Hoeveel rijlessen heb jij gehad?

Discussion in 'De lounge' started by Chiggy, Feb 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hoeveel rijlessen heb jij gehad en hoe vaak heb je rijexamen gedaan voor je je rijbewijs in the pocket had? :D
    En hoe lang heb je daar in totaal over gedaan?

Ik ben al 29 maar heb nog altijd mijn rijbewijs niet maar ga dan eindelijk a.s. donderdag beginnen :D

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

29 uur. Hoeveel lessen weet ik niet, eerste paar lessen waren een uur en daarna 2 uur per les. Alles in 1x gehaald. Theorie helaas 1 foutje van alle vragen. Baal ik nog van heheheweet ook nog welke.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#3 Niekepiek, Feb 2, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 2, 2014
    Phoe, rijlessen heel veel:D.
    Ik was altijd zo zenuwachtig in de auto en vooral als ik op examen moest.
    Nu ben ik alles behalve zenuwachtig in de auto, ik rij gewoon door sneeuw enz.
    Ik heb mijn rijbewijs met de 5de keer gehaald (toen moest ik op voor het rijk).
    Theorie examen met de eerste keer al.
    Succes met jou rijlessen.:)

4. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    theorie auto pas bij de de keer (rot voetgangers)
    praktijk in 1 keer, ik had binnen 10 dagen mijn rijbewijs (anwb) maakte dus gerust rijlessen mee van 5 uur.

motorrijbewijs, theorie 1x, eerste deel praktijk 2keer (na 1ste keer gewisselt van rijschool) en de rest ook in 1x(bestaat uit 3 delen)
    hoeveel uur, geen idee dacht 16 of 20 uur.

5. Humava

Humava Niet meer actief

Zo rond de 40 lessen geloof ik. Theorie in 1 keer gehaald praktijk in 2 keer.

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    26 lessen.
    Heb wel een tussentijdse toets gedaan. Voor praktijk en theorie in 1 keer geslaagd!
    (Ik ben nog nooit zo trots op mezelf geweest)

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik had precies 30 uur, 1 tussentijdse toets (aanrader!) en ben daarna in één keer geslaagd.

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik heb 12 dagen achtereen 3 uur gereden, dus zo'n 36 uur. Ik ben de eerste keer geslaagd.

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Ik heb 9 lessen gehad (totaal 18 uur) en in 1 keer geslaagd ook voor me theorie in 1 keer geslaagd :)

10. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

Jun 15, 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    40 lessen alles in 1 x behaald.

11. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    12 lessen. Waarvan de eerste 5 rijlessen 1,5u waren en de andere lessen 1 uur.
    Er stonden meer in de planning, maar deze zijn weg gevallen door weersomstandigheden.

12. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik heb 28 lessen gehad van 1,5 uur..
    Theorie en praktijk in 1 keer gehaald :D duurde in totaal vijf maanden.

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

45 lessen 1e keer geslaagd

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

Jul 28, 2012
    911
    0
    0
    Ik heb feitelijk 13 lessen gehad van 100 minuten (op papier 26 lessen van 50 minuten). Theorie en praktijk in 1x gehaald. En dat terwijl mijn instructeur een rare aap was en ik last minute gewisseld ben van instructeur en daarmee ook in een andere auto moest lessen/afrijden. Toch even wennen als je maar 1x in een ander merk rijdt.

Ik heb mijn rijbewijs pas in september gehaald (ben 28). Heb het jaren genegeerd, maar nu de kabouter er is vond ik het toch wel handig :).

Overigens denk ik dat ik wel profijt het gehad van het gegeven dat ik altijd voorin zat naast de bestuurder en wij ook veel rijden. Dat gaf me wel een soort van inzicht. Misschien geldt dat voor jou ook wel :).

Heel veel succes!

15. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    14 lessen, mocht met 9 lessen examen aanvragen :)
    Theorie ook in 1 keer gehaald.

16. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    6 weken, 2 lessen per week. 1e keer geslaagd.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

20 lesuren ongeveer. Geen idee hoeveel lessen dat waren. Volgens mij was het 1 uur per les.
    Had het rijbewijs in 1,5 maand ongeveer.
    Theorie en examen in 1keer.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Mijn advies, neem NOOOOIT een pakket haha

Ik heb gebeld proefles gehad,ging prima, pakket genomen voor 1200 euro dit was 35 lessen incl theorie en praktijk examen,
    Daarna waren de lessen echt bagger !!

Ik kreeg elke keer een andere rij instructeur, de 1 zei dit de ander zei dat, manoeuvres hebben we bijna niet geoefend omdat ik eerst moest leren rijden... Ht rijden ging prima hoor,alleen HOE was bij elke instructeur anders, bij de 1 moest je de pook aan de zijkant vast pakken om te schakelen en bij de ander boven op de kop, als ik dan op de kop pakte zei die ander, neeeee zo moet dat niet moet zo en zo, en dus waren we de hele les weer aan het leren om te schakelen naar hoe ik moest schakelen !

Bochtje achteruit weleens gedaan dit moest precies goed, helemaal netjes, in 1 rechte lijn en 5 stoeptegels naar achter, achteruit kijken mocht niet, moest via de spiegels, nou dit lukte mij echt niet,
    Elke les kreeg ik te horen dat ik achterlijk was, en als iets niet lukte zoals hun zeiden dan zeiden ze rij maar weer door waarop ik vroeg moet ik het niet nog een proberen ? Waarop gezegd word dit kun je toch niet, volgende keer proberen we wel weer.

Er reed eens een andere leerling mee met andere instructeur en toen zei de 1 tegen de andere instructeur, Pfff zei is zo slecht die moet echt de idioten test doen, ( staatsexamen)
    Bijna elke les kwam ik huilend thuis, ik heb mijn man gesmeekt zich er niet mee te bemoeien want hij was laaaaiend !

Na 35 lessen kon ik nog niet de manoeuvres dus ik moest 10 lessen extra deze erbij genomen voor 500 euro want ik had een pakket ik kon niet weg tot ik examen gedaan had....

Theorie in 1 keer gehaald, verkeersvragen geen 1 fout, 7 fouten bij die vragen remmen,zachter rijden of niets

Maar goed ik moest de praktijk ook nog ,!! Dus die 10 lessen extra, nog kon ik de manoeuvres niet zoals hun mij zeiden dat ik het moest doen !

Na die 10 lessen wouden ze mij nog extra lessen doen, ik heb gezegd dat ik nog 4 lessen had staan en deze 4 graag alleen voor het oefenen van de manoeuvres wou gebruiken,en daarna examen wou doen,

Pffff wat waren ze boos !! Die 4 lessen geen manoeuvres geoefend en hoe het onder de motorkap werkte wouden ze ook niet uitleggen, ik was niet klaar voor examen dus ik moest het maar allemaal zelf bekijken, dus ik ben maar naar de kia dealer geweest voor info ;)

Ik heb examen gedaan en ben gezakt op onzeker rijden, mijn rijden was prima maar ik moest niet zo twijfelen want daardoor word je gevaarlijk

EINDELIJK verlost van die rijschool, toen naar een andere rijschool, hij heeft me laten rijden zoals ik zelf "wil" rijden, dus hoe ik zelf de pook vast wil pakken, hoe ik zelf mijn bochtje achteruit zou doen zonder het perfect te willen doen, en hij zei ik hoef jou niet te leren rijden,
    Voor 300 euro heb je 10 lessen en in die 10 lessen leer ik jou vertrouwen in je zelf te krijgen, je hoeft namelijk niet perfect te rijden, je moet veilig rijden, en soms is een snel bochtje slordig bochtje achteruit sneller en veiliger dan zo netjes,

Na 7 lessen had ik examen en ben geslaagd ik was zo blij !!! En zo dankbaar dat ik dankzij hem vertrouwen heb gekregen in mijzelf met zo weinig lessen.

Pff zo hè wat een verhaal haha, was je vraag niet hè :p sorry :p om antwoord te geven op je vraag, ik ben in 1 keer geslaagd voor de theorie en 1 keer gezakt voor praktijk totaal dus 52 lessen gehad

19. nono

nono Niet meer actief

Ik heb zo'n 22 rijlessen gehad. Succes met rijles, hopelijk heb je snel je rijbewijs.. echt fijn om te hebben!

20. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    23 jan theorie gedaan en gehaald. 14 februari mag ik afrijden. Heb nu vier lessen gehad, komende week nog eens vier en het worden er maximaal 12. Mocht ik volgende week slagen, heb ik in drie weken mijn rijbewijs! :D

Eerlijk is eerlijk, toen ik 18 was heb ik 37 lessen gehad, maar die vent liet me niet parkeren, snelweg rijden en alles. Gestopt toen en nu ben ik 23 en probeer ik hem alsnog te halen. Succes donderdag!

Share This Page