Is ze daadwerkelijk traag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1984, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Nouja, je kind is zeker niet traag. Ieder kind op zn eigen tijd. Met een jaar al kunnen lopen is aan de vroege kant hoor.
    Niks aan de hand met je kind!

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Nee hoor, niet traag. DL tijgerde 'pas' met 10 mnd en een week. Kruipen op handen en knieën pas na het eerste jaar. Optrekken ook rond dezelfde leeftijd en lopen met 15 maanden.

3. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38

Hier ook "pas" met 19 maanden. Was wel blij dat hij toen ging lopen, want hij werd wel zwaar om elke keer te tillen :D ;)

Maar je dochter is dus nog niet laat. Komt vanzelf. Niet ongerust maken.

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Zoals iedereen al zegt, is een jaar gewoon onwijs snel. Onze oudste heeft nooit getijgerd of gekropen (billenschuiver). Ging met 10 mnd staat en lopen aan de tafel, en pas met 16 mnd durfde ze los te laten. Er zat dus een half jaar tussen.

Wat ik erg vind is dat mensen gaan vergelijken en dan jouw kind voor langzaam aanzien. Ik heb zoiets van, waar haal je die brutaliteit vandaan. Dat je zoiets denkt ok, maar zeggen, nee dat snap ik niet. En een loopkar, ieder zijn ding, maar volgens mij zijn ze niet zo goed voor de heupen.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Loopstoel is erg slecht voor heupen en remt ontwikkeling juist af
    Vind dat ze moeten die dingen gewoon verbieden net als in sommige langen al

Loopkarretje, wagentje dus iets wat kind optrekt zelf, achter staat en loopt en wagentje voor zich duwt is juist goed.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn dochter liep met 14 maanden los. Dat is helemaal gemiddeld. Sommige kinderen doen het eerder en andere later. Tot 18 maanden is het compleet normaal en zelfs later komt voor.

7. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    hier gaat ze sinds een weekje langs de tafel stappen. sinds gister ook weer zitten vanuit staan en los staan kan ze niet, laat staan los stappen. ze krijgt fysio sinds 5 maand en in het begin erg passief, maar nu goed in lijn qua motoriek. dus ze is niet traag hoor, misschien eerder dat het andere kindje erg vlot is

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Nee hoor. Mijn dochter liep met 12,5 maand al. Zoonlief loopt nog steeds niet en zie het hem ook nog niet doen. Ieder kind heeft zijn eigen tempo.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Nou, de 1e was hier totaal geen snelle (met alles heel gemiddeld), maar in mijn omgeving werd hij nou juist als snel gezien. Hij liep met 15 mnd. Maar die van een vriendin van me met 18 mnd, en van een andere vriendin pas met 2 jaar. Dus tja...

Ik dacht overigens dat gemiddeld 18 mnd was, en dat alles tot de 2 jaar "normaal" is. Daarna stuurt het CB je ook pas door voor evnetuele hulp.

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Weet je wat zo grappig is...
    Haar kindje is dus een week ouder en loopt sinds 2 weken. Dus even naar leeftijd gezien zou jou kindje over een week moeten lopen dan is het net zo snel als hun kindje.
    Ze doet net alsof jullie kind heel wat achterloopt op die van hun.
    Misschien maakte ze zichzelf zorgen over hun kindje en projecteert ze het nu op jullie.

Maar jullie kindje is echt niet traag hoor.
    Mijn dochter is nu 9 maanden en als ik haar vergelijk met andere kindjes is ze ook wat trager. Maar maak me totaal geen zorgen. Ze is namelijk wel heel sociaal en een enorme kletskous.
    Ze kon wel al vrij vroeg zitten, maar voor de rest van kruipen, tijgeren en alles nog niet hoor. Komt echt vanzelf.

Een loopstoel zou ik niet doen, schijnt helemaal niet goed voor de heupen te zijn. Daar hangen ze echt in als ze niet gaan staan. En schijnt niet per definitie te zorgen dat een kindje sneller loopt. Dat heeft gewoon met het kindje zelf te maken.

11. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter wordt volgende week 15 maanden en loopt nog niet eens los. Ik maak me er niet druk om, elk kindje volgt z'n eigen ontwikkeling en uiteindelijk gaan ze het allemaal wel doen hoor.
    Ze kan nu los staan, en achter het loopauto'tje is ze heel snel, maar loslopen....nee nog niet.

Komt vanzelf....

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier precies hetzelfde!

Je zal inmiddels na al die blz wel begrepen hebben...nee je kindje is niet traag :D Absoluut niet!

Rare opmerking van je vriendin en ook heel raar advies. Die ik als ik jou was niet zou opvolgen ;)

13. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Trek je het niet aan meid.. Mijn dochter is bijna 17 mnd en loopt ook nog niet. Is sinds een week zich nu aan het loslaten, zodat ze zelfstandig helemaal los staat voor een paar seconden.

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wat een rotopmerking van haar zeg. Waar haalt ze het lef vandaan.
    Is helemaal niet traag! Ik ken meerdere kindjes die rond 1,5 jaar gingen lopen.

15. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Totaal niet traag

Kindje van een vriendin liep heel lang aan 1 vinger en als die weg was boem op haar billetjes viel ze.

Ieder kindje heeft zijn eigen tempo

Deel Deze Pagina