Hallo allemaal. Ons wijffie is nu 5,5 maanden en ze gaat steeds minder drinken. Ze is hartstikke vrolijk en we merken verder niets aan haar. Om te proberen hebben we deze week een fruithapje gegeven die ze voor een kwart leegat (grote pot Kruidvat) wat voor haar best veel is. Ik wilde zelf tot 6 maanden wachten, maar het ging harstikke goed. Is ze nou echt aan de fruit en groentehap toe? Ik wil wel dat ze genoeg binnenkrijgt.
Mijn zoontje kreeg met 2 maanden al fruithapje en groentehapjes om te oefenen met 3 maanden at hij een heel fruithapje en een half groente hapje ipv 1 fles (die dronk hij steeds slechter en fruithapje enzo wou hij wel graag) Als ze eraan toe zijn geven ze het vaak zelf zo een beetje aan en de hele tijd die smaakloze flesvoeding is ook niet lekker natuurlijk
Ons meisje eet sinds 5 maanden ook fruithapjes. In het begin alleen potjes, later ook zelfgemaakt. Als ze het lekker vind, waarom dan niet? Ze geeft het zelf wel aan hoor.
Volgens mij geft ze nu idd aan dat ze aan wat anders toe is als de fles. Ik gaf met 12weken fruit ivm slechte ontlasting.
Met 5,5 maand zou ik het wel durven proberen hoor. Toen zijn we met ons zoontje ook begonnen en dat is heel goed gegaan.
Volgens mij is tegenwoordig ook beleid van het cb dat je al voor 6 maanden mag proberen of je kindje groente of fruit wil eten. Onze dochter heeft naast borstvoeding haar eerste hapje rond de 5 maanden gehad en is nu, met 11 maanden, een fantastische eter. Tip: bied ook groenten aan. Fruit eten kindjes vaak toch wel, want dat is lekker zoet.
Bedankt voor jullie reacties. Ze is er inderdaad aan toe dus de groentehap ga ik ook proberen. Gaat ineens zo snel allemaal
5 maanden vind ik wel heel wat anders dan met 2 maanden al. Dan zijn de darmpjes nog nooit gerijpt! Dat gebeurt ergens tussen de 4 en 5 maanden.