Hallo allemaal, Met mijn kindje gaat alles goed, en met mij gaat het ook wel goed, alleen heb ik een navelbreuk...ik heb 2 jaar geleden een grote darmoperatie gehad en daardoor loopt er een litteken over mijn navel heen. Dat is altijd al een zwakkere plek (volgens de VK) maar nu bij mij is het dus kapot gegaan. ALs het ware is het binnenwaartse litteken gescheurd...Daarom deed mijn buik daar zo'n pijn de laatste tijd dus. Helaas kunnen ze er nu niets aan doen, maar het geeft geen complicaties met de bevalling (alleen tijdens weeen misschien wat druk geven op die plek met een kussen of zo). Heeft iemand er ervaring mee? Op internet is er maar weinig over te vinden (of ik kan het niet vinden). Anita
hey anieteke.. Ik heb helaas geeen antwoord voor je.. Maar in ieder geval sterkte ermee! Misschien kom ik nog wel wat op internet tegen, dan zeg ik het wel even
hey meid ik heb ook een navelbreuk en ben er toen ook mee naar de HA geweest ik moest er een watje dik opproppen en in mijn navel doen en dan met tape vastmaken hielp hier erg verlichtend
Bij mij zit de bobbel boven mijn navel...zou dat dan ook helpen? Ik heb mijn huisarts al gebeld, maar die is op nascholing...maandag bel ik weer.... Bedankt voor de tip in ieder geval! Groetjes Anita
Ik heb ook een navelbreuk.. en wat bij mij erg helpt is een breed elastiek eromheen. Ik heb een trainingsbroek met een brede band en die doe ik daarom heen. Als de pijn erg heftig wordt doe ik ook wel eens een dikke prop watten of zakdoekjes op de zere plek zodat het even wat tegendruk geeft (wel de band er gewoon omheen, anders vallen de watjes natuurlijk ) Of ik geef zelf wat tegendruk met de hand.. Vervelende pijn, en ik hoop daadwerkelijk dat het na de bevalling verdwijnt..
Een navelbreuk verdwijnt niet als je buik weer normaal is. Zelf ben ik eraan geopereerd na de bevalling. Ik hoop dat ie dit keer blijft zitten waar ze hem nu hebben gemaakt Anders moet er na deze bevalling weer een operatie worden gedaan
Is dat een operatie die je kan uitstellen? Ik lag bij mijn eerste al na 9 weken in het ziekenhuis met een galblaas, dat was erg vervelend... Kan je dus een paar maanden wachten? Iedereen weer bedankt voor het reageren! Er is niet zo veel over te vinden...wel wat het is, maar weinig practisch dingen...
Ja hoor, dat kun je zeker uitstellen, maar als je er veel last van hebt, zou ik niet al te lang wachten. Je buik moet ook eerst weer een beetje zijn normale vorm terug hebben. Deze operatie is niks vergeleken met een galblaas-operatie hoor! Wat na de ok (=operatie) zeer doet is de huid (en een ietsjepietsje dieper) that's it. Succes!
Hoeft niet altijd operatief te gebeuren hoor. Tenminste dat geeft mijn VK en HA aan. omdat de druk/spanning eraf is.. Gewoon goed de druk erophouden na de bevalling. De breuk kwam ook bij mij rond de 28 week, en aangezien mijn buik aardig gegroeit is sinds.. zit de breuk niet meer rond de navel en is opgeschoven waardoor ik minder last heb. Wel ondersteun ik het meer dan normaal en de kans is gewoon erg groot dat het straks gewoon weggaat.
Heb ik bij mijn vorige bevalling ook gehad, 3 maanden erna lag ik op de operatietafel.. tja zit je natuurlijk nooit op te wachten maar dan al helemaal niet!
hoeft niet altijd bij mij zeiden ze als je na de bevalling er nog last van hebt wordt je eraan geopereerd na de bevalling had ik geen last meer nu heb ik er nog geen last van
Ik begrijp dus dat de ervaringen uiteen lopen. Of je houdt last en je kan geopereerd worden, of de klachten verdwijnen... Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
nee idd maar de huisrts zeio wel zolang je er geen last meer van hebt na de zwangerschap doen we er ook niks aan
Ik had er dan wel last van, maar als ik er geen last van zou hebben gehad, had ik hem ook weg laten halen hoor. Mijn hele navel was naar buiten gekomen en dat zag je in ieder T-shirt (een derde tepel hahaha ) Dus: weg ermee Hij ziet er niet meer zo uit als een doorsnee navel, maar hij is in ieder geval weer plat!