Trouwens voor hetzelfde geld krijg je een enorme bak met tweedehands duplo, daar zou ik echt superblij mee zijn. Laat staan mijn dochter.
Dat kan , ik vind het goedkoop om speelgoed dat al 8 jaar op zolder staat en al door 3 kinderen is gebruikt cadeau te geven terwijl haar kids waarschijnlijk wel nieuw kregen , ik zou het erbij geven ( want het kost nu tenslotte niets ) en er een setje nieuwe kleding bij doen ...
Nee ik snap het echt niet, vind het nog steeds ondankbaar. Mijn zoon speelt het liefst met het meest oude, kapotte autootje. Die nieuwe laat hij lekker staan. En als het niets is, dan gooi je het toch weg? Als je zo klaagt, wees dan gewoon eerlijk. Of zet het op zolder. Lekker belangrijk toch? En MOETEN kinderen dan nieuwe dingen krijgen op hun verjaardag? Het maakt mij echt geen hol uit wat hij krijgt, of dit nu nieuw of 2e hands is, als hij het leuk vindt om mee te spelen ben ik blij. En anders zet ik het wel op zolder of donder ik het weg, of nog beter dan breng ik het naar zo'n 2e hands winkel ofzo.
Ik heb zowiezo een hele slechte band met zijn zus. Ze wilt nooit oppassen (andersom wel) Ze komt nooit langs (anderom wel) Ze kwam pas na een week op kraambezoek (ze woon echt 2 straten verderop)
ik vind het ook ondankbaar als het nog goed speelgoed is dan is er toch geen probleem wat maakt het dan uit of het tweedehands of nieuw is?
Dat zou natuurlijk best eens mee kunnen spelen. Dat het irritatie op irritatie is, waardoor je niks meer van haar kan hebben. Ik gis maar even wat he?! Zou het anders zijn, ben je misschien een beetje teleurgesteld maar leg je het makkelijker naast je neer.
goede band of niet waarom zeg je het dan niet eerlijk tegen haar? Ik wil liever bonnen? Ik blijf erbij nieuw of niet ik vind het niet raar. HIer trouwens ook iemand in de familie die altijd alles 2e hands geeft. Zelfs een bosje bloemen dan geplukt uit haar eigen tuin. Ik vind gewoon altijd leuk als we wat krijgen. Wat het ook is, het gaat om het gebaar en idee. Oh en die familielid is overigens niet arm.
Ik vind 2e hands juist goed. Wij hebben voor onze dochters voor de kerst zelf via Marktplaats spullen aangeschaft en dat is echt niet omdat we krap bij kas zitten. Ze zien dat echt niet hoor en spullen zoals Duplo blijven altijd mooi.
Ik heb het eigenlijk niets over gezegt omdat eerst wist ik niet wat ik moest zeggen. Ik ben dus helemaal niet zo. En nou ik dit allemaal lees wil ik haar niet teleurstellen want zoals ik van veel hier hoor is hest wel normaal om tweedehands spullentjes weg te geven. Ik zou het zelf alleen nooit doen maar oké.
Wat ik nog even erbij wou zeggen is toen haar zoontje jarig was zei ze we vieren het dan en dan en hij wil graag lego hebben
Vind 2ehands spullen geven opzich niet vreemd. Maar de manier waarop wel. Mijn pa heeft mijn zoontje voor zijn eerste verjaardag de complete boerderij en uitbreidingsset van little people gegeven. Van Marktplaats. GEWELDIG kado! Helemaal heel, mooi en netjes schoongemaakt en mijn zoontje was er dol op! Maakte helemaal niks uit dat het 2ehands is! Maar..iemand opbellen met de mededeling je 2ehands zooi van zolder door te geven aan een ander kindje onder de mom van een verjaardagskado..mmm...ik weet het niet. maak het mooi, maak het schoon, pak het leuk in en geef het zonder verdere mededeling. Het lijtk nu wel of je schoonzus jouw reacties probeerd te peilen, een reactie probeerd uit te lokken zeg maar. Verder als het echt verkleurd en afgebruikt is, vind ik het ook vreemd om als kado te geven, en heeft dat speelgoed wel de interesse van jouw kindjes. Ik vind dat een verjaardagskado wel de interesse van een kindje hoort te hebben. Met andere woorden, niks mis met 2ehands kadotjes, mits het heel/schoon is, het kindje voor wie het is er interesse in heeft en het uit een goed hart komt! kus miek
En dus? Jij hebt toch bonnen gevraagd? Ze heeft niet gezegd je MOET (nieuwe) lego kopen.... En in je eerste post zeg je dat het op zolder heeft gestaan en dat ze het schoon gaan maken. Nu heeft het in weer en wind buiten gestaan? Beetje vreemd. Maargoed, ik vind het ook niet raar. Ik zou blij zijn dat ze überhaupt de moeite doen. En over het dan maar geen cadeautjes meer kopen voor elkaars kinderen vind ik ook een beetje simpel eigenlijk, de kindjes kunner er namelijk niets aan doen toch?
Ik vind het wel een goed idee om dat speelgoed voor een verjaardag te geven. Dan krijgen ze speelgoed met een reden. Dat vindt ik beter dan gewoon zomaar een hele bak met speelgoed geven... Voor de kids maakt het niet uit of het nieuw of 2e hands is. Die krijgen gewoon een kado. En tja....een kado krijg je als je jarig bent
Ikzelf heb er totaal geen moeite mee om 2e hands spullen te krijgen voor mijn dochter haar verjaardag. Meestal vind ze dat juist het leukste speelgoed. Maar oke, dat is mijn mening en jij denk daar blijkbaar anders over en dat mag natuurlijk. Wel is het misschien verstandig om na te denken of je het waard vind om je hier druk over te maken en er eventueel een ruzie voor over hebt. Want als je het echt zo erg vind, dan kan dat tussen jullie blijven staan en dat zou jullie relatie nog meer verstoren. Ik zou nooit, maar dan ook echt nooit ruzie willen krijgen met familie om iets doms als een kadootje. Maar aangezien er bij jullie blijkbaar meer speelt kan het soms beter zijn om het wel uit te spreken wat je dwars zit. Hopelijk komen jullie er samen uit. Hoop alleen wel dat jullie de kinderen niet de dupe laten worden. Ik vind dat ieder kind op zijn/haar verjaardag kadootjes hoort te krijgen, dus dat zou ik zeker niet af gaan schaffen. (ongeacht of het 2e hands is of niet, duur of goedkoop enz.....) Kinderen interpreteren dat namelijk op zichzelf, dus zullen denken dat ze misschien niet lief genoeg zijn geweest en dat wil je toch zeker niet???
tjah ik weet niet, onze dochter krijgt van mijn zus (haar kinderen zijn er nu te groot voor) een vtech smile voor der verjaardag, en ook van vtech zon spelcomputer net als een gameboy(weet niet hoe zon ding heet) maar ze krijgt het omdat ik heb gezegd dat ze dat moest geven, wil mijn dochter een beetje leren dat ze niet zomaar alles krijgt(snappen jullie het nog???) mijn zus zal er vast wel iets bij kopen, maar ik ben al blij met die 2 dingen ookal zijn ze al gebruikt, scheeld mij een hoop geld
Ne ze vinden dat helemaal niet leuk het is een keukentje en ze heeft er 1 gehad die heb ik weggedaan omdat ze het niks vond nou krijg ik er weer 1!!! Was het nou duplo GRAAG heb ook via mp duplo gekocht en voor kerst voor de jongste little people. Maar een keuken vind ze niet leuk. Maar ik zeg er gewoon niks over ik zal de vrede bewaren.
vind het ook niet raar hoor , als de spullen goed zijn wat is er mis mee? jou kind zal het verschil niet eens zien ,en het gaat om haar/hem toch? en dat iemand breed heeft heeft niks te maken met hoe je over bepaalde dingen denkt , ik ben ook niet arm maar vind helemaal geen rare idee , mij dochter heeft bijvoorbeeld hele leuke dora huisje ,in winkel kost het nog steeds 29,95 , ik denk dat een kind blijer is met iets wat leuk vindt dan iets nieuws ze weinig aan heeft , maar goed mensen denken er anders over ,hoeft niks te maken met dat ze rijk ,of goed hebben mij vriendin nam ook een boek die van haar dochter was ,voor verjaardag van mij zoontje , ze heeft nog wel een autotje gekocht ,maar zoonlief is gek op de boek meer dan de auto
Ze heeft het toen haar kinderen ermee speelden buiten laten staan toen ze het niet meer gebruikten is hij naar boven gegaan. Sorry ik weet niet wat hier vreemd aan is.
Ik ben al blij dat er zoiets als tweedehands bestaat! Je kan nu wel zeggen dat jij vind dat jouw schoonzus iets nieuws moet kopen omdat ze geld zat hebben (daar komt het op neer even heel kort door de bocht) maar jij bent helemaal geen baas over hun portemonnee. En daarbij gaat het er niet om wat JIJ wil, maar de verjaardag draait die dag om je zoontje (had je geloof ik...) Een kind ziet het verschil echt niet. Speelgoed is speelgoed, en een cadeau is een cadeau. Iedereen hanteerd andere waarden en normen, en hebben een eigen levenstijl. Leg je daar bij neer. Scheelt een hoop frustratie