Hoi meiden, Graag jullie advies: Mijn dochtertje van bijna 16 maanden is erg hangerig/huilerig vandaag, eet niet zo goed (boterham gaat er normaal goed in maar nu niet) en heeft op haar nek, wangen (een beetje), rug en buik rode vlekjes/puntjes. Nu is ze nog nooit ziek geweest, kan natuurlijk ook te maken hebben met het warme weer (heeft gisteren voor het eerst in een zwembadje gespeelt in de schaduw) en heeft een erg blanke huid. Is met name omdat ik niet weet wat het dan van ziekte zou kunnen zijn aangezien ik zelf 14 weken zwanger ben. Wie kan me geruststellen? Groetjes
waar zitten de meeste bultjes en waar begon het? kan je er een foto van maken? heeft ze koorts gehad voorafgaande aan de bultjes? (of verhoging?)
inderdaad heeft ze koorts? misschien te lang in de wind buiten in het bad gezeten en nu wat verkouden aan hett worden. te moe van gister nog, kan ook nog. anders denk ik warmte uitslag het was warm vannacht.
Ik zag ze zojuist pas, ze had ze gisteren nog niet. Weet dus niet waar het begonnen is. Ze heeft volgens mij geen koorts, tenminste zo voelde ze juist niet aan (ze ligt nu nl te slapen). Maar ze heeft ze dus met name in haar nekje, op haar buikje en rugje. En ook een paar op haar armpjes. Alleen niet op haar beentjes. Haar billetjes weet ik niet, is me in ieder geval niet opgevallen toen ik haar verschoonde.
ik denk warmte uitslag. het was echt snikheet vannacht kon er zelf niet van slapen. dat is op zich onschuldig het jeukt alleen.
Klinkt als warmte uitslag. KAN 6de ziekte zijn. die begint hoofdzakelijke op de romp. Dat is voor jou niet schadelijk
Ik heb vorige week hetzelfde gehad (bultjes) op armen van mijn zoontje. Was na twee dagen weer weg waarschijnlijk warmte bultjes geweest. Verder geen koorts. Als je het niet vertrouwd bel dan de HP even die kunnen je het zeker zeggen wat het is hebben natuurlijk betere kennis.
Julian heeft een paar dagen gelede ook hetzelfde gehad. hangerig, snotterig, minder eten, vlekjes op armpjes en een paar op de romp. Geen idee wat het was. Misschien inderdaad de warmte. Heb wel even met de HA gebeld. Misschien 6e ziekte. Hij was verder allert en speelde dus ik heb daar verder geen aandacht meer aan besteed. Je mag altijd de huisartsenpost bellen voor advies. Daar zijn ze o.a. voor. Vooral bij een klein kindje is dat nooit een probleem.
mijn dochter had vorige week een buikvirus te pakken die gepaard ging met kleine rode bultjes. maar dat was begonnen met een paar dagen hoge koorts en niet meer willen eten en alleen maar bij papa of mama willen zijn.