Er zijn hier vast wel mensjes die ons op weg kunnen en willen helpen! 24 december t/m 15 januari hebben wij 3 weken vakantie. Nu lijkt het ons erg leuk om met ons drietjes op vakantie te gaan naar de zon. Manlief en dochter van 2jaar hebben nog nooit gevlogen, ik overigens ook nog maar 1x (toentertijd toen ik nog bij m'n ouders woonde). Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer... Waar gaan we heen? Sowieso naar de zon. Strand-mensen zijn we niet, maar voor eens een dagje bv. wel erg leuk voor dochter. Zwemmen daarentegen vinden we geweldig! We zien ook graag de omgeving en dan vooral natuur enz. Er moet genoeg te doen/te zien zijn (in de omgeving mag ook), ook om dochter bezig te houden. Budget? Ik heb werkelijkwaar geen idee.. Uiteraard zo goedkoop mogelijk, haha! Het moet wel "binnen de perken" blijven. All-in of een andere optie; geen idee wat het goedkoopste/makkelijkste is. Hoelang? We willen sowieso de kerstdagen & oud/nieuw thuis vieren. Heb ook geen idee hoelang je "nodig hebt" voor een "verre" vakantie? Een week? Of toch wel 10/12 dagen? Ik ben benieuwd of jullie suggesties en tips hebben. Via waar boek ik, wat is betroubaar en wat niet, welke vliegmaatschappij; noem maar op. Ik weet gewoon niet waar ik beginnen moet, zo voor de aller eerste keer Ik zie vooral heel veel beren op de weg momenteel, vervoer naast het vliegtuig bv.
Zonvakantie januari 2017 | WaarSchijntdeZonWel.nl Zie hier! Een link met vakantiebestemmingen en de gemiddelde temperatuur en zonuren per dag in januari. Denk dat je als je het binnen Europa zoekt nog veel kans hebt op bewolking/regen en een maximum temperatuur van 20-23 graden. Als je ook buiten Europa zoekt dan is Curacao/Aruba/Bonaire misschien nog wat. Maar dat zou ik persoonlijk wel doen voor meer dan een week hoor want daar ben je wel veel reistijd een kwijt. Misschien Marokko/Egypte oid, maar ik weet niet wat daar het reisadvies nu is. Tot zo ver mijn tips. Succes met je zoektocht
Tja, zelfs de Canarische eilanden zijn niet weer-zeker in januari... kaapverdische eilanden misschien? Het zijn niet de beste weken voor mooi weer en niet te lang vliegen. Wil je echt wat doen en mooi weer, dan zou ik denken aan Florida. En ik denk als jij 1 januari kan vertekken tot 15 jan dat het ook prima betaalbaar is.
Ik dacht ook aan Florida, leuk om in 12 dagen rond te rijden genoeg te zien, prachtige stranden en geen hele lange vlucht. Of de Nederlandse Antillen, al is dat meer een strand vakantie. Mocht je meer willen weten over een van deze bestemmingen, dan hoor ik het wel!
Dankjullie, dan heb ik qua bestemming ongeveer al 'n idee waar ik naar kan gaan kijken. En de volgende stap?Op google intikken en zien waar je het goedkoopste boekt? Of ga je naar een teisbureau? Hoe pak ik dit verder aan?
En heel belangrijk, voor je boekt ALTIJD even Zoover.nl checken. Of Expedia. Een mooie prijs is leuk, maar je moet wel weten wat je krijgt voor je geld, ondanks de mooie verhalen in de reisgids/op de site van de touroperator. Als je niet te ver wil vliegen, kan je denken aan Dubai/Kaapverdische eilanden/Gambia Florida heeft ook redelijke temperaturen in januari
Als je zwanger wil worden zou ik wel rekening houden met de zika gebieden, grofweg Centraal-Amerika, het Caribisch gebied, Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië. En dan vallen er al veel winterzon bestemmingen af.
Dat is wel een goed punt. Bali zou ook kunnen, al zou ik dan wel minimaal 12 dagen gaan ivm de reisdagen en jetlag. Je kunt zelf tickets boeken via bijvoorbeeld cheaptickets, maar aangezien jullie nog niet veel gereisd hebben naar verre landen, kan ik mij voorstellen dat een kant en klare reis prettig is. Wij hebben onze eerste reis via foxreizen geboekt op www.fox.nl. dit is ons erg goed bevallen. Kan je sowieso goede ideeën voor bestemmingen op doen. Alternatief als de reis redelijk duur is, is bijvoorbeeld op fox een kant en klare reis zoeken en vervolgens de tickets en hetzelfde hotel zelf zoeken. Naast expedia is Booking.com ook een goede site om hotels te zoeken, voor Bali heb ik nog wel tips. Zuid Afrika is ook een idee, daar is het zomer, en geen tijdsverschil... er zijn stranden, natuur en genoeg te zien. Dan zou ik een retourtje Kaapstad adviseren en daar vandaan leuke uitstapjes maken.
Ik zag deze vakantie voorbij komen, misschien is dit iets! https://m.corendon.nl/indonesie/bali/seminyak/four-points-by-sheraton-bali-seminyak?utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_term=fixed&utm_campaign=176930&tabSelection=price-calculation-tab#6239.IDVES.AMSDPS.020117.10.DZ-F.AMSDPS1M.DPSAMS4M
Indonesië is echt te ver weg voor 12 dagen wij zijn er nu een je heb echt 2 dagen nodig om bij te komen van de reis en te wennen aan klimaat en er is zo ontzettend veel te doen dat red je niet in 12 dagen. Wij boeken altijd via reisbureau enige wat duurder is zijn de bemiddeling kosten van 35.00 en dat krijg je hoop gemak voor terug Mijn advies ga na reisbureau uit je wensen en hun kijken na de mogelijkheden
Wauw dubbelgeluk, wat een hoop adviezen waar ik écht iets mee kan!! Toch maar eens er echt goed voor gaan zitten. Super fijn zeg, hartstikke bedankt!! En semfrummel, ik dacht dat een reisbureau veel duurder was, maar voor dat geld kun je zelf idd niet gaan sukkelen. Hoe zit het eigenlijk met inentingen & ander geld dan de Euro? Hoe gaat dat in zijn werk? Weet wel dat ik buiten Europa een paspoort nodig heb & aangezien wij alle 3 een ID hebben, is dat ook nog 'n kosten-dingetje.
Wat betreft de reisduur is 12 dagen voor een verre bestemming niet lang nee, maar als je niet de noodzaak hebt om het hele land door te reizen, maar het leuk vindt om een paar toeristische plekjes te bezoeken en verder vooral wilt zwemmen en relaxen, dan is het wat mij betreft een optie. Wij zijn ruim 2 weken op Bali geweest en hebben heel veel gezien (inclusief lombok en gili eiland) en dat ging prima, al was dat zonder kind. Het is maar net hoe je het zelf wilt invullen. Als je de jaarwisseling ook in het buitenland wilt doorbrengen zijn er wel meer mogelijkheden. (Ik vind het altijd weer tegenvallen, dus ik zou dat zo doen, maar dat is persoonlijk) Een bezoekje aan het reisbureau is een goed idee, al is het alleen al om advies te vragen welke bestemming geschikt is, dan kan je altijd nog zelf zoeken als je het voorstel te duur vindt. Zij kunnen je vast ook adviseren over de inentingen. Ticketspy heeft veel leuke aanbiedingen, als je die liked op Facebook kan je ook veel inspiratie op doen.
Zika blijft 2 tot 3 maanden actief in sperma, en dus ook nog maanden na je reis van je man aan jou overdraagbaar als hij besmet zou zijn. Als je dus naar zika gebied gaat en je hebt een kinderwens moet je na terugkomst eerst enkele maanden een condoom gebruiken en je kinderwens uitstellen.
Reizen met kleine kinderen is heerlijk, en ik ben dan ook voorstander van lekker ver weg, actief, rondreizen, buiten de begaande paden etc, ook met een baby. Maar gezien de beren die je nu al ziet op de weg (vervoer, paspoort, vaccinaties, pinnen) en dat je voor het eerst gaat vliegen, zou ik niet teveel op je hals halen. Je moet er geen mega stress door krijgen. Ik twijfel dan ook of reizen door Zuid-Afrika (prachtig!) of Bali wel bij jullie past op dit moment. Heb je geen mogelijkheid om in de zomermaanden binnen Europa te gaan? Dan kun je eerst ervaren of 'makkelijk' vliegen naar bijv Mallorca of Griekenland iets voor jullie is. Ik raad je aan om duidelijk je het reisbureau aan te geven dat je nog geen reis- en vliegervaring hebt, en voor een pakketreis te kiezen. Losse tickets, accommodaties, transport etc boeken kun je dan altijd over een paar jaar nog doen.
Wij runnen een eigen bedrijf, een rijschool om precies te zijn. Vakantie in het seizoen is echt onmogelijk voor ons gezien de drukte dan in het bedrijf. We moeten het echt van januari hebben, helaas. We willen idd even bekijken wanneer we eens langs het reisbureau kunnen gaan, al is het alleen maar voor tips en informatie idd. De bedoeling is idd relaxen, genieten en zwemmen. Tuurlijk willen we wel eens wat zien of wat doen, maar geen noodzaken idd. Als we maar tot rust kunnen komen & onze kleine meid zich ook kan vermaken. Ik heb zelf wel al 1x gevlogen, maar dat was naar Turkije toen ik nog bij m'n ouders woonde. Een leerling van ons had het nog over Dubai, daar gaan hun eind november naar toe. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Het plan is om zaterdag vrijblijvend langs een reisbureau te gaan! Alleen nog even bekijken welke; VakantieXperts Tui of Arke Wat zou jullie keus zijn?
Misschien iets totaal anders dan waar je in eerste instantie aan zou denken. Wij hebben ooit in februari een rondreis gemaakt in de VS, van 10 dagen, dat was een rondreis startend en eindigend in Las vegas, en dan langs allemaal national parken, Bryce canyon, canyonlands, Grand canyon echt super mooi. Geen "zon" bestemming, er lag namelijk ook her en der sneeuw, maar echt prachtig, en zeker goed te doen met kinderen. Wij hebben toen bij vakantiexperts geboekt. (die hebben allerlei reizen, standard reizen of op maat gemaakte reizen, ook van bijv. de jong intra etc. in hun bestand) Overigens zou ik met een 2 jarige geen 10/12 uur in een vliegtuig kunnen zitten, dus zou ik zelf naar canarische eilanden ofzo gaan. prachtige natuur, met de vulkanische gesteentes enzo. dorpjes bezoeken of te wandelen is goed te doen, een auto huren en je kunt rondreizen. Geen paspoort nodig. Een ander leuke bestemming is andalusie, kun je ook prachtige dingen bezoeken zoals Alhambra, sierra Nevada.