He bah vind het zo zielig voor hem. En dan zit ik ook nog de hele dag op mijn werk. Gelukkig is mijn man lekker thuis bij hem en hij is nu wel weer lekker aan het spelen. Je kunt vast niet telefonisch een verwijzing vragen bij de HA of wel? Zal wel eerst langs moeten komen.
Dat van het dagboekje is idd een goeie. Kinderartsen hebben graag inzicht op wat er zich op een dag afspeelt, in dit geval is het dus belangrijk de rusttijden, welke voeding/drinken, wanneer hij naar het toilet gaat en activiteiten die hij doet.
Ik maak me om jou geen zorgen hoor, het lijkt me alleen zwaar als je in alles potentieel gevaar ziet! Maar ik houd er nu over op hoor, beetje off-topic.
Minny, de aasistente kan sowieso de verwijzing niet uitschrijven. Dus of je vraagt een telefonisch consult met de huisarts aan en legt de huisarts daarbij uit dat de klachten nog steeds bestaan en of je dus een verwijsbrief kunt krijgen. Zo ja dan bel je gelijk eht ziekenhuis voor een afspraak en haal je de verwijsbrief op. Wil ze hem echt zelf zien maak je gewoon direct een afspraak en kun je de verwijsbrief zo meenemen. Oh ja, de eerste afspraak voelt de kinderarts ook of het poepgaatje niet te nauw is. Of dat dus geen pijnklachten geeft. Ben je maar alvast voorbereid :d
Oh serieus? Mmm, mij is anders verteld door de kinder-MLD-arts, al is hij wel op alles getest, al was het alleen maar om zaken uit te sluiten.
Ja als je googled op bijvoorbeeld coeliakie en obstipatie zul je veel ervaringen lezen. Lactose intolerantie is dus hier een feit icm obstipatie. En ook parasieten zei de mdl-arts kunnen obstipatie veroorzaken. Vaak worden er sowieso veel verschillende dingen gezegd door artsen maar dit is dus uit ervaring dat het ook echt zo kan.
Met dieet bedoel ik geen speciaal dieet waarbij je dingen weglaat oid. Het gaat erom dat hij voldoende vezels, vetten en vocht binnenkrijgt; geen speciaal dieet maar zoals ieder kind zou moeten eten. Menu is dan wellicht een duidelijker woord. Veel kindjes hebben moeite met 1 of alledrie. Op internet kan je een vezeltest doen en ook een poepdagboek invullen. Vezeltest - Spijsvertering.info POEPPOLI.NL | Welkom op de website van de poeppoli van het Emma Kinderziekenhuis in het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam
Kinderdagverblijf belde net dat hij helemaal zichzelf niet is. Hij eet en drinkt niet. Ga hem zo ophalen. Vind het zo zielig. Ik mag de dokter nu niet meer bellen, mag tot 10 uur. Had gister een mail gestuurd.
Als hij helemaal niet fit is, is dat toch gewoon spoed? Gewoon bellen, zou ik zeggen. Een volwassene kan zoiets misschien nog wel een dagje afwachten, bij kleine kinderen vind ik dat toch echt anders, en je huisarts is er heus wel tot een uur of 5, (of anders de vervanger...).
Onzin, je kan de dokter tot 16.00/17.00 uur bellen. Als het kdv belt, is het spoed. Ik kan echt niet tegen dat soort praktijken!
Ik snap wel wat je bedoelt, maar vaak is er geen onderliggend probleem. (Dit vertelde de ka ons, dus niet mijn idee) Zoontje poept hier vanaf geboorte al bijna niet vanzelf en zit sinds hij een half jaar is aan de Forlax. Eerst Lactulose, maar daar kan hij niet tegen. Afbouwen/stoppen is geen optie, ook niet wat ka betreft. We "accepteren" nu gewoon dat hij langer dan een gemiddeld kind Forlax moet gebruiken. Dat is nog altijd beter dan en gillend kind omdat hij niet kan poepen.
wat is dat nu weer voor iets raars dat je een dokter maar tot 10 uur mag bellen? sorry hoor daar geloof ik niks van. ik zal echt maar eens maken dat ik verder ging met je zoontje want dit lijkt me toch niet echt fijn voor hem.
Mijn praktijk is ook maar beperkt bereikbaar, zucht. Echt zo irritant. Tot een uur of twaalf, en dan nog tussen 13 en 15u. Ik bel dus altijd als ze net het antwoordapp erop hebben, grrr.