Hoi hoi, Heb ik weer hoor, volgens mij een vaginale schimmelinfectie. Ben er sowieso al wel gevoelig voor, heb er namelijk regelmatig een, tenminste voor mijn zwangerschap. En nu lijkt het of ik er ook weer eentje heb. zo'n jeukend gevoel. Vooral na het plassen. Dus nog een twijfel of het wel of geen schimmelinfectie is. Straks even de HA bellen, maar de dames hebben nu anderhalf uur pauze ofzo. Dus moet nog even wachten. Hier dames met een ervaring van een vaginale schimmelinfectie tijdens de zwangerschap? Krijg je gewoon een zalfje ervoor?
ik heb er nu ook een en ik kan vanmiddag een zalfje ophalen je krijgt er een voorgeschreven die je gewoon met zwangerschap mag hebben en verder werkt het hetzelfde als wanneer je niet zwanger bent.
Toen ik zwanger was had ik inderdaad ook continue schimmelinfecties, werd er echt niet goed van! Ik kreeg inderdaad gewoon een zalfje ervoor en heb ook wel eens van die vaginale capsules gehad.
Oke gelukkig kan het wel gewoon snel verholpen worden dus! Het is inderdaad erg vervelend! En dan twijfel ik ook nog of het er echt eentje is, maar het is jeukerig en branderig, dus zal wel. Snel bellen straks en hopelijk weer snel er vanaf!
Heb er ook last van gehad, en nog een beetje. Had een blaasontsteking en kreeg van de anitbiotica ontzettende jeuk en pijn daar onder. En ook veel afscheiding! Heb er van die eitjes voor gekregen die je vaginaal moet inbrengen. Jeuk was wel weg alleen voelt het nu alsof mijn huid is weggebrand.. Vooral tijdens het afvegen ga ik door de grond van de pijn maar kort daarna is dit afgelopen. Ik smeer nu af en toe wondgel erop en heb wel het idee dat het iets beter gaat. Wat voor zalf hebben jullie gekregen?
ik heb capsules gehad en ook een zalfje voor die jeuk , alleen door het zalfje ging het zo lekker over elkaar wrijven dus ben daarmee gestopt goed afspoelen 2 keer per dag met lauw water en met 3 dagen voelde alles weer redelijk normaal!
de assistente zei dat ik een zalfje zou krijgen maar de dokter heeft uiteindelijk toch die gyno daktarin eitjes voorgeschreven, dus die moet ik de komende 3 nachten gebruiken.
Heb zelf al twee keer de eitjes kuur gebruikt. De eerste keer was het de eerste nacht niet lekker ( ik gebruik ze s nachts dan loopt het er iets minder uit) maar daarna geen last meer gehad en wel snel verlichting. Hou het in de gaten voor je gaat bevallen, als je dan een infectie hebt kan je kleintje er spruw van krijgen.
ja hier ook al 2x last van gehad, met 2 weken tussenpauze Ik kreeg gyno daktarin creme. Tegenwoordig eet ik van die yogurt met melkzuurbacterien, dat helpt ook denk ik, want t is niet meer teruggekomen
1e Zwschap heb ik heel veel schimmelinfecties gehad. Ik kreeg steeds gewoon die tabletjes om 's avonds in te brengen. Mocht dan niet met de aplicator inbrengen maar met de hand. En daarbij kreeg ik er ook een zalf bij als de jeuk ook op de labia zat. De zalf kan je gerust een paar dagen langer doorsmeren om zeker te weten dat alles weg is.
Tijdens je zwangerschap ben je er gevoeliger voor helaas. Ik ben ook al een keer de pineut geweest. Drie nachtjes vaginale capsules en ik was er weer vanaf. Kijk even naar je ondergoed, haal katoenen ipv dat synthetische spul. Ik ben zelf ook probiotica gaan gebruiken, in tabletvorm, dus niet van die yoghurtjes.
Ik heb het gevoel dat ik ook een infectie krijg... Maar kan ik dan gewoon de assistent bellen, en kan ik dan een recept halen bij de apotheek? Of moet ik er echt voor naar de HA? Ben net bij een nieuwe arts, en vind het nogal genant om dan meteen hiermee naar hem toe te moeten...
hmmm ik heb het nu ook maar heb er veel over gelezen en het kan gewoon zelf weer weg gaan. het is niet nodig om medicatie te nemen behalve voordat je baby geboren word (rond de 32 weken) maaruhm normaal gesproken gaat het gewoon over. tja gewoon goed met water wassen en geen zeep gebruiken en elke dag schoon ondergoed...
ik heb het nu ook (ben niet zwanger ) tenminste dat denk ik want het jeukt en brandt enorm maar ik heb eigelijk geen afscheiding. Ik heb het echt zo vaak... dan weer een jaar niet maar ook zo 10 keer achter elkaar. Ik ben overgevoelig voor die capsules dus ik krijg een pil die ik oraal moet innemen... ik haat dit echt... en er niks aan doen... sjonge kan je dat? Ik word er stapelgek van...
mja daarom doe ik er denk ik ook niks aan omdat ik er bijna geen last van heb. het enige wat ik merk nu is dat de afscheiding wat brokkelig is. thats it..
Hi Flower, In het verleden heb ik ook regelmatig last gehad van vaginale schimmel infecties. Sinds 10 maanden gebruik ik orthiflor fem (van ortica), dat is een probiotica en mijn klachten zijn niet meer terug gekomen. Mij heeft het dus enorm geholpen... Bij de dokter krijg je inderdaad een tablet of een capsule die je moet inbrengen, maar op een gegeven moment was het gewoon iedere maand raak. Succes! Liefs
Ja hier ook enorme last gehad. Heel veel viezige afscheiding en gruwelijk jeuk..... Twijfelde heel lang en er dus ook een poos mee doorgelopen omdat het soms weer minder was.. Uiteindelijk gebeld en ook van die tabletjes gehad die vaginaal ingebracht moesten worden, 3 dagen en het was een wereld van verschil, hoeveelheid afscheiding verminderde drastisch en geen jeuk. Zo fijn! Als je een hardnekkige schimmel hebt dan gaat die echt niet zomaar weer weg.. Gewoon bellen en klachten uitleggen, ik hoefde niet langs ha maarkreeg meteen recept
Ging bij jullie dit gelijk via de VK? Heb eigenlijk niet zo'n zin om in mn doos bij de huisarts te zitten
Dat heb ik dus ook niet, vooral omdat ik net een andere heb! Dus als ik alleen maar hoef te bellen, is het al een stukje makkelijker..
Ik hoefde dus niet langs tekomen....heb gebeld en mn vermoedens uitgelegd ,moest klachten beschrijven en kreeg zo recept.