hallo allemaal, ik ben 22 jaar en net een maand gestopt met de pil, afgelopen maand heb ik best veel verschijnselen gehad, steken in me buik, ongesteldheids gevoel, warm(tempratuur), moe, opgeblazen buik. maar helaas werd ik ongesteld vorige week wat ik best raar vond. is het niet mogelijk dat je alsnog zwanger bent ookal ben je ongesteld geweest? :
Dat kan gebeuren maar aangezien je net gestopt bent met de pil lijkt het mij meer dat dit verschijnselen zijn van het "ontpillen". Opgezette buik hoeft niet noodzakelijk een verband te hebben met zwangerschap. Als je een test doet dan weet je het zeker
ik heb de pil maar 9 maanden geslikt, maar ik wist niet dat je ook nog moet ontpillen, want ben wel gewoon op tijd ongesteld geworden.. gewoon afwachten denk ik.. 2 de rond.. groetjes
Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je net avn de pil af bent (ookal heb je hemmaar 9 maanden geslikt), maar bovendien lijken de klachten voordat je ongi wordt ook op zwamgerschapsklachten. Het zegt dus niets, pas als je echt overtijd raakt kan je er wat zinnigs vanzeggen...
Ik had afgelopen maand ook allerlei kwaaltjes die me erg deden denken aan m'n zwangerschap. Ik was ook erg verbaasd dat ik toch nog ongi werd. En niet een klein beetje, maar een heleboel! Ik denk wel eens dat er misschien dan toch een bevruchting heeft plaatsgevonden, alleen dat het dan toch nog mis gaat. Het gebeurt helaas vaker dan je denkt. Maar dat zou misschien kunnen verklaren waarom ongi klachten erg veel op zwanger klachten lijken. Maar goed, dat is alleen maar mijn mening, ik weet niet hoe het werkelijk in elkaar steekt..... Ik hoop dat iedereen die zwanger wil worden, dit ook snel wordt!
De PMS klachten en de zwangerschapskwaaltjes hebben deels dezelfde oorzaak: hoge progesteronwaardes in het bloed. Het zegt niet veel tenzij je overtijd bent.