nu 11 en halve maand en sinds een week een beetje aan het tijgeren. soms trekt ze haar knietjes onder haar kontje, maar nog niet kruipen. het komt allemaal vanzelf.
hier hetzelfde hoor. hij tijgert alleen maar. kan wel van 9 maanden zelf gaan zitten...ineens had hij het door hahaha. maar t/m 8 maanden was meneer ook overal nog een beetje lui in komt vanzelf!
Komt wel hoor! Ik heb ook het idee soms dat mijn kind mee moet doen aan de competitie strijd. Ik hoor vaak zat; O heeft hij nog geen tanden? (uh nee,komt wel) Zegt jou zoon al mama? (Uh nee, hij brabbeld weleens bij toeval iets dat er op lijkt, maar praten nee..) Kruipt hij al? (uh nee hij is 7 maanden!!) En dat zegt dan zo'n moeder die "denkt" dat haar kind dat allemaal wel doet. Maar goed het maakt je onzeker, dat herken ik er dus wel in.. Nu krijgt mijn uk fysio dus ik vraag weleens wat hij zou "moeten" kunnen en daar voldoet hij prima aan! Mijn uk verdiept zich nu meer in de fijne motoriek ipv grove dus in die in loopt hij "voor". (hekel aan die benaming maar goed). Maar laat je niet onzeker maken, jou uk is echt niet laat! En ik heb nog nooit een 18jarige over straat zien kruipen (ja dronken haha)
Hier nog één van 9,5 mnd die niet kruipt en niet zelf kan gaan zitten. Als ik haar zittend neerzet kan ze wel redelijk zelf blijven zitten (hoewel ze ook nog vaak genoeg omvalt), maar ze heeft geen flauw idee hoe ze zelf moet gaan zitten. Ze kan wel redelijk tijgeren en gaat soms op haar knieën in de "kruipstand" zitten, maar ze kan zo niet voor of achteruit komen.
Hoi, Geen zorgen maken hoor! Wat al vaker gezegd wordt, ieder kindje doet het op zijn eigen tempo. Mijn jongste is bijna 11 maanden en kruipt ook nog niet hoor! Ze schuift alleen maar achteruit totdat ze niet meer verder kan, hihi! Ze vindt er ook niets aan, ze kan wel goed zelfstandig zitten en dat doet ze het liefst de hele dag. Die opmerkingen van andere mama's soms zijn niet altijd leuk, I know, mijn eerste dochter was ook niet vroeg met alles, maar je moet het maar zo zien: nu kan je er extra van genieten! Ze zijn zo groot hoor!!
Mijn dochter van net 9 maanden kruipt ook niet. Kan wel al super stevig zitten sinds ze 7 maanden is en rolt wel van rug naar buik en van buik naar rug. Ik zie er voorlopig ook echt nog geen bewegingen in komen hoor.