Hier ook. Maar dan meestal wel met bijv wat muesli of fruit er door heen. Laatst had ik nog een restje volle yoghurt (ivm een recept) in huis, ik dacht geef ik ze daar wat van. Nee, dat was maar niets. De yoghurt smaakte niet lekker.. Dus het is allemaal gewenning. Nu maakt het met yoghurt niet zo uit, maar om een baby van 8 maanden al vla te geven....mmmhh nee. Die wil straks geen yoghurt meer..
Naar mijn idee moet je het gewoon zelf weten. Kijk als ze nou een pak vla per dag opvreten is het een ander verhaal. Verder zou ik me niet zo druk maken. Niet alles hoeft het gezondste van het gezondste te zijn.
In magere yoghurt zit verrekte weinig hoor... Wel lezen @Kim... ach waarom niet kiezen voor een gezonder alternatief. Zou veel volwassenen ook niet misstaan...
Wat is er mis met vla? Iets uitsluiten omdat iets anders gezonder is vind ik net zo'n onzin. Mag een kind niets wat iets minder gezond is? Ten tweede geeft ts aan dat haar kind de yoghurt niet wilt en de vla zo lekker vindt. Het gaat er uiteindelijk om dat het in verhouding is. Ik vind persoonlijk sommige mensen doorslaan, dat is wat ik hier in mijn omgeving zie. Er is niets mis met een beetje vla als toetje, zolang je het pak maar niet in 1x opvreet. Ik neem zelf ook nooit yoghurt als toetje. Yoghurt gaat er hier weleens in bij het ontbijt met noten en fruit, soms ook wel tussendoor. Maar nee hier is dat geen toetje. Soms als vlaflip. Of met bruine suiker. Mjah of dat t dan weer veel gezonder maakt als vla? Ik denk het niet.
In magere yoghurt zitten heel veel bacterien die goed zijn voor je tandvlees en je darmflora. Wel lezen.. Maar als je het aantal kc, vetten en eiwitten bedoeld, ja dan zit er 'verrekte' weinig in..
Hier iedere avond een bakje griekse yoghurt met een scheutje vanille vla en wat roosvicee.Ze vind het heerlijk. Wij eten het allemaal.Man en zoon dan volle yoghurt ipv griekse,Hoort er bij en we zijn ermee opgegroeid.Mijn oudste van 10 jaar eet het ook maar de middelste drinkt tegenwoordig een beker melk na het avond eten,ook goed. Al dat gezever ook wel/niet gezond.wat iemand hierboven al zei als je nu iedere dag een pak gele vla leegvreet wordt het een ander verhaal haha
En voor die darmflora nemen wij hier trouwens een tabletje. Daar zitten al die bacteriën in. Ik neem zelf chlorella. Zoonlief iets anders, weet de naam even niet meer. Zoek ik zo op als ik thuis ben. Als je de yoghurt dus alleen extra wilt geven vanwege de bacteriën kun je dat dus ook opvangen met iets anders. Tabletjes zijn te koop bij natuurwinkels. (Is ook een volledig natuurproduct)
Persoonlijk vind ik vla idd slechter dan yoghurt, zeker als de verpakkingen vergelijk. Vla bevat meer suikers en veel vlasoorten uit onze supermarkt zitten vol kleurstoffen of andere e-nummers. Van mij hoeft het niet zo, dochterlief is blij met een bakje yoghurt en anders krijgt ze een beetje gepureerd fruit als toetje. Wil ze dat ook niet? Dan maar geen toetje, overleeft ze ook wel...
Mijn kind krijgt fruit als toetje ipv vla. Vindt ze heerlijk! Zuivel als toetje is echt Nederlands.... we wonen in Duitsland en daar is het helemaal niet zo. Maar in de toekomst zal er gewoon gewisseld gaan worden tussen verschillende toetjes. Eten moet ook lekker zijn!
Wij eten eigenlijk nooit een toetje, yoghurt eten we wel een 's ochtends of 's middags met fruit en noten bijvoorbeeld, dochter eet het inmiddels ook graag, zeker met fruit.
Waarom zou je een toetje eten? Zuivel remt de opname van voedingsstoffen, dus het is nogal onlogisch om na een warme maaltijd zuivel te eten, of dat nou yoghurt of vla is. Vitamine C helpt juist bij de opname van voedingsstoffen, dus je kunt beter na het eten een mandarijntje of sinaasappel eten. En gut ja, natuurlijk is vla minder 'gezond' dan yoghurt. Leg nou gewoon de ingredientenlijst naast elkaar... Vla: melk, Vloeibare melkbestanddelen, gemodificeerd en natief maïszetmeel, suiker, fructose, maïszetmeel, verdikkingsmiddel: carrageen, zout, aroma, kleurstof: annatto, kleurstof: curcumine Campina vanille vla - Vla - Melk en melkproducten - Voedingsmiddelen - Productmagazine - Instituut Yoghurt: yoghurt Campina yoghurt - Yoghurt - Melk en melkproducten - Voedingsmiddelen - Productmagazine - Instituut
Wij eten zelf ook vla als toetje dus ja waarom mijn dochter ook niet.. ze vind het ook erg lekker en wij ook dus waarom haar dat ontnemen! snoep etc krijgt ze nog niet en dat ontkom je later ook niet hoor!
Ik zou er geen gewoonte van maken. Is het niet om de calorieën dan toch wel om de gewenning aan zoet. Mijn dochter krijgt het nooit, maar die is dol op gewone volle yoghurt. Overigens ook niet altijd na het eten, meer als tussendoortje. Dan sleept ze me mee naar de koelkast voor 'gogurt' Wij eten ook nooit een toetje, het is ook net wat je gewoontes zijn als familie.
Ik had geen idee. Wij eten bijna nooit toetjes, maar zal er nu toch wel twee keer over nadenken voordat we het weer doen. Maar hoe zit dat dan met melk? Want bij ons is het van oudsher een gewoonte om bijvoorbeeld melk bij de lunch te eten. En bij een gebakken ei bijvoorbeeld, daar hoort naar mijn idee echt melk bij. Melk is ook zuivel, maar toch is het een gewoonte die volgens mij vele Nederlands met mij uitvoeren.
Over dit soort dingen doe ik nooit krampachtig. Ze mogen van mij vla of zo'n goedkoop eigen merk Danoontje. Wij gebruiken het een beetje om te chanteren ook om dingen te eten die ze niet lekker vinden (groenten) minstens half bord opeten = toetje. Ze krijgen ook echt geen bakken vol hoor, schaaltje met een bodem erin. Hun zien echt geen verschil tussen een bak vol of een halfje. PS onze kinderen zijn geen gram te zwaar, mijn oudste zoon is eerder nog mager
Het valt erg mee hoor en zeker als je een klein bakje na het eten neemt.. het verlies aan voedingsstoffen is echt beperkt. Bij de lunch kan je zeker gewoon melk blijven drinken. Ik zou het niet doen bij de avondmaaltijd. En waarom je kind vla onthouden? Je kunt het ook omdraaien.. waarom zelf niet iets gezonders eten? Er is zoveel lekkers waar veel minder dan 10 suikerklontjes inzitten