Hoii Dames,.. Dit is al de derde keer dat ik een bericht plaats over mijn eerste keer dat ik ovulatietesten van Sensitest gebruik,.. Ik test 2/3 keer per dag vanaf dag 11 maar heb tot nu alleen lichte of geen streepje.. die van dag 12 was ietsje pietsje donkerder dan de rest, maar nog steeds licht,.. heb em ergens geupload en ik kon hem als negatief beschouwen.. Maar vandaag zit ik op dag 14 en heb nog steeds niet een heel donker streepje gehad, en mijn cyclus is altijd 26, 27, of 28 dagen.. dus ik verwacht zelf uiterlijk morgen mijn eisprong.. maar de tests zeggen dus van niet.. ik kan wel janken.. mijn vriend is hier alleen in het weekend (vandaag en morgen dus.. ) maar dat heeft denk ik niet zoveel zin als ik nog geen piek heb gehad .. Ik lees nu ook ergens dat als je een piek heb, je de volgende dag een nog donkerdere piek kan hebben,.. maar aangezien ik alleen nog lichte streepjes heb, betekent dat dan nu dat ik pas doordeweeks mijn eisprong heb ? Ik hoop dat iemand er iets van begrijpt...
Hmm niemand ? Ik wacht het wel af.. misschien gewoon pech of zwaar te vroege eisprong al voor dag 10 .. Groetjes
Slunae, als je een cyclus hebt van 28 dagen, wil dat niet zeggen dat je op dag 14 je eisprong hebt. Ik heb zelf een cyclus van 28 dagen en mijn eisprong is meestal op dag 17. Het is natuurlijk heel vervelend dat jouw vriend er nu niet is op de dag voor de eisprong, maar dat betekent niet dat klussen dit weekend niet kan leiden tot een ZS. Spermacellen kunnen wel tot 72 uur (sommige zeggen zelfs langer) blijven leven, dus ....... En wat Ikhebjelief zegt is waar ..... je zit pas in ronde 3. Tuurlijk zou het fijn zijn als je direct zwanger bent, maar dat is niet voor velen weggelegd. Succes!
Allereerst wil ik zeggen dat met zo'n streepje 1x testen per dag voldoende is en dus ook een stuk goedkoper . Als je t-streep bijna gelijk is aan de c-streep dan pas zou ik 2x per dag gaan testen. Ten tweede zou ik me niet druk maken dat je nog geen posi test hebt, want dat kan echt van de ene op de andere dag zijn. Wel is het jammer dat je vriend alleen in het weekend er is. Maar de dames boven mij hebben ook al gezegd dat zaad lang kan overleven, er zijn zelfs verhalen bekend van 5 a 7 dagen. Afgelopen cyclus had ik mijn knaltest op dag 20 en de cyclus daarvoor op dag 26, dus het is echt een kwestie van testen (en volhouden) en afwachten....helaas. Maar ik zou zeker gaan klussen hoor, want je weet maar nooit. Niet geschoten is altijd mis .
Hihi zou knap zijn Ik ben nog nooit aan de pil geweest .. Ik heb het hiervoor ook al 3 jaar en 1 jaar geprobeerd.. alleen dan zonder zo'n strakke planning als nu.. ben een klein beetje bang dat er iets mis met me.. vandaar misschien mijn lichtelijke stress
Ik snap het , ik moet gewoon even geduld hebben.. wil alleen wel errug graag weten wat die tests zeggen, omdat ik het pas voor het eerst gebruik.. zal me een hoop rust geven als ik weet wanneer m'n eisprong is
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Als je al eens 3 jaar en daarna nog eens 1 jaar geprobeerd hebt om zwanger te raken dan is het mss toch geen slecht idee om naar de ha te gaan?!?
Kan me voorstellen dat je wilt weten hoe je lichaam werkt en wat dus ook de beste tijd is om te klussen. Is ook goed om de ovulatietesten daarvoor te gebruiken, maar zoals Moon77 zegt is bij zo'n lichte streep 1 test per dag wel voldoende. Wordt de streep duidelijker dan kan je 2 testen doen (maar nooit met ochtendurine). Meer dan 2 testen per dag heeft denk ik niet zoveel zin. Je kan ook nog gaan temperaturen, maar dat moet wel elke dag voor het opstaan en op dezelfde tijd. Ik vond dat altijd wel een gedoe en moet zeggen dat ik er niet veel aan had. Jullie zijn dus al 4 jaar bezig voor een kindje .... begrijp ik dat goed? Ik weet niet hoe oud je bent, maar dat is op zich best al een aardige tijd.
Ik ben 27 .. heb afgelopen week de huisarts al gesproken, maar hij vindt dat ik nog 1,5 jaar moet proberen voordat ik doorgestuurd mag worden..
Ik zal vanaf nu gewoon 1 test per dag doen.. thnx voor de tip. En als hij dikker wordt 2 keer.. Ik drink 2 uur van te voren niets, en doe het niet met ochtendurine Temperaturen vind ik zelf ook niets, aangezien ik geen vast ritme heb. Dat ik al eerder geprobeerd heb was niet met mijn huidige vriend. Dit is onze eerste keer samen. Bij de eerste vriend was ik erg jong (woonde al samen op mn 15e). Lang geleden dus
Bedankt! Ik heb inmiddels in de gaten dat de eisprong op een totaal andere dag kan vallen... voel me stom dat ik dat niet wist, want ik heb altijd gedacht dat hij rond 14 dagen vóór je menstruatie valt...
Nou dat vind ik niet stom hoor. Dacht het zelf ook ooit. Als je begint met proberen zwanger te worden, denk ik dat iedereen zo denkt. Pas wanneer het te lang duurt (of wanneer je te ongeduldig bent ), pas dan ga je verder testen/kijken en kom je tot verrassende ontdekkingen. Een vrouwenlichaam zit niet zo simpel in elkaar als we in eerste instantie denken. Als je het goed bekijkt is een zwangerschap een enorm groot wonder ..... er moet zoveel op het juiste moment goed gaan. Als ik het nu goed begrijp zit je in deze nieuwe poging met een nieuwe relatie pas in ronde 3. Dan kan ik me voorstellen dat de HA zegt dat je het voorlopig eerst zelf moet proberen. Heel veel succes!
ik heb vorige ronde hetzelfde gehad als jij... Geen donkere streep, ook sensitest. Heb deze ronde zwanger & kids ovutest er naast gedaan, die gaf positief aan, terwijl sensitest niet posi was. Ik vertrouw sensitest dus niet meer. (Eisprong was wel pas op dag 20, dus moest lang doortesten) Succes! En ik ben het volledig met IS eens; zwanger worden is een enorm wonder!!!
Ik zou ook niet direct in paniek raken ik heb zelf ook wel s langer moeten doortesten en toen kwam ik er ook achter dat mn eisprong niet zo netjes op dag 14 ofzo kwam en zo rekende ik vaak wel.. dus misschien hadden we wel gericht misgeklust maandenlang whahaha Maar wat je wel kunt doen is tempen en dan gewoon om een vaste tijd je wekker zetten en dan tempen en je dan omdraaien en verder slapen! deed ik ook vaak dus dan je wekker zetten bijv. op de tijd dat je op zn vroegst eruit moet.. dat in combinatie met doortesten met de ovutesten vind je misschien je ei wel en krijg je wat inzicht in je cyclus Mocht je dan geen eisprong vinden en volgende maand weer niet zou ik gewoon aandringen op een onderzoek bij de huisarts hoor!
@ Slunea: Ook ik kan je vertellen dat Sensitest niet altijd te vertrouwen is. Ik heb het ook een maandje geprobeerd en kreeg ook geen donkere streep. De maanden ervoor had ik getest met de Etos Testpoint Ovulatietests, die altijd duidelijk zijn bij mij. Toen ik mijn eisprong verwachtte en Sensitest nog steeds een vage streep gaf vertrouwde ik het niet en kocht de Etos test om zekerheid te krijgen. De Etos test bleek heel duidelijk positief! Op dezelfde dag dat Sensitest heel vaag bleef. Ongeveer 14 dagen later menstrueerde ik en ik had dus echt een eisprong gehad. Mijn tip: probeer een andere test! Zelf, in verband met de kosten, ga ik deze maand eens de ovulatietests van Zwanger & Kids proberen. Die van de Etos Testpoint vind ik nog steeds de beste maar die kosten per 5 stuks 13,95. Zwanger & Kids is een stuk voordeliger en ik moet het toch een keer geprobeerd hebben, nietwaar?
Gewoon door blijven testen. Ik had een gemiddelde cyclus van 28 dagen en mijn ei op dag 18 of 19. Helaas zijn we niet allemaal gemiddeld Het is wel zonde om zoveel testjes per dag te gebruiken hoor. Als er bijna geen streepje te zien is zoals op jou testen kun je het beste wachten tot de volgende dag om er weer 1 te doen. Zodra je een streepje begint te zien, kun er 2 op een dag doen. Nog even volhouden dus! Succes. Owh en bij mij maakte sensitest of Z&K niets uit, alle twee goede ervaringen mee. Z&K is wel goedkoper, dus die kun je ook proberen, goede service, de volgende dag al in huis!