Onze dochter is 6 maanden en een beetje en heeft maat 74. Heel soms maat 68 nog, maar dat is in heel weinig gevallen. Er wordt daar heel raar over gedaan hier in mijn omgeving. Mijn nichtje is 14 maanden en heeft ook maat 74. Is dat normaler? Mijn vraag is dus..is mijn dochter gigantisch?
vind het niet extreem me dochter had het toen ook aan met 6 maanden, nu 16 maanden en maatje 86. nichtje van der die 3 dagen ouder is maatje 74 soms 80 dus die is erg klein
Mijn dochter is ruim 9 maanden en zit nu sinds kort in maatje 74, maat 68 past ze soms ook nog wel. Dus ja, in dat opzicht vind ik jouw dochter wel lang, maar wat maakt het uit, zo is ze nou eenmaal.
Maatje 74 met 14 maanden! Dat lijkt mij juist een kleintje. Mijn zoon zit nu ook in maat 74 en het duurt waarschijnlijk niet lang voordat ie naar maat 80 gaat
dat kan je toch een beetje aflezen uit de groeicurven van het CB? mijn zoontje is bijna 7mnd en zit in 68. en dat past hem nu prima. Woensdag moeten we weer meten en wegen, en ik gok dat hij nu 70cm en 8.1 kilo is. tot op heden volgt hij keurig de gemiddelde groeicurve van het cb.
Ik vind van niet hoor. Mijn dochter kon ook al in die maat met die leeftijd. Nu is ze anderhalf en kan al 92 aan.! Ze is gewoon lang en daar is niks mis mee!
Maud volgt niet het gemiddelde lijntje van het CB hoor. Ze zit op de +2 lijn. Ben blij dat er meer kinderen zijn die met 6 maand in 74 zitten.
Mijn dochtertje ging toen ook al naar 74, nu wordt het net te klein, dus op naar maat 80. Ze gaat nu wel langzamer groeien merk ik. Mijn zoontje zat met zn 1e verjaardag nog in 74 overigens.
hier ook maat 74 met 18 maanden. Maar ik weet wel dat mijn dochter heel klein is, maar vergeleken met de mijne is de jouwe idd reusachtig
Dan heb ik vast een 'dikke beer' Hij was afgelopen vrijdag 7650gram en 65 cm. Aanstaande woensdag is hij 5 maanden. Hij zit nu in maatje 62/68 maar niet lang meer denk ik.
ligt er ook maar aan welke merkjes die verschillende kindjes dragen. Als het 'kleine kindje' alleen maar maatjes 74 van de hema draagt bij 1 jaar en het 'grote kindje' alleen maar noppies 74 met 6 maanden. dan is dat haast verklaarbaar omdat noppies nou eenmaal heel klein en hema heel groot valt!
vind het fijn om te lezen dat er nog meer kinderen in die maat zitten. wij lopen wel voor allerlei onderzoeken in het ZH omdat zn gewicht wel heel hoog is maar goed. hij zit vanaf 2,5 maand al in maat 68 en nu past het nog steeds maar dnek als we dalijk richting 5/6 maanden gaan dat ie ook wel 74 heeft hoelang is je kindje?
Ik moest eerlijk gezegd wel even aan jou denken toen ik dit topic las. Hoever zijn ze met de onderzoeken, hebben ze al enig idee?
Levi had vanaf 6 maanden heel af en toe wat in mt 74 aan. Beginnend met Noppies, want dat valt klein. Rond 7,5 maanden had hij wel meer van die maat aan en bijna geen mt 68 meer. En nu is hij bijna 1 en heeft nog steeds mt 74 aan! En misschien is 3 a 4 shirtjes mt 80.
nee geen idee. ze kunnen tot nu toe helemaal niks vinden eigenlijk. we worden deze week gebelt voor naar het sophia te gaan (second opinion) maar qua groei gaat het iets beter. normaal 2kilo aankomen in de maand, afgelopen maand maar 500 gram! maar goed beetje offtopic