tegen mij : stoppen met roken nu is waarschijnlijk nog veel schadelijker voor het kind, dan door roken. Echter mocht ik niet meer dan 5 aan 6 sigaretten per dag. En kijk aan : onze dochter is kerngezond geboren, en aan de placenta was NIET te zien dat ik de hele zwangerschap gerookt had. Dus ik zou zeggen : maak je niet druk, en geniet van dat kleine wondertje in je buik, meid.
dat is wel een positief verhaal voor mij... als elke keer onzeker word lees ik jullie reactie gewoon en dan word ik vanzelf wel rustiger denk ik zomaar... en nu hopen dat snel de 13de is hahaha... dankjewel voor jullie antwoorden
vandaag contact gehad met verloskundige of het mogelijk was om de echo eerder te krijgen aangezien ik mezelf helemaal gek maak... ik heb ook geestelijke problemen en ik word gek van mezelf... gelukkig mag ik nu vrijdagmiddag al langs komen waardoor ik misschien wat rust krijg... ik heb sinds vannacht mega gevoelige borsten om gek van te worden... ik heb echt al gevoelige borsten en beste voor gevel dus dat word wat zucht hahaha....
Hoi Hoi! Gaat vast helemaal goed komen hoor! ik heb in t begin ook heel erge buikpijn gehad, een keer zo erg, dat ik dacht dat ik een miskraam kreeg.. maar zie banner nou en wat betreft ongezond leven.. ik kon alleen maar ongezond eten in de eerste weken. omdat ik van alle gezonde dingen moest overgeven VK zei helemaal niet erg dat komt wel weer, ze zei eet alles maar wat je lekker vindt want je lichaam heeft nu zoveel energie nodig!! Sterkte ermee!
Ook even ter geruststelling. menstruatieachtige pijn is in het begin een zwangerschapskwaaltje, je banden worden opgerekt. En zoals al werd gezegd tot 6 weken is er nog geen echte bloedband dus hoewel drank niet goed is zal het geen schade geven. En qua eten; de meeste dingen die je niet mag eten is omdat er kans is dat er een bacterie in zit die voor een volwassenen bijv. buikgriep oplevertaar voor een vruchtje schadelijk is,maar dat betekend niet dat bijv. al het rauwe vlees besmet is. het meeste wordt afgeraden omdat het besmet KAN zijn. Dus laat maar los, er zijn vele zwanger geraakt zonder dat ze het wisten en er dus geen rekening meehelpen. Hele fijne zwangerschap gewenst.
dank jullie wel dames voor jullie reacties dat doet mij echt goed... ik probeer het echt los te laten ben vandaag ook wat minder gestress mede door jullie berichten en dat vrijdag al de echo heb dat geeft wel wat rust...
vandaag echo gehad... zag er allemaal goed uit... nog geen hartje zien kloppen omdat het echt op de grens was wel of niet zien... maar zag er allemaal goed uit.. lag goed in de baarmoeder en waren geen rare dingen te zien gelukkig... het is nu 0,232 cm dus echt mega klein... maar verloskundige denkt dat ik met mijn berekening wel goed zit dus dan aankomende zondag 6 weken ben... 18 dec heb weer een echo om te kijken of ik echt goed zit met mijn berekening en dan als alles goed is kunnen dan wel het hartje zien kloppen
ja ik ben echt een stuk rustiger nu ik een goed gesprek heb gehad en de echo gezien heb... heb het ook mijn moeder verteld en dat is voor mij echt heel fijn want dat is echt mijn steun in alles en die kan mij ook vaak uit een panieksessie halen haha...
Hoi Marszie, ik ben nu in week 6 en heb vrijdag aanstaande ook mijn eerste echo en had gisteren dus ook vreselijke buikpijn ik ging er al vanuit dat het een miskraam zou worden zo erg was de pijn alsof een menstruatie opkwam. Maar gelukkig dat is niet het geval en jullie verhalen stellen mij ook gerust dus ik heb goede hoop!