Ik zie echt het 'probleem' niet.. denk je nu echt dat jouw kind gaat denken, sjeetje dit is 8 jaar oud speelgoed.. ik wil NIEUW..
Mijn kinderen krijgen dit voor hun verjaardag van de zus van mijn vriend. Kijk als ze het zomaar geven vind ik het niet erg ik geef ook spullen weg die ik niet meer gebruik. Weggooien doe ik toch niet.
Ik zie het probleem ook niet zo eerlijk gezegd. Het komt uit een goed hart. En een kind heeft het geeneens door. Gaat het nu echt om het principe? Ik bedoel het totaal niet aanvallend ofzo hoor.... Ieder zijn meug. Ik waardeer alles wat ik krijg. Of het nou een "afdankertje" is of iets nieuws. Het gaat om het gebaar.
tja raar raar? ik zou het dan als ik die zus was zo hebben gedaan: een centje voor bv in de spaarpot of een bon van een wat kleiner bedrag als normaal wat ze voor een speelgoedje uit zou geven. en dan om uit te pakken gewoon een speelgoedje wat van haar kinderen is geweest. denk dat het ook een principe kwestie is een beetje. je kind heeft het echt niet in de gaten. ik heb zelf ook nog een boel barbie''s van mezelf en zeg niet dat ik die ooit niet een keer bij een sint of een verjaardag erbij geef aan mn kind. is niks mis mee en zijn dzelfde barbie''s als nu hoor
Ze krijgen genoeg speelgoed dat van iemand geweest is, en dat vind ik helemaal geen probleem maar ik vind het echt super raar om dat te geven zodat het je geen geld kost.
Ik zou blij zijn met hetgeen wat ik krijg, of het nu nieuw of 2e hands is. Ja als het uit elkaar valt van ellende is het een ander verhaal, maar zolang het bruikbaar is.
wil wel even reageren hoor. Maar ik vind het totaal niet vreemd moet ik zeggen. Wat ik dan wel vreemd vind is dat jij het niet gewoon eerlijk zegt van we hebben liever bonnen. Ik zal het hier ook niet erg vinden als iemand iets geeft wat al gebruikt is. Kids zien het toch niet. Ik heb ook een zusje van 7 jaar. En die geef ik ook vaak wat vanaf marktplaats zelfs. Ze heeft nog nooit gezegd ik wil het niet want het is 2e hands. Sterker nog ze ziet het geen eens. kortom ik vind het niet raar. En juist heel lief dat ze al het speelgoed wilt geven. Wij zeggen altijd, je mag een gegeven paard niet in de bek krijgen. En vooral met de zin in je andere stukje dat je hun kinderen niks meer wilt geven of iets vind ik ook niet kunnen. Want die kinderen kunnen er niks aan doen EN je mag geen kwaad, met kwaad vergelden. Zo ik heb gesproken maar is mijn mening
Ik snap je wel, Het speelgoed heeft je schoonzus wellicht gekregen voor verjaardagen en dan geeft ze dit door op een verjaardag. Eigenlijk een beetje pronken met de veren van een ander. Ik krijg van mijn zus ook genoeg spullen waar haar kids niet meer mee spelen. Allemaal prima speelgoed en Mason krijgt dit tussendoor. Mijn zus heeft het niet arm ,maar ook echt niet super breed ,maar zij zou dit nooit als verjaardagscadeau doen voor haar neefje. Oja ben overigens niet tegen 2e hands speelgoed ,maar vind deze wijze idd een beetje vreemd
Nou even iets heel anders misschien, maar een kind kent de waarde van geld niet. Mijn dochter is vaak nog blijer met de verpakking dan het speelgoed zelf. En het gaat toch om het plezier van je kind? Wat maakt het dan uit wat iets gekost heeft? Zo ga je er bijna een status ding van maken, of aftroeven, hoe je het noemen wilt.
Ik vind het niet raar. Onze zoon heeft ook speelgoed gekregen voor zijn verjaardag/sinterklaas van mijn schoonzussen waar hun kinderen niet meer mee spelen. Het ging dan wel om little people, waar ze op MP nog best wat voor terug hadden kunnen krijgen. Als het heel goedkoop speelgoed is vind het ik wat anders... Maar ik vind wel dat jouw schoonzus jou eerst had moeten vragen of je het erg zou vinden om tweedehands speelgoed te krijgen. Niet iedereen is 'fan' van tweedehands speelgoed. Overigens heb ik er een beetje een hekel aan als mensen mij op leggen wat ik moet kopen voor een verjaardag. Ik snap het idee wel (krijgt het kindje wat hij wil), maar heb er een beetje een aversie tegen gekregen omdat mijn ex-schoonzus dat altijd deed. Een paar weken voor de verjaardag van hun kinderen kreeg iedereen van de familie een telefoontje met de medededeling wat er gekocht moest worden. Het was wel makkelijk, maar ik vond dat niet leuk. Ik zou dat dus ook nooit doen Tot slot, is het niet een beetje jammer als jouw en haar kindjes straks geen cadeautjes meer krijgen omdat de mama's een meningsverschil hebben?
@ patroeschka : denk dat het haar vooral tegen de borst stuit dat ze de kinderen van de zus nieuw speelgoed geeft en haar eigen kind de ' afdankertjes van 3 kinderen ' krijgt ... en nogmaals het is helemaal niet erg dat kinderen speelgoed hergebruiken maar ik vind het niet echt iets om voor een verjaardag te geven .. maar meningen verschillen ..
Of ze het heeft gekregen weet ik niet haar kindereen hebben er veel mee gespeeld en het heeft buiten gestaan in de zon en regen. kijk als het nou nog eruit ziet als nieuw oké maar een paar jaar in weer en wind plastick buiten laten staan wat eigenlijk binne hoort dan ziet het er niet meer mooi ui dan krijgen ze het en dan moet ik zeggen goh dank je wel enzo en ik meot het nog in mijn huis zetten ook. Dat van hun kinderen niks geven bedoelde ik mee te zeggen dat we dan npg wel op verjaardagen bij elkaar komen maar dat we dan geen cadeautjes meer kopen doen we onder de volwassene ook niet.
Ik denk dat ook meespeelt hoe die mensen zijn en zich gedragen tegenover Maart08... Dat was bij ons ook; nooit wat voor een ander overhebben (oma die al jaren oppast en er nooit eens een bedankje/bloemetje vanaf kan, verjaardagen die steevast 'vergeten' worden) 1 en 1 is dan vaak 2 Tenminste dat was bij ons zo..
Ik vind het niet erg om iets te krijgen wat al gebruikt is al is het tweedehands. Mij een zorg, als ik het kan gebruiken of als het een leuk cadeau is.. Zou het zelf alleen niet zo heel snel doen.