Hallo, vandaag met mijn zoontje van bijna 7 maanden bij cb geweest. Ook over zijn voeding gehad. Ze adviseren me om de ochtendfles de vervangen door pap uit een bordje. Nu heeft mijn zoontje hele gevoelige darmen en daarmee al een hoop ellende gehad. Ik geef hem nu omneo opvolgmelk. Hij krijgt wat groente en fruit en t gaat nu redelijk met zijn darmen. In zijn laatste fles doe ik wat rijstebloem. Nu ging ik vanmiddag opzoek naar pap vanaf zes maanden. Maar wat ik ook zie, het is allemaal waar al opvolgmelk in zit. Je hoeft dan alleen water toe te voegen. Nu vraag ik me af of dat wel slim is omdat dat natuurlijk geen omneo opvolgmelk is. Wat denken jullie ervan? Of is er wel een alternatief behalve rijstebloem?
je hebt van bambix bij de plusmarkt ontbijtpapje, dit maak je met je eigen opvolgmelk en gooit daar dan die scheppen bij in. je hebt het in * rijstebloem vanaf 4 maand * fijne granen vanaf 6 maanden * volkoren vanaf 8 maanden * en nog iets vanaf 12 maanden
ja, hier ook bambix fijne granen met zijn eigen opvolmelk (hypo allergeen vanwege gevoelig darmen) Ging hier eigenlijk gelijk heel goed, terwijl hij wel heel veel last had van de rijstebloem.... Hoop dat het bij jou ook goed gaat! succes
Juffie roos, thanx! Dat zeiden ze op cb ook, dat hij van rijstebloem juist meer last zou kunnen hebben dus wie weet wordt t nog beter als ie dat niet meer krijgt!
die fijne granen van bambix is hier een succes hoor, niks gemerkt...juist wel goed voor de darmen btj te wennen ana die gluten, maar gewoon rustig aan...je kan ook een klein bordje geven en de rest alleen opvolgmelk bijv...dat het niet gelijk een hele fles van 200ml is ofzo.. fijne granen met Banaan is erg lekker...laatste tijd alleen nergens meer te krijgen... ik vroeg me dat laatst ook af, die met Alleen water toevoegen, dan heb je dus de opvolgmelk van dat merk, in dit geval nutrilon...aldners krijgt je kindje 2 soorten per dag, dat lijtk me nie zo goed
Bambix fijne granen maak je idd met je eigen opvolgmelk aan. Hier ook omneo. Wij hebben het al met 6 mnd geprobeerd, maar dit was geen succes. Krijsen van de pijn in haar buik. Met 6 maanden en 3 weken nog eens geprobeerd en toen had ze nergens last van. Maar wij geven het uit een fles (ze weigert het uit een bord te eten..) en doen dan 3 scheppen in de fles. Dat is dus de helft van het aantal scheppen dat in een bord gaan. Wellicht ook minder belastend voor de darmen.
@fafje, ja gek eigenlijk. Je hebt toch ook al die kant en klare pyjama papjes. Das dan ook andere opvolgmelk. Denk ook niet dat je 2 verschillende moet gebruiken. Hij is gek op banaan. Dat wordt goed zoeken dan @snowtje, oh 6 maanden was bij jou dus te vroeg. Ik ga t dan ook maar eerst met een klein beetje proberen. Thanx!
nee idd, ik gebruik friso opvolgmelk...en daar heb je ook kant en klare papjes van....ook die fijnegranen Banaan maar ook een goede nacht eventueel! Dus ik hou het lekker bij 1 merk!
Je HOEFT het niet te houden bij 1 merk hoor. Omneo en comfort voedingen vallen beter omdat ze dikker gemaakt zijn. Pap is dat vanzelf ook natuurlijk. Maar je hebt inderdaad van Bambix verschillende soorten pap, daarnaast ook van Nestle geloof ik. Bij ons bij de Jumbo hebben ze ook een andere merk (gele doos) met 12 verschillende granen, biologische pap. Deze is pas vanaf 8 maanden, maar echt heerlijk! En zonder suiker.
Lastige van een klein beetje is dat je het dus niet gemakkelijk uit een bord kan geven. op een lepel is het veel te vloeibaar. Dan kun je het waarschijnlijk beter uit de fles geven. De bambix fijne granen mag je trouwens ook 's avonds gebruiken, mocht je dat willen. er staat weliswaar ontbijt op, maar ik heb het nagevraagd bij de voedingsdeskundige en je mag het ook 's avonds geven. Wij doen het alleen 's ochtends. @ Adi: je hoeft het idd niet bij 1 merkt te houden. Maar ik merk zelf, dat als je een kindje hebt met een gevoelig buikje, je niet snel wisselt van merk als er iets wel goed valt. Zo hou ik het dus ook gewoon alleen bij de bambix fijne granen en zal niet zo snel wisselen of overstappen naar nestle of iets dergelijks, aangezien het nu gelukkig goed gaat. Daarnaast neem ik aan dat de pap van het ene merk niet per se beter is dan het andere merk. Of heb ik dit fout bedacht??
@fijne granen, ik had begrepen dat dat savonds juist niet zo'n goed idee is, aangezien de darmen dan snachts zo hard moeten werken door de granen, maargoed dat merk je vanzelf wel..en anders kan je altijd heel wienig doen weet iemand hier of je Biobim ook met flesvoeding van mengen!?
Ik heb biobim met flesvoeding gemengd. Als ik eerlijk ben, ben ik daar niet zo weg van (smaakt een beetje slap). Ja, het is biologisch (als je dat perse wilt, is het een super optie) en het mengt goed met moedermelk. Maar als je toch kv geeft en het niet perse biologisch wilt, zou ik voor bambix oid kiezen, die is een stuk lekkerder en heeft een betere 'bite'. Fijne granen 's avonds: hier gingen ze altijd goed poepen van die granen in de ochtend (in de tijd dat ze wel pap wilden 's ochtends). Daarom alleen zou ik die nooit 's avonds geven
Het is met name wat jij zelf 'beter' vindt. Er zijn merken met biologische granen, merken die ook suiker en van alles toevoegen aan pap, en merken die het puur bij de granen zelf houden. Ik zou wel willen adviseren om bij elke merk goed naar de ingrediënten lijst te kijken en niet naar de leuke praatjes op de voorkant. Als je de ingrediënten bekijkt, kies je eigenlijk het beste datgene wat het beste bij je (en je kind) past.
Ja omdat ik die fijne granen banaan zo lekekr vindt voor em....en zag dat Biobim dat ook had, en ik zie die bambx banaan dus nergens meer staan, dahct ik mss is dat een optie.. maarja als hij gewoon brood goed gaat eten, wil ik pap op den duur eruit gooien...en dan brood met een fles gewoon.. Dus als het een mindere "bite" heeft ga ik er niet voor, voor mij hoeft het niet bioblogisch per se, thanks
omdat ze hier nog geen brood wil. nou ja, we zijn er mee bezig. maar er gaat niet genoeg in om echt een ontbijt te zijn.. pap wel.
ik kon de banaan ook niet meer vinden! ben daar dus niet de enige in. gek hoor? ach, nu nog voldoende voorraad fijne granen en appel/peer (melkpap is dat)
Als ik jullie was zou ik even kijken op de site van Bambix. Als die daar niet meer bij staat, is ie uit het assortiment gehaald. Is wel vaker gebeurd bij dit soort smaakjes, volgens mij loopt het niet hard genoeg of zo.