Hoi, Ik ben vanochtend bij het CB geweest met Chloé en nu is ze gewogen en gemeten.. Ze is nu 60 cm en 6,5 kg.. Ze vonden haar een flinke baby.. en ik baalde een beetje. Ze eet gewoon normaal (180 cc x 5 voedingen) .. en is heel tevreden.. Is dit echt zo zwaar?
Justin was bij de geboorte 3200gr en met 12 weekjes 6 kilo. Dus het lijkt mij niet te zwaar hoor. Hij weegt nu met 1 jaar ong 9,5 kilo. Maar hoe zwaar was jouw kleine met de geboorte dan?
Een flinke baby geeft toch niks? Hebben ze gezegd dat ze te zwaar is of vonden ze haar 'alleen' flink? Ik heb even je foto's bekeken en vind haar prachtig
Met 3 maanden was Pete 60 cm en 5660 gram en hij was met lengte en gewicht net onder het gemiddelde. Zij is dus een kilo zwaarder, dus zij zal wel boven het gemiddelde zitten, maar dat is toch geen probleem? Ik zou haar niet minder eten geven, gewoon zo doorgaan.
Ja hè? Ik laat me gek maken.. Ze is wel stevig en dat waren mijn partner en ik als baby niet.. maar goed; hopelijk gaat het er weer af. Ik ga haar zeker niet minder geven, ze is een heerlijk tevreden kind..
ik heb even gekeken wat alicia woog met 3 maanden en dat was 5800 gram en lengte 59cm en volgens hun precies op schema. bij haar geboorte woog ze 3160gr en was ze 46 cm klein met 4 maanden woog ze 6630 gr en was ze 63cm klein en oeps iets te groot en te zwaar. nou ja ik geef haar gewoon 4 flessen van 200 en een fruit en groente hapje dus niks te veel en ga me om die paar gram echt geen zorgen lopen maken
Mijn meisje was met 2 maanden 58,5 cm en 6110 gram. Ze woog 4025 gram bij haar geboorte met lengte van 53 cm. Ze is na de eerste controle bij CB maar 1,5 cm gegroeid in de lengte en ongeveer 800 gram qua gewicht. Volgende week dinsdag mogen we weer.. dan is ze ruim 3 maanden. Ben benieuwd. Volgens mij is ze ook flink gegroeid.
vind haar niet te zwaar hoor haha alysia hier is pas een lekkere stevige tante nu met 1 jaar 12 kilo en 80 cm lang ze zit helemaal bovenaan in de groeicurve met alles iedereen zeg ook alijd zo die is stevig of wat geef je haar pokon ofzo? maar op het CB hebben ze gezegd zolang ze er niet boven komt en komt ze net niet is het goed... en als ze straks gaat lopen gaat het er wel weer af heb ook gekeken alysia woog bij de 3 maanden ook ongeveer 6,5 kilo dus lekker toch ze eet dan in ieder geval goed en heb altijd wat reserve
Fleur was een kilo lichter toen en ook 60 cm. Nou ik zou me er geen zorgen over maken. Het gaat er wel weer af bij het kruipen enzo. Wel vond ik zelf 5 flessen van 180/6 erg veel en heb het haar ook niet al te lang gegeven. Hier aanleg in de familie voor te zwaar worden namelijk Heb bij 6.5 kilo bij bijna 5 maanden dan ook de 23:00 uur fles laten vallen en dat ging prima. Toen kreeg ze 2 x 210/7 en 2 x 180/6. Zou je binnenkort of als ze 7 kilo is (want ze is nog wel jong kwa leeftijd) ook kunnen proberen want ze heeft het gewicht er wel voor maar dat moet je zelf weten en misschien even bespreken met het CB. Succes, M
Ik vind haar ook niet te zwaar hoor! devlin woog toen hij 3,5 maand was 7060 en hij was 61 cm bij de geboorte woog hij 3235 en was hij 51 cm
Dax was bij de geboorte 55 cm en 3900 gram en is nu ongeveer 6,7 kg en 63 cm. Maak je niet gek, hebben ze wat reserve voor als ze een keer ziek worden... Komt allemaal wel goed.
Nou onze meid is net zo oud als die van jullie en Isabella is nu 65 cm en tussen ong 6600 gram. Ze was bij de geboorte 53 cm en 4160 gram. Dus toen had ze al een voorsprong op een babietje van 6 pond....
Dan is ze zo ongeveer verdubbeld in gewicht, toch? Volgens mij is dat vrij normaal hoor. Jelle woog bij zijn geboorte 2970gr en bij 3 mnd ongeveer 5800. Zolang ze netjes de lijn van de curve volgt is er bij mijn weten niks aan de hand... En je zult zien dat het vanaf nu minder snel gaat. Jelle weegt nu ruim 8 kilo en zit nog steeds mooi in de curve.. Soms kunnen ze op een Cb van die rotopmerkingen maken, zeg...
Jesper was met 4 weken al 60 cm en 6180 gram, dus qua leeftijd kan ik er niet zoveel over zeggen, maar lijkt me dat het gewicht toch goed in verhouding staat tot haar lengte.
Zolang je baby qua lengte en gewicht binnen groeicurve zit is het prima. En wat is mis met een flinke baby. Vergeet niet zodra ze gaat lopen verliest ze gewicht. Ons ventje was al bij 2 maaanden 6.5kg en 63 cm. Dus zwaarder en groter en ze vonden dat niet raar aangezien wij ook groot zijn. Wij vinden het zelfs wel fijn. Tenminste niet zo'n 'breekbaar' babietje. En hij eet zelfs minder dan staat voor zijn lengte. Dus het is gewoon zijn bouw. Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel hij bij zijn 3 maanden meeting is. Vast veel zwaarder en groter dan je meisje. Maak je geen zorgen en geniet lekker van je meisje.
wat zou het als ze boven de curve zitten, als ze gaan bewegen (kruipen, lopen) gaat dat babyspek er zo weer af. en die curve.... die was 15 jaar geleden hetzelfde als nu.... niet echt reeel lijkt me.... als ze toch lekker in hun vel zitten is het toch goed.... heb nog even gekeken, lars was met 3 maanden 6.250 en 60.5 cm en dat was volgens de cb-miepen keurig volgens het lijntje....
Ik ben echt heel opgelucht door jullie verhalen. Ze kunnen je op het CB echt heel onzeker maken. Ze zit qua lengte/ gewicht goed.. maar het feit dat mijn partner en ik vrij tenger en klein zijn vond ze vreemd.. Ze is idd een heerlijk, tevreden baby.. en dat wil ik graag zou houden..
Het gaat niet alleen om de genen van jou en je partner hoor, als er ooit in 1 van de familie's een groot persoon is geweest kan het dus zomaar dat ze net dat gennetje heeft meegekregen Kylian was met 4 weken 61 cm en 6,4 kilo met 3 maanden was hij 66 cm en 7,8 kilo dus ik zou me nergens druk over maken. Nu is hij 87,5 cm en 13 kilo Ik zou me dus nergens druk over maken het is gewoon de curver politiek, zolang iemand in de curver past is er niks aan de hand maar owee gebeent je er buiten komt dan komt het vingertje Groetjes Anita