Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat mijn oudste dochter te zwaar was... Tot ik ze wees op haar lengte, die zat ook boven het gemiddelde. Dat leverde iedere keer weer een 'o ja' op. Van de jongste worden ze helemaal gelukkig: die zit precies op het gemiddelde. (Ik ben overigens niet ontevreden over het CB hier, hoor, ze zeggen wel eens wat niet zo intelligent is, maar ze zeuren niet oid, dus dan vind ik het al lang best.)
Heel herkenbaar. Mijn beide meiden zitten boven gemiddeld. Elke keer weer moest ik me verantwoorden over hun eet en drink gedrag. De laatste keer leek de lijn van mijn jongste iets af te zwakken en ineens hoefde. Ik niks te vertellen over eten en drinken. Moet binnenkort weer voor de 2 jaar controle. Ben benieuwd!
Hamm.. Heb de reacties van laatste twee pagina's gelezen, maar zover ik weet bestaat na 15 maanden geen curve die het gewicht vergelijkt met leeftijd. De curves vergelijken de lengte met de leeftijd, en gewicht met de lengte. Bij CB ook. Daarom vind ik het bericht van Bianca ook vreemd, alsof schoolarts niet kan zien dat een kind 1,4m is, en daarvoor een kinderarts maar moet bellen?
deze is tot 32 kg en 120 cm lengte in verhouding tot gewicht van het WHO http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_wfh_girls_z_2_5.pdf
ik zou denken dat ze ergens verkeerd gekeken hebben... Mijn dochter was dan met haar 3e verjaardag 15 kg en 98 cm en dat was prima - ze is altijd slank geweest. Je kindje is alleen groot voor haar leeftijd, maar prima in verhouding verder.