Wie o wie heeft er nog leuke ideeën? We hebben al verschillende kleinere cadeautjes voor ons zoontje, maar weten nog niet wat we doen qua groter cadeau. Hij is ruim 2.5, maar ik ben op zoek naar iets vanaf 3 jaar ongeveer zodat hij er niet gelijk op uit gekeken is. Hij heeft al tig auto's, vrachtwagens, motors etc dus we willen nu iets heel anders. Bij voorkeur iets educatiefs of iets waar hij langer iets aan heeft. Budget 60/70 euro. (Fiets willen weer voor zn 3e verjaardag doen). Kom maar op! Wat doen jullie?
Wij gaan nu een verzameling beginnen van Thomas de trein (met houten rails). Is ook met treintjes die zelf rijden, maar ik weet niet of jouw zoon dat leuk vind natuurlijk... de mijne is sinds kort gek op treinen namelijk Verder heb je ook een leuke serie van toet toet auto's van Vtech. Wij hebben ook nog een houten gereedsschapsset, vinden ze meestal ook wel erg leuk en een skippykoe.
Rond drie jaar is onze zoon ook gestart met thomas de treintjes, wel de metalen versie, die vind ik iets robuuster, er leuk uitzien en - ik weet niet hoe het met de houten rails zit, maar- de plastic rails is heel uitgebreid qua bruggen, rotondes etc etc. Hij is nu 4,5 en speelt er nog steeds veel mee! verder bambino loco boekjes, die heb je voor verschillende leeftijden en is super educatief. Een step of loopfiets? Lego? En met Sinterklaas geef ik toch ook vaak praktische dingen, want ze worden letterlijk bedolven onder het speelgoed. Dus ik pak een nieuwe pyjama in, nieuwe pantoffels etc. Onze dochter is ook twee, weet voor haar ook niet zo goed wat ik nog kan kopen. Misschien een houten keukentje of iets of een aanvulling op haar duplo. loopfietsen ed hebben we allemaal nog van onze zoon
Een keukentje of winkeltje? Wij hebben een tafelmodel gasfornuisje van hout en we hebben een winkeltje. Mijn zoontje heeft van beide veel plezier. Treinbaan? Ipv gewone fiets een loopfiets? Een step? Speeltentje?
Fascinerend spul zeg! Maar ik vraag me oprecht af wat je er mee moet doen, aangezien hetnals een pudding uit elkaar valt? Lijkt me wel super lekker aanvoelen, dat dan weer wel
Keukentje en loopfiets heeft hij al. Toet toet van Vtech vind ik ook erg leuk. Vooral de bouwplaats zal hij super vinden. Maar ja, zijn weer autootjes. ....
Wij heben nu via mp een grote boerderij gekocht, in de schoen gaan (o.a.) de dieren. Wordt eind januari 3.
Lekker kneden.... Mijn zoon vraagt zeker 1 keer per week of ik zoutdeeg wil maken. Dan gaat hij aan tafel zitten en is 1 uur aan het kneden en koekjes aan het maken...
Dat zand ziet er ideaal uit! Mn zoontje vindt het leuk om met klei te spelen, maar ikzelf iets minder.... (geeft zo'n rotzooi). Dan is dit zand ideaal
Hier is Duplo heel populair, de grote dierentuin, grote boerderij, treinbaan (kun je ook weer uitbouwen), brandweeekazerne, enzv, zit altijd wel wat leuks bij. Verder vindt mijn zoontje al heel lang little people erg leuk. Vooral de garage, de boerderij en de dierentuin zijn populair. Ook leuk: keukentje, loopfietsje, Thomas de trein Hij vindt ook de wegdelen van de toet toet auto's heel leuk, daar legt hij hele parcours van. Hij krijgt met Sinterklaas daarom de bouwplaats.
Ik heb voor beiden een nieuwe kinderstoel, een tripptrapp, kunnen ze zelf op en af Speelgoed hebben ze al heel veel en worden ze niet echt warm of koud van. De treinbaan die mijn jongste onlangs gekregen heeft vinden ze beiden trouwens heel leuk. Ik heb hem op hun slaapkamer gezet zodat ze er mee kunnen spelen wanneer ik de ander aan het verschonen ben. De oudste gaat ook weleens zelf naar boven om ermee te spelen.
Een houten trein van bijvoorbeeld Brio. Of een ander merk dat uitbreidingen heeft. Een pop. Bambino Loco, HABA boomgaardspel, Nijntje ballonnenspel, Electro, winkelspullen. Een (houten) knikkerbaan die ze eerst zelf moeten bouwen, bijvoorbeeld van Haba.
Hier wordt veel gespeeld met auto's ahum...maar ook met de houten treinen en uitgebreide rails etc. Hij bouwt daarbij hele steden! Verder is ook favoriet: spelen met diertjes van schleich, met hand- en vingerpoppetjes en met 'eten' (koken en van alles maken). Puzzels is mijn zoontje gek op. Van djeco zijn er echt leuke puzzels. Bambino loco is erg educatief. Playmobile heeft echt leuke dingen nu! Maar dan zou ik niet meer voor de 123 serie gaan. Dvd buurman en buurman, kikker, ook leuk! Boekjes, vooral dat mooie plaatjes boek van Sinterklaas! En het allerleukst vindt mijn zoontje de instrumenten: echte trommel en gitaartje...
Kijk ook even in dit topic; http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/465779-grote-koop-jij-voor-sint-kerst-topic.html Staan genoeg tips tussen!
ik vind het ook moeilijk deze leeftijd, welk speelgoed. hij lijkt op dit momend niks leuk te vinden. Wij hebben voor sinterklaas al 3 cadeautjes gekocht, basis doos duplo dierenpiano schoolbord (van de week bij de leenbakker gekocht voor 12,50) is nu daar in de aanbieding trouwens Voor de rest weet ik het ook niet niet.