Orthica heeft een probiotica in poedervorm en is dus heel makkelijk te geven. Volgens mij heet het orthiflor en is bij etos verkrijgbaar. Schepje door zijn drinken, zuivel of wat dan ook et voilà. Ook ik heb het hier al over Forlax gehad en sluit mij aan bij Boordevol. Het kan geen kwaad en het is juist heel belangrijk om deze cirkel te doorbreken. Zoals onze kinderarts zei, ze moet ontdekken dat poepen ook geen pijn kan doen. Toen ze van ons drie zakjes Forlax kreeg op een dag, kon ze het gewoon niet meer ophouden en liep het er gewoon uit zeg maar. Ze wilde het wel ophouden, had ook de angst, maar toen ze merkte dat ze zo makkelijk kon poepen zonder pijn, was het hier zo over met de poepangst, maar ook met de obstipatie. Ze krijgt nu nog twee zakjes op een dag en ook dat gaat goed. Ze is apetrots en van angst en obstipatie is geen sprake meer. Voorlopig blijven we nog wel aan de Forlax, het kan geen kwaad en waarom weer moeilijkheden opzoeken als ze nu eindelijk het vertrouwen heeft? Onze kinderarts is trouwens geen voorstander van een klysma, omdat je met een klysma het probleem niet oplost, maar tijdelijk verlichting geeft, omdat het er wel uit moet,maar de angst blijft. En dat is datgene wat doorbroken moet worden, de angst. Pas dan zal hij ontdekken dat poepen niet altijd gepaard gaat met pijn.
Probiotica-tabletjes ken ik niet. Is meestal in poedervorm. Of in capsules, maar da's ook poeder en capsules kan je zo opendraaien en dan strooi je de probiotica door drinken, pap, vla, yoghurt oid.
Misschien heeft iemand mijn berichtje gelezen maar hier was vandaag het drama compleet, sinds gisterochtend bezig geweest haar poep eruit te krijgen en na vandaag bijna de hele dag te hebben gehuild omdat ze wel tig pogingen heeft gedaan het eruit te krijgen is het vanavond dan eindelijk gelukt! Maar ik weet dat we nu echt actie moeten ondernemen want dit wil ik niet een tweede keer meemaken, een beetje olie door bijv de melk zou dat niet helpen?
Palmie, dit heeft mijn dochter ook twee keer gehad en daarna ontstond de enorme angst. Ik kan je alleen maar de tip geven om Forlax te gaan gebruiken. De ontlasting wordt soepel en er komt ook een normaal ontlastingspatroon. Zo poepte mijn dochter op een gegeven moment nog maar om de 6 dagen, en dus keihard, nu poept ze keurig iedere dag, soms zelfs twee keer!
Forlax dus, neem aan dat dat een poeder is die je door water moet doen? Smaakt het een beetje en kan je het ook mengen met bijvoorbeeld melk of ranja? Ik vraag dit aangezien mijn dochter erg moeilijk is met dit soort dingen die ze niet kent
Nee ze is nog niet zindelijk, haar poep is altijd heel groot en dik en als je het ziet denk je echt pfffff dat dat door dat kleine gaatje kan, ti's niet superhard, je kan het normaal gewoon indrukken Mijn idee is dat haar poep altijd zo groot en dik is dat dat de reden is dat ze het er niet door krijgt! Uiteindelijk is het gelukt in bed, had haar om 18.00 in bed gelegt want het kind was helemaal kapot van het drukken de hele dag, om 18.50 huilde ze en snelde ik er naar toe en toen was het haar gelukt!Wat is eigenlijk harde poep, kan je dat indrukken of juist niet?
Harde poep is een keutel, een knikker. Ik las in een ander topic dat je dochtertje altijd al last heeft gehad van verstopping? Al ruim 3 jaar dus? En daar ben je nog nooit voor bij een kinderarts geweest en hebt daar nog nooit Forlax of Movicolon voor gekregen? Ik denk dat het verstandig is dat je dochter op verwijzing van de ha wordt gezien op een poeppoli. Wat zijn produceert heet in vaktermen: "olifantendrol". Dan is vaak het onderste stuk van de endeldarm verwijd, dit noemen ze dan "megacolon". Simpel gezegd wordt de darm steeds meer uitgerekt, zodat er steeds meer ontlasting in kan en de kindjes nog langer hun poep op kunnen houden.
Nee ze heeft het niet altijd gehad, dit speelt ongeveer sinds een klein half jaar, we hadden Kindicol gebruikt een tijdje en het ging aardig goed tot vandaag, zo erg heeft ze het nog nooit gehad! Denk je echt dat we naar een kinderarts moeten? Moet er misschien wel ff bij vertellen dat ze normaal gesproken gewoon elke dag poept zonder erg veel problemen maar heel af en toe gaat het een beetje moeilijker en vandaag is wel het dieptepunt, nog nooit gebeurd!
Palmie, bij mijn dochter was het altijd behoorlijk veel en redelijk hard tot hard. Maar, het begin zeg maar, daarna kwam er dan wat zachtere poep mee, maar wat zogelukkig ook zegt, ze kon steeds langer en meer ophouden. Bij ons hielp 1 zakje Forlax helemaal niet, dus op advies van de kinderarts over gegaan op 3 zakjes per dag. Ik vond het veel,maar de kinderarts was resoluut, want we moesten die cirkel van oplopende obstipatie en angst echt doorbreken. Forlax los ik eerst op in wat water en dat giet ik er drinken bij. Meestal wel een vruchtendrank, omdat het ook wat zoet is, puur pikt ze het niet. Je dochtertje poept 'normaal' iedere dag en soms heeft ze dit? Dan kan het wel zijn dat er een soort opbouw in zit, dan heeft ze toch verstopping. Bij mijn dochter was het eerst een dagje niet poepen, dan weer wel wat, maar niet makkelijk, dan twee dagen er tussen enz. Tot dus 6 dagen. In principe hoef je er niet meteen mee naar de kinderarts, maar ik zou zeker de huisarts inschakelen, het kan helemaal geen kwaad om iets te hebben waarmee haar ontlasting soepel blijft. Het zijn geen laxeermiddelen, maar soort vezeldrankjes. Wij zijn overigens nooit op een poeppoli beland, ondanks dat mijn dochter al heel jong poepklachten had. We hebben het prima gered met de kinderarts.
Ik ga na vandaag sowieso de huisarts inschakelen en het verhaal uitleggen!ben nu al lang blij dat ze het nu kwijt is en ze ligt nog steeds lekker te slapen, ben wel geschrokken van vandaag maar ja nu ben ik ook een echte overbezorgde moeder, als ze ook maar iets heeft dan sta ik al bijna op mijn kop Hoop dat ze er morgen een beetje overheen is!
Als dat zo zou zijn, had je vast geen middel bij de drogist gekocht, denk ik. Google eens 'poepdagboek' en ga dat eens bijhouden! Als ze nu trouwens veel last van verstoppping blijft houden, moet je nu niet aan zindelijkheidstraining gaan beginnen! First things first!
Ja zal eens gaan kijken, wel handig denk ik om naar de frequentie te gaan kijken! Inderdaad we merken wel dat ze soms laat heeft van verstopping maar elke keer ging het wel weer en was het er na een uurtje wel uit maar vandaag heeft me echt aan het denken gezet en wil koste wat het kost voorkomen dat het nog eens gebeurd! Thanks voor al je tips
Onze zoon heeft 3,5 jaar darmproblemen gehad dus wat dat betreft zijn we gepokt en gemazeld (helaas). Ernstige verstopping is zoiets naars, dat gun je niemand en zeker geen kind! Dus als je wat wilt weten: shoot!
Oh een ervaringsdeskundige Poe wat moet dat zwaar zijn geweest voor jullie, ik ben na 1 zo'n ellendige dag al helemaal uit het veld geslagen! Hoe lang duurde het bij je zoontje gemiddeld dat ie eindelijk weer eens had gepoept en hoe ging het dan, moeilijk? Kreeg hij ook angst om te poepen, hier gelukkig nog niet, hoop ook niet na vandaag!
Ik denk dat het bij mijn zoontje ook al weer 3 dagen geleden is dat hij gepoept heeft! En dat terwijl hij elke dag 10 g Importal krijgt.
Importal ben ik niet bekend mee. Maar hier hebben we ook lang aangemodderd met een x hoeveel macrogol terwijl er niet veel gebeurde. Toen de mdl arts zei dit te verhogen naar 16 gram ging het ineens rap en tegelijkertijd werd ie zindelijk en ging de knop om en nu bouwen we weer rustig af nu het goed gaat. Dus de hoeveelheid moet echt goed afgestemd zijn en moet je ook niet afschrikken. Als het eenmaal goed gaat kun je altijd rustig gaan afbouwen in overleg met de arts. De mdl arts zei 1 keer in de 3/4 dagen poepen is gewoon te weinig. Peuters horen normaal gesproken dagelijks of zelfs twee keer per dag te poepen. Hij zei het is niet meer dan logisch dat hij zoveel laat heeft als hij maar 2x in de week poept.
Zou nu toch eisen dat je ha je of doorstuurt naar een ka of dat hij andere medicatie geeft. Bij voorkeur om Forlax vragen dan... S6!
Hier hetzelfde,maar dan met de forlax. 1 zakje hielp niet en na overleg dus over op 3 zakjes per dag. Ook hier gaf de kinderarts aan dat het je inderdaad niet moet afschrikken, want zoals zij zei: "liever dat het langs haar benen loopt en je moet verschonen, dan deze angst en ophoudgedrag, die cirkel moet worden doorbroken". En dus gingen wij er ook voor. Ook hier ging het toen rap en was ze binnen no time ook poepzindelijk (plaszindelijk was ze al 10 maanden). Ik kan echt alleen maar aanraden om er door een kinderarts naar te laten kijken, ook tegen mij is gezegd dat een peuter zeker 1x per dag hoort te poepen, iets wat mijn dochter nu dus ook echt doet, soms zelfs 2, of 3 keer per dag. Er worden vaak standaard doseringen voorgeschreven, maar soms is een hogere dosering gewoon echt nodig.