Ik ga op reis en ik neem mee...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Een hutkoffer vol! Haha

mensen wat een volksverhuizing als je op pad gaat met de kleine!
    Nu snap ik dat luiertassen zo groot zijn!

Ik neem mee:
    - luiers
    - billendoekjes
    - verschoonmat
    - 2x hydrofielluier
    - sudocrem
    - luierzakjes
    - setje reservekleding (rompertje, truitje, broekje, sokjes)
    - melkpoeder
    - fles (of 2 bij langer van huis)
    - flesje warm water in thermozakje
    - slabbetjes
    - stuk of 5 spuugdoekjes
    - fopspeentjes
    - alcohol- handgel voor 'handenwassen'
    - soms Omslagdoek/badcape

En ik gebruik nog alles ook! (gelukkig het reserve kledingsetje niet altijd!)

Gelukkig kun je een tas aan de wagen hangen :p dus hoef je niet te sjouwen :p

bij jullie ook zo'n volksverhuizing? Wat hebben jullie voor speciaals in de luiertas? Of voor handigs?

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Vooral als ze zo klein zijn is het een volksverhuizing.
    Als ze groter worden word het steeds minder gelukkig.
    En het ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat en hoe lang.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ehmm niet zo veel....

ik heb wel nu een exta grote luiertas omdat ik met 2 kindjes zit :p

voor zoonlief alleen nog maar luiers, maar zodra we beginnen met zindelijk worden natuurlijk extra kleding;)

en luiers voor dochterlief,
    een schoon setje kleding
    spuugdoekjes
    en billendoekjes
    snoetepoetsers voor zoonlief
    speen voor beide
    fles en poeder voor dochterlief

en die handgel heb ik indd ook in de tas zitten,

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh ik neem eerlijk gezegd heel weinig mee. Gebruik mijn luiertas maar weinig want hij is zo groot. Gisteren waren we de hele middag weg en ik had bij me: 2 schone luiers, billendoekjes, luierzakjes, spuugdoekje, speelgoedje, rietjesbeker met water.

En ik heb alleen het speelgoed nodig gehad ;)

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Klijntjuh,

ik heb ook zoveel in mn luiertas zitten hoor. En verder heb ik nog het groeiboekje van Tycho in de luiertas en daar zitten ook Tycho zn papieren in als posnkaart ziekenhuis, vaccinatiebewijs enz.

En voor de rest als we ergens op viste gaan gaat vaak ook de wipstoel nog mee en natuurlijk de kinderwagen. Hahah dus lekker vol geladen hier altijd.

xxx

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wow, zoveel.. nee hier echt niet.
    Op die leeftijd had ik meer dan genoeg aan luiers, billendoekjes, spuugdoekje, hydrofiele luier... ehh dat was het wel denk ik.
    Schone kleertjes neem ik alleen mee als we echt een hele dag weg zijn. Heb het echt nog nooit nodig gehad gelukkig.
    Zou gek worden als ik zoveel mee moest slepen. Sommige dingen snap ik ook niet, wat moet je met 2 hydrofiele luiers? Ik gebruikte mijn hydro alleen om over haar heen te leggen met voeden, dus waar je die dan voor gebruikt bij KV?
    En een badcape? Die gaat hier alleen de tas in als we naar t CB gaan..

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik neem nu niet meer zoveel mee, maar toen Ayla wat kleiner was nam ik ook altijd een hydrofiel mee. Na het drinken spuugde ze soms zulke grote golven daar was geen spuugdoekje tegen opgewassen. Nu neem ik mee:

- setje kleding
    - luiers
    - luierzakjes
    - billendoekjes
    - speelgoedje
    - spuugdoek
    En afhankelijk van hoe lang we weg gaan voeding.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb altijd fotocamera in de luiertas zitten..

Ik heb ook wegwerpwashandjes bij (heb het al een keer gehad dat ze van boven tot onder onder de poep zat..)

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb echt geen reet in met luiertas zitten.

doekjes
    luiers
    extra setje kleding.

en dat was et wel z'n beetje

10. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt er aan waar we heen gaan, maar ik neem ook altijd veel mee. Mijn man verklaarde me altijd voor gek...
    Maar mijn zoontje is een keer flink aan het overgeven geweest tijdens een weekendje weg...Dit keer had ik ook een hele tas vol bij me en dat is ons geluk geweest. Toen had ik genoeg bij me.
    Sinds die tijd laat hij me altijd meenemen wat ik wil. :):)

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.034
    6.782
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb ook mijn luiertas vol zitten.. maar het is gewoon de standaard uitrusting. Kan ik m altijd zo pakken zonder nadenken! Of we nu een dagje naar familie gaan of een paar uurtjes winkelen.
    Badcape gebruikte ik in de zomer/herfst om buiten BV te geven, maar is in dit weer niet echt een aanrader :)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier gelukkig niet zo een volksverhuizing. Ooit zie ik luiertassen formaat weekendtas :p! Haha. Wat die mensen daar ooit in hebben zitten? Ik heb geen idee!

Voor de tweeling hadden wij 1 A-4 formaat tas zegmaar, zo een schooltas formaat gewoon. Hmm hoe leggen we dit uit. Maar wij namen gewoon alleen wat luiers mee (4/6 ofzo, ligt eraan hoe lang we weg dachten te zijn), doosje billendoekjes, schone kleding voor beide een setje, stuk of 2 hydrofieldoeken, speelgoedje voor ieder en meer niet.

Later kwam er wel kunstvoedingcontainer, flesjes en water bij.

Toen de jongste geboren is, kwam er een setje kleding voor haar bij, luiers in haar maat en een speelgoedje. Meer eigenlijk niet.

Kortom hier plek genoeg in de tas :p en gelukkig geen volksverhuizing.

Liefs Hanneke.

13. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Het wordt wel steeds minder hoor, die tas is nu in ieder geval een heel stuk lichter dan net na de geboorte, soms neem ik zelfs alleen mn handtas mee, hier heb ik dan in zitten:

Paar billendoekjes, 2 luiers, 1 slabber, pakje drinken of een flesje, standaard 1 lepel, eventueel een potje warm eten, wat lekkers (liga/rozijntjes/soepstengel/cracker)

Maar nu gaan we woensdag voor 6 dagen naar opa en oma in italie.... heb ik mijn lijst wel al even klaar gemaakt (1 a4tje ook met onze eigen spulletjes dan) zelfs nog spulletjes die ik s ochtends mee moet nemen zoals haar dekbed (hebben opa en oma niet) en haar bedspulletjes ect. Dan is het toch wel weer een hele volksverhuizing!

14. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    De eerste keer dat ik echt weg ging (dus niet blokje om, maar naar het CB) had ik alles gebruikt wat ik had ingepakt.
    Meneer had zich HELEMAAL ondergepoept.. en na het CB was het gelijk tijd voor de fles.
    Na de fles werd er toen veel gespuugd (gebruik zo'n 2 - 3 spuugdoekjes per voeding)

CB is zo'n 15 minuutjes lopen van huis. maar das te ver voor een enorme poepbroek of met veel honger ;)

Badcape gaat ook alleen mee naar CB.

Vandaag naar Den Haag geweest, alles meegenomen, alleen voeding nodig gehad omdat we veel eerder terug gingen dan gepland ;) (en geen poepbroek of spugen)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja als ie zich onderpoept zou ik hem wel even verschonen ja, maar die fles had ik lekker thuis gegeven hoor.. dan maar even een kwartiertje lopen.

Heb niet zoveel bij me, heb het in mijn normale tas:

- spuugdoekjes 2x
    - paar pampers
    - billendoekjes
    - extra truitje
    - desnoods voeding, ligt er maar net aan waar ik heen ga.

En sudocreme standaard in je tas? Volgens mij heb ik dat in de 2,5 jaar dat ik moeder ben max 5 keer gebruikt, dus hier niet echt nodig haha

16. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Gouda
    Tja, de sudocrem wilde ik er al bijna uithalen, tot hij afgelopen vrijdag ineens best rode billetjes had.. ach, en het is zo'n iniminie-potje uit de baby-doos, dus dat neemt de ruimte niet hihi.

Het was met de gehoortest, en eigenlijk was etenstijd precies iets daarvoor, maar hij sliep nog, en ze moeten met de test stilliggen..
    Dus dan maar lekker erna. ;) het is lekker warm en rustig bij het CB, dus geen probleem om daar even een flesje te geven, kan ik mooi boodschapjes doen op de terugweg.

Ook de afspraak met de kinderarts op CB de week erna was precies rond een voeding, dus gaf ik weer daar hihi.

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Grappig onderwerp. Wat zit er bij ons in de luiertas (dit is wel afhankelijk van de lengte dat we weggaan, als ik ff boodschappen ga doen neem ik helemaal geen tas mee, ben dan ook echt niet lang weg);

- Luiers
    - Voedingscontainer met max. 3 voedingen
    - 1 Flesje
    - Flesje koud water
    - Thermostaatfles met heet water
    - Spuugdoekje
    - 1 x hydrofiele luier
    - Klein potje sudocréme
    - Billendoekjes

Allemaal voor de kleine man.

Verder nog een setje ondergoed voor mijn dochter en een setje kleding voor haar (bezig met zindelijk worden en het gaat nog weleens mis). Als ze ouder worden neem je wel steeds minder mee. Op een gegeven moment had ik een snoepje en een luier in mijn handtas zitten, heb je de luiertas niet meer nodig. :)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik krijg in één luiertas genoeg voor een baby EN een dreumes (inmiddels peuter) en dat is dus inclusief eten, tussendoortjes, nog meer reserve kleding, 350 ml beker drinken. En ik heb een kleine luiertas...

Als ik 'even' wegga (winkels ofzo) dan neem ik in mijn gewone tas mee:
    - 2 luiers
    - doekjes
    - hydrofielluier
    - reserve speen

19. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik nam ongeveer mee wat jij meeneemt. Alleen een hydrofiel luier minder en slabbetjes minder.
    Verder heb ik nog steeds standaard in de luiertas een thermometer en paracetamol.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind dat ik best weinig meeneem. Ik heb wel een grote luiertas, maar die zit half vol, dat is best handig als je wat boodschappen hebt gedaan, kunnen die mooi erin :).

Dit zit er bij ons standaard in:

Luiers (ongeveer 5 stuks, voor Eva en Lisa (zelfde maat))
    Luierdoekjes
    Luierzakjes (2x)
    Verschoonmatje
    Minipotje sudocrem
    Schone kleren (voor allebei)
    Slabbetjes (2x)
    Spuugdoekjes (4x)
    Lepeltje
    Bekertje
    Potje fruit
    Liga
    Evt. drinken voor Eva en Lisa

Toen Lisa sondevoeding kreeg nam ik nog meer mee:
    Extra pleisters
    Schaar
    Reserve spuitjes
    Thermosfles heet water
    Afsluitbare spaghettibus om het hete water in te doen en de fles te kunnen opwarmen
    Medicijnen voor Lisa
    Extra flesjes om sonde en pomp door te spoelen
    Extra pompset
    En natuurlijk de pomptas
    De voeding voor Lisa
    Reservepakje Nutrilon (voor het geval ik het flesje om zou gooien)

Dus ik vind dat ik nu héél weinig meeneem :D

Als wij naar het cb gingen kreeg Lisa daar meestal haar voeding, konden we daarna nog even een boodschapje doen ipv meteen naar huis.

Deel Deze Pagina