Is ze echt zo groot?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by VeraM, Feb 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VeraM

VeraM Actief lid

Apr 22, 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Gelukkig dat er meer zijn, ik lees zelfs dat het redelijk normaal is! Maud was 65cm begin januari, maar 68 is echt te kort meestal. Vreemd he? En haar hoofd past er dan niet meer door.

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Onze dochter was met ruim 9 maanden 74 cm en 10.5 kilo. Flinke meid dus. Ze zit qua lengte op +1 en qua gewicht op +2. Ze draagt nu 80. De dochter van een vriendin van me zat met 2 jaar nog in 74! Vergeleken bij haar is mijn meisje dus een reus haha.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind je dochtertje geen kleintje :) Mijn zoontje is net zo lang, maar een stuk lichter. Nu is hij ook wel wat licht voor zijn lengte. Qua maat doet ze het vergelijkbaar met mijn oudste, maar die was ook geen kleintje en bovendien een jongetje. Maar goed, dat maakt verder allemaal niets uit toch? :) Iemand kan er best verbaasd op reageren, zeker als zijn of haar eigen dochter met 14 maanden pas in dezelfde maat zit. Dat lijkt me niet lullig bedoeld, het is gewoon een opmerkelijk verschil. Je kan het ook omdraaien: dat meisje is juist klein.

4. VeraM

VeraM Actief lid

Apr 22, 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik hoor het hier werkelijk van iedereen, dat Maud zo verschrikkelijk groot is. En of ze dat allemaal wel goed vinden bij het CB. Of vaak de vraag: komt het nog wel goed die groei?

ik erger me er niet aan hoor, ik begon een beetje te twijfelen aan het hele gebeuren.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh maar die lengtematen zijn sowieso raar vind ik. Irem is 67 cm, maar heeft van broeken 74 of zelfs 80 nodig :$ omdat ze anders te kort zijn. Raar toch?

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh dat zijn wel vervelende opmerkingen! Ligt er ook een beetje aan wie het vraagt en de manier waarop. Maar goed, je snapt zelf neem ik aan ook wel dat als ze op de plus 2 lijn zit, ze erg groot is voor haar leeftijd? ;) Dat betekent dat 97,5 procent van de baby's van haar leeftijd kleiner is dan zij is.

7. tulip

tulip Niet meer actief

zolang je meisje gezond is, niet te druk om maken. Je hebt gewoon verschillen. Ik zie nu haar gewicht van januari met 5 maanden dus, tja toen was mijn dochter 1 toen ze dat woog. Maar..... ze was ook maar 2570 gram en 46 cm, jouw dochter was met de geboorte dus een kilo zwaarder en bijna 10 cm groter. Je moet het wel in verhouding zien.
    Alles heeft voor en nadelen, als mijn dochter ziek is ben ik meteen bang dat ze te veel afvalt. En mensen die zeggen: "zo klein!!! Das niet gezond hoor." Tja, ik kan ze niet groter kijken. Ze is nu bijna 2 1/2 en weegt 10,6 en is 83 cm.

8. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

Dec 18, 2009
    127
    0
    0
    Jay draagt maatje 68 en sommige dingen passen precies, maar sommige dingen zijn nog te groot.
    En het grappige is dat Jay nu kleren van Sam draagt, die Sam droeg toen hij 4-5 maanden was.

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ach, dan heeft ze mooie lange benen :D

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Isabelle zit wat onder 't gemiddelde qua lengte en gewicht, maar die zit nu toch ook al in maat 68 (ze is nu 5 maanden precies), dus 74 met ruim 6 maanden lijkt mij niet heel groot.

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier droeg ze van boven toen wel 74, van onder 62/68.
    Inmiddels draagt ze van boven al een tijdje maat 80. De eerste maat waar ze wat langer in zit. Van onder draagt ze 74 maar ik vermoed dat ze dat wat korter draagt dan maat 68 broekjes.

12. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    heb niet alles gelezen

mijn kleine meid is bijna 4 maand en zit al een tijdje op 74 voor broekjes en zins kort 80 voor truitjes.
    ze is ook wel behoorlijk mollig ow ze weegt bijna 7 kilo en is 61,5 cm
    het verschild dus heel erg.

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik snap alleen niet zo goed hoe een kindje met een lengte van 61,5 in broekjes maat 74 kan zitten?
    Hier is ze 74 cm en draagt ze maat 74 van broekjes. Als ze een cm of 2 langer is, worden de broekjes wat korter (verschilt wel per model) en ga ik over naar maat 80.

14. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    ons mannetje had toen al soms maat 74.
    Is nu 7 maanden oud,en heeft maat 74/80.
    Is ongeveer 73 cm lang,en weegt 9,5 kilo denk ik,hij moet volgende week naar het bureau dus dan weet ik het:D

15. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    omdat het bij de buik anders te strak zit, of omdat ze langere benen hebben?

16. larynn

larynn Lid

Mar 8, 2010
    8
    0
    0
    verpleegkundige
    Groningen
    Ons zoontje is nu 3,5 maand geweest en zit met bovenkleding in maat 74 en broeken maat 68.
    Vorige maand is hij voor het laatst bij het cb geweest, hij was toen 64 cm en 6880 gram (zo uit mijn hoofd). In de curve zit hij boven in en tot nu toe heb ik er nog nooit geen opmerkingen over gehad.
    Elk kindje is gewoon anders, mijn dochters hebben ook weer een heel andere groei dan mijn zoontje. Oudste dochter is lang en slank, jongste dochter is nu precies gemiddeld.

17. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    omdat ze lange en dikke benen heeft een kleiner maatje trekt omhoog en zit haar veelte strak op haar kont.

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ja, dat kan idd. Maar ik vind het verschil dan wel erg groot.
    Mijn dochter woog met 4 maanden 7,2 kg bij 63 cm en droeg qua lengte gewoon maat 62 volgens mij. Pas vanaf zo'n 6 maanden maat 68 van broekjes en toen was ze ook 67 cm.

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Zit hier even te denken en 't was hier toen zomer. Toen droeg ze veel leggings en dat rekt wel lekker mee.
    Maar idd een spijkerbroekje zat ook snel strak.

Gelukkig wordt dat nu wat gemakkelijker en is lengte en gewicht met elkaar in verhouding. Hoewel ze van onder nog wel een maatje kleiner draagt.

20. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    hm misschien het merk? hier veel hema en c&a voornamelijk een soort leggings, nou ook niet echt maar het zit tussen legging en broekje in snap je het?;)

Share This Page