Op eigen initiatief bijvoeden?

Discussion in 'Voeding' started by Life in Pink, Jan 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo mede mama's,

Mijn dochter is morgen 4 maanden. Ze drinkt al een tijdje haar flesjes niet helemaal leeg (zit zelfs nog op 160+5 schepjes, want meer krijgt ze niet op).

Zou ze nou juist toe zijn aan ander voedsel? Ik moet pas over 2 weken weer naar het CB, maar weet niet of je dit normaal behoort te overleggen, voordat je je kleintje vast voedsel gaat geven? Of dat het nu nog niet slim is, omdat ze haar flesjes ook nog niet helemaal leeg drinkt. (ze is ook best een kleintje, 4 maand en nu rond de 5500 en 60 cm).

En hoe zit het met nutrix in de fles, kan ik hier zomaar mee starten of is dit ook handig om eerst te overleggen. Ze komt namelijk ineens weer om een nachtfles, terwijl ze vanaf 6 weken al doorsliep!

Groet Snoozie

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou nog even wachten denk ik en eerst overleggen met het CB.
    In principe hoeft ze pas vanaf 6 maanden bijvoeding te hebben.
    Soms kun je wat eerder beginnen als je kindje niet genoeg meer heeft aan de fles. Maar dat lijkt bij jullie niet 't geval te zijn.

Hoeveel flesjes drinkt ze per dag? 's Nachts komen kan komen doordat ze overdag te weinig krijgt. Alleen is dat lastig als je er niet meer in krijgt.

3. Life in Pink

Ze krijgt 5 flessen van 160+5, we hebben een periode gehad dat ze de fles van 23.00 en 07.00 wel veel honger had, en dat ze dan 180+6 kreeg, maar de laatste twee weken zijn we hier mee gestopt, omdat ze telkens zoveel liet staan.

Van de 5 flessen die ze krijgt drinkt ze er van 1 a 2 per dag volledig op en de andere laat ze vaak tussen de 40 en 60 over.
    En dan krijg ik er inderdaad niet meer in. Vaak wacht ik even, warm hem opnieuw op, maar ze weigert.

Op het cb zeggen ze dat ze pakt wat ze nodig heeft en dat sommige beebje nou eenmaal niet zo hongerig zijn.

Groet Snoozie

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ik denk ook dat ze pakt wat ze nodig heeft. Ik zou juist bijvoeden als ik het idee heb dat ze niet genoeg meer aan haar flessen heeft ( en dan bedoel ik 4 of 5 x 200 cc) maar dat is in jouw geval niet van toepassing

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Nou, dan zou ik voorlopig niet denken aan de bijvoeding. Het belangrijkste is op dit moment nog de melk. Als jij begint met de bijvoeding, dan heb je kans dat ze nog slechter haar flesjes opdrinkt en dat lijkt mij niet de bedoeling op deze leeftijd.

Als ze goed groeit, is er niets aan de hand. Gewoon lekker wachten met de bijvoeding.
    Rijstebloempap mag je gewoon vanaf 4 maanden geven hoor, hier heb je geen cb voor nodig.

Succes!

6. Life in Pink

Bedankt voor jullie antwoorden. Ze groeit elke keer net het minimale...Zelf kan ik me van tijd tot tijd zorgen maken om haar eetgedrag. Ben soms bang dat ze te weinig binnen krijgt. Ben er ook mee naar de HA geweest en die beaamde ook dat ze pakt wat ze nodig heeft.

Maar het is op haar leeftijd dus onwaarschijnlijk dat ze minder drinkt omdat ze trek heeft in ander voedsel? Ik zeg maar wat hoor, geen idee of dat uberhaubt bestaat?

Groet Snoozie

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Dat denk ik niet hoor. Trek hebben in andere voedsel kent baby nog niet. Maar ik snap je bezorgdheid hoor.
    Wat ik al eerder zei, melk is het alle belangrijkste en dat moet ze zoveel mogelijk krijgen. Als je ander voedsel aanbiedt dan bestaat er kans dat ze nog minder melk zal drinken en dat is pas niet goed.
    Ik denk dat ze gewoon niet zo hongerig is. Als de huisarts en cb zegt dat het goed is, dan denk ik niet dat je je zorgen moet maken. Als ze maar genoeg groeit. Ze groeit misschien nog niet hard, maar het zal wel voldoende zijn.

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Zolang ze nog voldoende drinkt om een beetje te groeien en het binnen de perken blijft, zal ik me niet teveel zorgen maken.
    Ze is nog maar 4 maanden oud en ik ben er niet zo voorstander van om dan al met bijvoeding te beginnen. Zeker als ze het nog niet nodig heeft.
    Melk is nu gewoon nog het belangrijkste.
    Misschien dat je kunt proberen overdag iets minder tijd tussen de voedingen te laten zitten zodat ze misschien een fles meer mee pakt. Maar 'k weet niet of dat een optie is.

Share This Page